After Burner (1987)

Amstrad CPC / Arcade / Atari ST / Commodore 64/128 / Commodore Amiga / Game Boy Advance / MSX Series PC / Nintendo Entertainment System / PC / Sega Master System / Sega Mega Drive/Genesis 32X / Sinclair ZX Spectrum

Ontwikkeld door Sega en Bits
Uitgegeven door Sega en THQ

After Burner is een arcade action shooter waarbij je een vliegtuig in achteraanzicht bestuurt. Om een level verder te geraken moet je hele hordes van aanvallers afschieten.

Absoluut niet mijn ding. Toentertijd wel een hype in arcades, vooral dankzij "realistische" cockpit uitvoering.

avatar van Kos
Kos
Juist! die cockpit deed het hem. Best gaaf spel was het.

avatar van Awake78
Ik vond dat over de kop vliegen wel gaaf. Was echt de bom in de Arcadehal en ik helemaal blij dat ik hem eindelijk thuis op de ST had. Helaas was de glans er toen wel een beetje vanaf....

Dit was mijn arcade verslaving...

All Seeing Fish
Mooie tijden.