Command & Conquer: Generals (2003)

Macintosh / PC
Strategy

Ontwikkeld door Electronic Arts en Aspyr

In C&C Generals zijn we zo'n 20 jaar vooruit op de echte wereld. Drie groepen, de Amerikanen, de Chinezen en de GLA (Global Liberation Army), zijn er op uit om de wereld te domineren. Het is aan jou om één van deze drie groepen uit te kiezen en de winst naar jou kant te trekken. Dit doe je door middel van het bouwen van basissen en door slim en strategisch te spelen.

Prima game met verbeterde graphics, leuke gameplay en pittige levels (mits niet op easy spelend). Enige nadeel is de duur van de game. Ook al kan je in tegenstelling tot Red Alert 2 nu 3 campaigns spelen is de game erg snel voorbij, de levels zijn namelijk van redelijk korte duur. Wel biedt de uitbreiding leuke afwisseling op deze levels. De skirmish games kan je uiteraard tot in de oneindigheid spelen, maar wanneer je de game en al haar teams die je kiezen kunt eenmaal door en door kent, heb je toch een gebrek aan verscheidenheid van wapens en gebouwen.

Desondanks veel lol hiermee gehad (en af en toe nog steeds), 4.0*.

avatar van bettafish14
zeker leuk spel, heb je er lang meegemaakt en zou het zo opnieuw gaan spelen.
de gevechten zijn leuk gemaakt, je hebt opzich wel goede keuzes voor je leger wat je wel of niet wilt hebben, en vind ik de sfeer van het spelletje ook wel goed

Vorige week via de bekende weg binnengehaald, omdat ik altijd wel benieuwd was naar deze game.

Speelt wel aardig weg moet ik zeggen, al moest ik me in eerste instantie wel over de graphics heen zetten. Ik ging namelijk echt stuk toen ik de houterige soldaten in beeld zag.
Maar eenmaal bezig merkte ik er niet al te veel meer van, want de gameplay is echt sterk en daar draait het uiteindelijk wel om.

Ik heb zelf de Campaigns van China en Amerika uitgespeeld. Die van de GLA niet, omdat ik ze maar irritant vind. Op zich zijn de missies wel vrij kort en gemakkelijk uit te spelen.
Al frustreerde ik me wel erg veel aan de laatste missie van China, die missie was echt tergend niet normaal.

Al met al 3,5 sterren. Op naar de uitbreiding.