Grandia (1997)

PlayStation / PlayStation 3 / PlayStation Portable / Sega Saturn / Nintendo Switch

Ontwikkeld door Game Arts
Uitgegeven door Ubisoft, Sony en ESP

Het verhaal van Grandia gaat over de jonge Justin, die koste wat kost een avonturier wil worden. Zijn vader was er ook één, maar is het inmiddels niet meer. De meest kostbare bezitting van zijn vader heeft Justin dan ook bij zich: de Spiritstone. Justin´s vader beweerde ook altijd dat deze steen geheimzinnige krachten heeft, maar die krachten hebben zich zelf nog nooit getoond. Totdat Justin samen met buurmeisje en goede vriendin Sue in de Sult Ruins een geheim ontdekken. Een vrouw genaamd Liete verteld hem over de mythische Angelou beschaving, die zich bevindt in Alent. Justin word nieuwsgierig en besluit om op avontuur te gaan, om zijn weg te vervolgen naar het einde van de wereld waarachter Alent zich bevindt. Echter is hij niet de enige die zoekt naar de beschaving: de kwaadaardige generaal Baal wil ook deze beschaving vinden en de kracht die ze bezitten vinden.