Wings of Fury (1987)

Amstrad CPC / Apple II / Commodore 64/128 / Commodore Amiga / Game Boy Color / PC

Ontwikkeld door Steve Waldo
Uitgegeven door Brøderbund

Het is de Tweede Wereldoorlog en de gevechten vinden niet alleen op het land plaats. Ook op de grote oceanen en het luchtruim daarboven maken onderdeel uit van de strijd. Vliegdekschepen varen af en aan, vol geladen met vliegtuigen. Deze vliegtuigen stijgen op van het schip om hun missie te volbrengen en heelhuids terug te komen.

Leuke sidescroller, als ik me goed herinner. Erg kleine sprites allemaal maar wel lekker veel bommenwerp plezier

avatar van Deftones_JP
Kicke spel idd. Maar wel verotte moeilijk. Volgens mij heb ik een pc emulator versie gespeeld waar je gelijk toegang had tot alle levels. Levels uitspelen was niet te doen in mijn herinnering zelfs niet als alles plat lag.

ja, zoiets staat me ook bij. Straks eens opsnorren met een emulator in WinUAE.

avatar van Jordy
Dit was echt pixelneuken inderdaad, om achter dat touwtje van het vliegdekschiep te blijven hangen bij het landen en maar stuiteren

avatar van Deftones_JP
Ja idd vooral die torpedo pogingen. Je bleef gaan met die tering dingen.

avatar van Thomas83
De berichten hier doen herinneringen bij me opkomen. De titel kwam me sowieso al heel bekend voor me, en nu zie ik weer wat voor me hoe de gameplay was. De screens op mobygames komen me ook bekend voor.:)
Dit was wel een leuk spelletje. Wel nog best lastig vond ik.
3.0*

avatar van Timmy757
Vroegâh nog gespeeld op mijn allereerste zwart/wit! pc. Was wel bruut , maar dat landen .

Jordy schreef:

De truuk was om al op de goede hoogte aan te komen vliegen vanaf het water, dan stuiterde ie nooit meer alleen was het dan een millimeter te laag, dan knalde je direct met je bakkes tegen de romp