Ys VIII: Lacrimosa of Dana (2016)

PlayStation 4 / PlayStation Vita

Ontwikkeld door Nihon Falcom
Uitgegeven door Nihon Falcom en Nippon Ichi

Adol voert mee op een passagiersschip genaamd de "Lombardia", op een reis welke hem van Xandria naar het continent Eresia moet brengen. Maar de reis verloopt alles behalve volgens plan, wanneer het schip plotseling aangevallen wordt door een reusachtig zeemonster. Wanneer Adol ontwaakt, komt hij tot de ontdekking dat hij is aangespoeld op Seiren - een eiland waar volgens de talrijke verhalen een vloek op rust.

7 BERICHTEN

Deze ook aangeschaft, nu nog kiezen welke eerst te beginnen. Ik heb wel al het allereerste deel op de DS gespeeld, maar nog geen van de moderne versies. Misschien toch eerst Ys: Origins proberen?

avatar van Winkelwagentje

Ik heb nog niet veel Ys games gespeeld. Maar is het niet zo als met Tales of- en Final Fantasy. Same universe, different story? Volgens mij is deze prima zonder voorkennis te spelen.

avatar van Onderhond

Wist niet eens dat deze reeks nog bestond. Geleden van het SNES era dat ik die naam nog gezien heb. Waren toen zeker niet de beste RPGs, maar wel grappig om een update te zien.

Winkelwagentje schreef:
Ja, denk het ook. Misschien een beetje meer zoals Zelda. 't is telkens de held Adol die een dame moet bevrijden, denk ik.

Onderhond, sinds ik deel 1 op de DS heb gespeeld heb ik er wel een zwak voor. Is toch weer net anders dan andere (actie)RPG's. Ik vond vooral de sfeer erg goed. Ook interessant hoeveel verscheidenheid ze in het vechtsysteem konden aanbrengen, ook al bestond dat erin tegen tegenstanders aan te lopen!

Grovonion schreef:

Dat gevechtssysteem verandert echter toch in de loop van de tijd naar een meer Zelda-achtig gebeuren? Of vergis ik me daarin?

Sinner, dat is wat ik ga uitzoeken met de andere delen van de reeks. Heb ook nog een hoop PSP afleveringen.

De meeste staan op Steam dus was ook wel benieuwd. Misschien dat ik ze ooit eens in een sale haal of zo voor een (heel) laag prijsje.