System Shock (2022)

PC / Macintosh / PlayStation 4 / Xbox One / PlayStation 5 / Xbox Series X/S

Ontwikkeld door Nightdive
Uitgegeven door Nightdive

Remake van de gelijknamige klassieker uit 1994. Het verhaal speelt zich af op het geavanceerde ruimtestation Citadel, eigendom van TriOptimum Corporation. Na zes maanden in coma gelegen te hebben, ontwaak je met niemand om je heen. De andere bewoners van het ruimtestation zijn nergens te bekennen. In plaats daarvan zwermt het van cyborgs, robots en verminkte wezens; allen in dienst van een meedogenloze AI genaamd SHODAN. Aan jou de taak om deze AI te stoppen en de Citadel te redden.