Blackguards 2 (2015)

Alternatieve titels: The Dark Eye: Blackguards 2 | Das Schwarze Auge: Blackguards 2

PC / Macintosh / PlayStation 4 / Xbox One
Strategy / RPG

Ontwikkeld door Daedalic
Uitgegeven door Daedalic en Kalypso

Drie jaar zijn voorbij gegaan sinds de samenzweringen van graaf Uria. De Overwinnaars van de Negen Hordes gingen al lang geleden uit elkaar, maar het leven in Aventuria ging door. Cassia, een jonge vrouw van adellijke afkomst, heeft maar één doel; Ze wil de Shark Troon opeisen, ongeacht wat het kost, en ook al is het maar voor één dag.

avatar van woeler82
Bij Blackguards:

Er is ook een tweede deel uit van Blackguards
Alleen zie ik die niet op de gamemeter, terwijl ik ik die zeker al een 1/2 jaar bezit.
Voor een maand geleden heb ik de patch gedownload want er zat op het einde een flinke bug in

Vandaag heb ik Blackguards 2 uitgespeeld, ziet er mooi uit maar is niet zo moeilijk als deel 1.
Alleen vind ik het jammer , heeft een treurig einde net zo als in deel 1.
Zonder patch kan je hem wel spelen, de bug zit in het einde van het spel , je komt namelijk niet in
Mandela , omdat je 1 quest niet kan doen, en met de patch 2.1 liep het spel elke keer vast.
Patch 2.2 is de goeie

Hop!

Als je nog ooit 'n game zoekt die nog niet op de site staat, kan je hem ook zelf toevoegen.
Of anders hier even vragen.

Berichtje even verplaatst.

Ben een aardig stukje op weg, volgens mij nog niet echt ver, maar de game is nu "opened up"..Gezien mijn laatste trophy is van de PS4-spelers < 30% überhaupt tot hier geraakt.

Het spel is een strategische RPG, met allerlei invloeden..Ik herken er traditionele RPG's in qua character loadouts en XP besteden maar ik herken er ook Heroes of Might & Magic en Fire Emblem achtige dingen in

Het spel geeft keuzes over goed en kwaad, die vervolgens ook van invloed zijn op wat er op de wereldkaart gebeurt en hoe scenario's zich ontvouwen.

Props voor deze game in de zin dat ik me van tevoren voorgenomen had om zo evil mogelijk te zijn, maar ik voel me er oprecht moreel bezwaard en slecht bij, ondanks dat het maar een game is...Ik heb nu besloten om alsnog zoveel mogelijk Good te worden, ik denk dat dit mijn speelplezier toch groter maakt...Hopen dat ik nog mogelijkheden krijg er wat vriendelijkers van te maken..Beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald toch?

In ieder geval gaat de game onder mijn huid zitten en de game mechanics werken goed. Vanavond weer verder, kom erop terug wanneer ik de game heb uitgespeeld!

Blij dat hij bevalt. Krijg ik meteen zin om er zelf eens een keertje goed voor te gaan zitten, iets wat ik zoals gezegd tot op heden niet gedaan heb. Zal echter nog heel even moeten wachten want ben vanmiddag aan Vampyr begonnen.

Vanavond de game uitgespeeld! Indruk van hierboven blijft grotendeels intact. Naar het einde toe worden de battles af en toe wel erg groot en ben je minstens een uur bezig per gevecht. Wat ik wel een beetje miste was de inventiviteit die van je wordt verlangd. Met vier vrij simpele builds en met weinig gebruik van de breedte van het spectrum aan armor, potions, weapons en spells ben ik door de hele game heen gerold op normaal moeilijkheidsniveau (2 vechtersbaasjes 1 mage/vechtersbaas en 1 meer pure mage, waarbij de mages ook voor de ranged damage zorgden, maar vooral voor het op peil houden van de gezondheid). De uitdaging zit hem vooral in de manipulatie van je omgeving. Verder kom je een heel eind met de dingen toepassen die je in elke soortgelijke game toepast (de movement goed timen zodat jij als eerste kunt meppen, met zn allen steeds op 1 tegenstander beuken omdat het max damage/beurt die je kunt ontvangen dan het hardst afneemt, eerst archers e.d. aanvallen, etc.) Het spel ontbeert eigenlijk de verfijndheid en het detail van bijvoorbeeld Mario & Rabbids Kingdom Battle. Ook het verhaal heeft naar het einde toe niet veel meer om het lijf.

Desalniettemin heb ik me er goed mee vermaakt, Turn Based Strategy is ook gewoon één van mijn favoriete genres

centurion81 schreef:
Turn Based Strategy is ook gewoon één van mijn favoriete genres
Snel, hop naar Wargroove dan!

nog bezig met de tutorial mission en me valt al op dat de interface erg cluncky is.

Grovonion schreef:

Vond ik ook, maar vond het ook wel erg snel wennen. Op zich dat je voor de keuzes van een character een cirkelmenu hebt waar je keuzes van binnen naar buiten maakt kom je wel vaker tegen toch? Het menu voor skills en loadout duurde wat langer voor ik het volledig doorgrond had volgens mij. Wat je wel merkt is dat het een PC port is qua controls. Maar give it some time =)

[quote]centurion81 schreef:

Oh, julie spelen het natuurlijk op een console. Dan kan ik er inkomen dat de controls niet ideaal zijn. Een klein beetje hetgene waar ik ook altijd benieuwd bij ben bij isometrische RPG's en dergelijke (daarom dat ik ook altijd specifiek vraag naar hoe een Pillar's of Eternity speelt of een Divinity Original Sin). Ik kan me wel indenken dat als ze zich niet de moeite hebben genomen om de menu's specifiek aan te passen aan een console dat dit natuurlijk toch wel wat wennen is of zelfs voor veel mensen een hele turn-off wordt (en begrijpelijk).

Met Divinity OS had ik helemaal geen probleem. Ik denk dat ik dit probleem ook op PC zou hebben, heeft iets te maken met het bevestigen van commando's. Dat reageert niet zoals bij 99% van andere soortgelijke games.

Zou kunnen. Is al erg lang geleden dat ik deze op had en destijds deel van een bundel dus niet echt veel tijd ingestoken. Nauwelijks zelfs. Ook is het geen A+ titel kan me voorstellen dat er bepaalde delen niet zo heel geraffineerd zijn.

Vreemd overigens. Het spel is gebaseerd op Das Schwarze Auge, en dat was in Duitsland als ik me niet vergis zelfs populairder dan D&D op een bepaald moment, en er zijn op een gegeven moment ook best een hele reeks games op dat universum gebaseerd geweest (ook Graphic Adventures) - allemaal door Daedalic. En ze zijn zelfs best te pruimen. Ik vraag me af wat er met die fanbase gebeurt is. (tegenwoordig heb je dan wel weer Pathfinder dat D&D een beetje naar de kroon steekt).