Furi (2016)

PC / PlayStation 4 / Nintendo Switch / PlayStation 5

Ontwikkeld door The Game Bakers
Uitgegeven door The Game Bakers

Hak je een weg doorheen deze all-boss fighter, en ontdek wat je te wachten staat aan de laatste poort. Het spel staat geheel in het tegen van één-tegen-één gevechten tegen sterke en uiteenlopende tegenstanders, en is een mix van zwaardgevechten en dual-stick schieten.

Doet me zeer sterk aan Afro Samurai denken.

Ha, van even warmdraaien is bij deze game echt geen sprake. De eerste boss fight was al tamelijk intens! En die moeilijkheid zal zeer rap toenemen verwacht ik. Hoewel het toch een kwestie is van 'patronen leren' en daarop tijdig te weten reageren, voldoet het toch zeer om zo'n bossfight dan uiteindelijk te winnen.

De combinatie van shoot 'em up en hack 'n' slash is ook vast niet nieuw. Al heb nog zo nog maar weinig games gespeeld. Het is wel een erg goede en uitdagende combinatie. Verder doet de game zijn reputatie als 'all-boss fighter' tot nu toe eer aan, want de stuk tussen de eerste en tweede bossfight is echt zeer kort, met enkel wat dialoog en zonder de mogelijkheid om vrij rond te lopen. Ik verwacht dat dit een blijvend patroon gaat zijn... maar goed, ik zit dus nog maar aan de tweede boss fight, dus we zullen zien.

avatar van dr channard
supercool spel. Het heeft niet veel om het lijf want het enige wat je moet doen is 10 bazen verslaan. De verslavingsfactor is wel ongelooflijk groot. Een puik spel om tijdens de verveling eens op te zetten.

Het is een soort combinatie van hakken en schieten. Elke baas heeft verschillende fasen (minimum 4 denk ik maar de meeste hebben er veel meer). Versla je 1 fase krijg je health bij en een extra life (jij hebt er 3 max). Verslaat de baas jou dan verlies je een leven maar begin je met de fase waar je verloren bent. De baas krijgt zijn health terug en jij ook. Bij game over (drie levens kwijt) moet je heel het gevecht opnieuw beginnen. Heel eerlijk als je het mij vraagt.

Voor de rest moet je gewoon objecten en laserbeams ontwijken en goed kunnen pareren. De muziek is intens, de kleuren zijn prachtig en het is zo machtig als je een vijand kunt neerkrijgen. Het spel is moeilijk maar niet onmogelijk. Toch zitten er heel intense stukken tussen. Meestal kan je de baas tijdens de laatste fase niet raken en is het een intense uithoudingsronde en bij sommige gaat het echt tot in het extreme.

Vet spel , leuke formule en lekkere vibe. 5*

Shinobi schreef:
Doet me zeer sterk aan Afro Samurai denken.
Niet zo toevallig, Takashi Okazaki zit achter het spel-ontwerp, ook verantwoordelijk voor Afro Samurai.

mister-fool
Furi is een meer dan degelijk actiespel met wat SHMUP/bullet-hell-elementen. Het spel bestaat uit tien bossbattles, maar doordat deze bazen verscheidene fases hebben, kost het toch al snel 8 uur om de aftiteling te bereiken. De Art-style is erg sterk, maar de muziek is waarlijk goddelijk. Een van mijn favoriete soundtracks! Het verhaal kan wel iets beter. 'The Voice' komt eerst manipulatief over, maar blijkt jammer genoeg een volbloed goedzak te zijn. Ook is het jammer dat The Song een secret ending heeft, maar The Beat niet . Al met al kom ik uit op 4*