Dragon Ball Z: Budokai 2 (2003)

Alternatieve titel: Dragon Ball Z 2 V

Nintendo GameCube / PlayStation 2
Fighting

Ontwikkeld door Dimps
Uitgegeven door Atari en Bandai

Budokai 2 is een vechtgame met cel-shaded graphics die de look & feel van de gevechten uit de anime weerspiegelen. Ki is vereist om speciale aanvallen en Ki Blasts uit te voeren. Combo's worden uitgevoerd door een reeks P (stoot), K (kick) en E (energie) knoppen in te voeren, evenals de directie. Personages hebben ook de mogelijkheid om aanvallen te ontwijken en zich te beschermen tegen aanvallen van tegenstanders. Het verhaal volgt heel de serie van de Saiyan saga tot Majin Buu. Uniek aan dit deel is de Dragon World mode waarin jij en vijanden over een bord lopen en per beurt bepalen wat te doen. Vecht je weg door het spel met de 29 verschillende karakters.

avatar van wiiplayer
meer karakters, mogelijkheden, en aanvallen
en hij is engels, (mooi) :P
van mij 3.5****
trouwens leuk met fusions van goku en hercule HAHA

Achteraf gezien de slechtste game uit de langlopende reeks, maar de game blijft best wel leuk genoeg voor de echte fans! De graphics zijn wel erg mooi, want tegenover Dragon Ball Z: Budokai zijn de graphics gewoonweg anders, maar wel stukken mooier! Hier zitten trouwens niet bepaald veel fighters in dit spel verwerkt. De verhaallijn is ook niet echt super te noemen. Kortom: dit vind ik het minste deel uit de reeks, maar dit is zeker geen slechte game geworden.
Cijfer: 3***!!!

Matthijs
Deze was nog steeds in het (tenenkrommende) Japans, Goku die een nog hogere stem heeft dan Rob Halford, en dan dat overdreven gebrul, gegil, geschreeuw en gejank van o.a. Vegeta en Nappa. Nee, geef mij maar de Engelse stemmen.
Maar dit is wel een leuke game. Gewoon een verbetering van deel 1.
Leuk.

avatar van Saffie
Matthijs schreef:

Ik vind dat Cell in de Engelse versie het aller ergst overdrijft.
Je geeft hem een klein tikje en het klinkt net alsof hij gewurgt wordt.

looANIMEool
Dit is in het begin wel leuk maar het gaat heeel snel vervelen en dan kom je uiteindelijk tot de conclusie dat dit gewoon een kutspel is.

avatar van Piccolo
het is geen hoogvlieger maar kom op mensen het is dragonball z
als fan geef ik hem gewoon een 5 al is dat bordspel super irritant.

Game_Kaza
Een grote verbetering vergeleken met het korte eerste deel. Je hebt meer characters, uitgebtreidere mogelijkheden + het gaat verder tot Kid Buu. Graphics zijn veranderd maar het is pas bij 3 echt goed geworden.

Ook humor voor de fans. Het "speelbord". En de fan fictions van Buu.(Freeza & Cell) (Yamcha & Tien).

Een erg leuke game. 4*

avatar van Marcellussss
Ik vermaak me hier nu heel goed mee. Ik vind alleen het bordspel wat minder en het verhaal klopt op sommige punten niet helemaal. Ik werd op ten duur ook het terugkomen van Frieza en Cell een beetje zat, en sommige combinaties willen maar niet lukken (lees: Final Blast van Vegeta).

Dat is het negatieve, dan nu het positieve. De fusies vind ik heel gaaf, de graphics zien er goed uit en je hebt beschikking over een redelijk aantal personages. Maar het grootste voordeel blijft dat je niet al te veel moeite hoeft te doen om de knoppen onder controle te krijgen, waardoor het ook leuk is voor niet-gamers.

Kortom: Een geslaagde ontmoeting voor mij met mijn eerste spel uit de Dragonball Z-reeks. En nu Tenkaichi 2!

avatar van ps3me
ik ben als grote fan van Dragonball Z erg blij met deze game's met enkele uitzonderingen wat betreft deze en budokai,

in budokai word best veel gescholden emt dammit etc. niet heel erg maar wel veel voor iets wat je in de serie nooit hoort.
deze vanwege dat superirritante bordspel, ondanks dat kan ik wel mededelen dat ik alle 6 Dbz spellen voor de ps2 heb, die voor de ps3 is erg saai het gaat aar tot de cell saga.

Het is overigens bekendt gemaakt dat er nog een laatste spel van Dbz uitkomt voor de ps2 genaamd: Infinite Worlds.
dit is een release only for ps2 omdat veel fans teleurgesteld waren en brieven schreven nadat bandai& atari hadden bekend gemaakt dat tenkaichi 3 de laatste zou zijn van de ps2 reeks maar door alle ophef word dat verandert en komt het alleen voor ps2 om deze fans blij te maken.
er komen lekker veel characters in en het zal mischien met geluk begin 2009 ong uitkomen.
ik denk zelf later maar goed.
er is dus een supergroot verhaal vandaar de naam: infinite worlds, en dus veel characters meer dan 130 zijden ze dat is incl alle transformations en andere charac's en fusions

dat word wachten geblazen en lang hopen

avatar van metaledje
Kan iemand mij misschien helpen met deze game? hoe verzamel je de dragon balls? je kan in de story mode dragon radars oppakken. als je hem hebt opgepakt geeft de radar (linksonder) de locatie van de dragonball in ieder level..
Ik ga dus op de juiste plek staan waar de dragonball word weergegeven,maar er gebeurt niks.de dragonballs worden niet weergegeven. zijn ze verborgen.moet je een button indrukken op die plek? of wat is de bedoeling. snap er geen kloot van. waarom zijn die dragon radars er anders?

metaledje schreef:

Er is een knop waarmee je in de grond kan graven inplaats van lopen. Ben alleen vergeten welke dat was.

1,5
matig, zwak, bagger, zooi!

Wanneer stoppen ze eens met deze reeks?
alle dragonball Z games lijken op elaar met maar 1 verandering:
' steeds ietsje betere graphics'
Deze reeks moet nu echt afgesloten worden.

looANIMEool schreef:

Je haalt me de woorden uit de mond.

jellecomicgek72 schreef:
matig, zwak, bagger, zooi!

Wanneer stoppen ze eens met deze reeks?
alle dragonball Z games lijken op elaar met maar 1 verandering:
' steeds ietsje betere graphics'
Deze reeks moet nu echt afgesloten worden.

Persoonlijk vond ik dat zowel Budokai 1,2 als 3 genoeg van elkaar verschillen. Hier heb je het bord spel, moeilijkere combo's en grappige fan-fictions. In Budokai 1 de verhaallijn met cutscenes, voor de rest niet zoveel. In deel 3 kon je rondvliegen en verschillende kanten uit en hebben ze een heel nieuw soort aanvallen toegevoegd. Maar als je het over alle DBZ games over het algemeen hebt.... zul je echt wat meer moeten gamen Die varieëren genoeg hoor.

oke het zal wel als jij het zegt. Ik speel de laatste tijd maar 1 spel:
Killzone 2!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

avatar van PebeVai
Half Om Half..
Spel zag er mooi uit, alleen de story mode sloeg nergens op..
Budokai + Bordspel = geen goeie combi (naar mijn gevoel)

Characters waren leuk.. want waar je in budokai 3 de leuke fusions misde (die van Gogeta SSJ4 was wel strak) had je hier weer wel
Gokule & Tiencha

Ondaks het suffe story mode toch wel een leuke game
Alleen naja om alle characters te krijgen moet je die story mode wel blijven spelen (wat ik dus wel had gedaan maarja met moeite)

Toch een 3..

avatar van wiiplayer
PebeVai schreef:
Half Om Half..
Spel zag er mooi uit, alleen de story mode sloeg nergens op..
Budokai + Bordspel = geen goeie combi (naar mijn gevoel)..

Vond ik juiste het beste voor storymode.

Evil Resident
dit vind ik de beste dragon ball z spel de bord spel is heel erg leuk

avatar van gamelou
vond deze wel een stuk beter dan budokai 1.

is toch wel de beste uit de dragon ball z budokai reeks.
En dat komt vooral door de dragon world.
Het is echt leuk dat ze daar een bord spel van hebben gemaakt.
En vegeta blijft tuurlijk nummer 1.