Hue (2016)

PlayStation 4 / PlayStation Vita / PC / Xbox One
Puzzle / Platform

Ontwikkeld door Curve
Uitgegeven door Curve en Limited Run

In dit puzzelspel ga je op zoek naar je vermiste moeder. Dit doe je in een voornamelijk grijze wereld, welke hier en daar is voorzien van kleurtinten. De gekleurde delen in de spelwereld dien je te gebruiken om obstakels te overwinnen. Verander de achtergrondkleur, zodat gelijke kleuren verdwijnen, en los op deze wijze tal van puzzels op.

Een van de vele PS+ gratis games van de laatste jaren, als tussendoortje even opgestart en het valt best mee. Net genoeg en zeker niet teveel uitdaging tot nu en het gestage opvoeren van de mogelijke kleurcombinaties en ditto moeilijkheid. Vrees enkel dat de laatste stages alles tegelijk gaan vergen en een "difficulty spike" geeft, maar we zien wel.