Command & Conquer: Generals (2003)

Macintosh / PC
Strategy

Ontwikkeld door Electronic Arts en Aspyr

In C&C Generals zijn we zo'n 20 jaar vooruit op de echte wereld. Drie groepen, de Amerikanen, de Chinezen en de GLA (Global Liberation Army), zijn er op uit om de wereld te domineren. Het is aan jou om één van deze drie groepen uit te kiezen en de winst naar jou kant te trekken. Dit doe je door middel van het bouwen van basissen en door slim en strategisch te spelen.

MikeMannuh
Van BioWare ook nog??!! Mooi, misschien dat zij deze franchise uit de shit kunnen trekken. De laatste C&C was echt vreselijk. C&C Generals is daarentegen misschien wel de RTS game waar ik het meeste lol aan heb beleefd qua multiplayer. Good old LAN parties

avatar van bvonk
Geweldig nieuws, heb heel wat uurtjes doorgebracht met Generals en Zero Hour. Wat nog meer goed nieuws is dat het een PC only game gaat worden en dat ze de Battlefield 3 engine gaan gebruiken. Spel zal in 2013 in de winkel liggen. Wat ik wel een beetje vaag vind is het verhaal. Een bom aanslag op de wereld leiders en dan gaan de verschillende legers uitvechten wie de sterkste is. Maargoed eerst maar afwachten wat het gaat worden en als de gameplay goed is maakt het niet zovel uit. Verschillende legers zijn EU, GLA en nog een onbekende partij. Bron tweakers waar ook systeemeissen staan.

avatar van Starmaster501
Hmm, ik zal deze nog maar eens installeren, voordat er meer beelden komen van de nieuwe C&C G2.

avatar van bvonk
Hier hetzelfde filmpje maar vertraagd en wat uitleg. Hier is de basis aan het einde beter te zien.

YouTube - C&C: Generals 2 Debut Trailer Analysis English

Vorige week via de bekende weg binnengehaald, omdat ik altijd wel benieuwd was naar deze game.

Speelt wel aardig weg moet ik zeggen, al moest ik me in eerste instantie wel over de graphics heen zetten. Ik ging namelijk echt stuk toen ik de houterige soldaten in beeld zag.
Maar eenmaal bezig merkte ik er niet al te veel meer van, want de gameplay is echt sterk en daar draait het uiteindelijk wel om.

Ik heb zelf de Campaigns van China en Amerika uitgespeeld. Die van de GLA niet, omdat ik ze maar irritant vind. Op zich zijn de missies wel vrij kort en gemakkelijk uit te spelen.
Al frustreerde ik me wel erg veel aan de laatste missie van China, die missie was echt tergend niet normaal.

Al met al 3,5 sterren. Op naar de uitbreiding.

avatar van Martijn
9 jaar geleden zag dit er prima uit

De uitbreiding voegt wat nieuwe leuke dingen toen en als je de mogelijkheid hebt moet je hem eens online met zen 2en tegen de computer spelen. Dat is erg leuk. Ik heb Vista (niet lachen ) en daarop werkt het helaas niet maar anders had ik zeker af en toe het spel eens onder het stof vandaan gehaald.

Vond GLA best leuk, vooral al die kamikaze mogelijkheden

avatar van CarealotCarrot
Op vista werkt hij gewoon hoor, ik heb in ieder geval de uitbreiding aan de praat gekregen op mijn computer. Het was wat gekloot en drukke multiplayers (tegen infantry general, of tegen meer dan 6 tegenstanders) hebben last van lag, maar voor de rest doet hij het dus gewoon .

avatar van bvonk
Heb hem ook op Vista gespeeld maar was de 32 bit versie van Vista. Met 64 versies van Windows hebben wel meer spellen problemen. Zal hem binnenkort wel eens proberen met Windows 7 64 bit. Beetje inkomen voor deel 2 zullen we maar zeggen.

avatar van Oortrommel
Zéér degelijke RTS, die voor het eerst in de C&C een realistische setting hanteert (geen Koude Oorlog of futuristische oorlogen meer) en allemaal net wat sneller en laagdrempeliger weg speelt dan de Red Alert en Tiberian-series.

Tevens ook het laatste deel in de C&C dat me echt kon interesseren. Jammer van een eens zo ijzersterke franchise... Wellicht dat er met wat meer vernieuwing in de toekomst een revival kan worden ingezet.

avatar van AsLuM-
Generals en zerohour zijn allebij 5 sterren waard.