Titanfall 2 (2016)

PlayStation 4 / Xbox One / PC

Ontwikkeld door Respawn
Uitgegeven door Electronic Arts

Bundel, als ambitieuze Pilot, je krachten met een ervaren Titan, en vecht voor je leven in ongelijke strijd tegen een sterke vijand. Multiplayer biedt gloednieuwe Titans, uitgebreide Pilot-vaardigheden en meer aanpassingsmogelijkheden.

Hoe is de single player mensen ?
Ik hoorde dat hij wat aan de korte kant is... maar omdat die single player er in zit wil ik hem een kans geven. En is de multiplayer precies zoals in deel 1?..

avatar van kiriyama
SP is erg cool. Lekker dynamisch, met een paar geweldige momenten. Veel recensies die de SP zelfs beter vinden dan de MP. Op je tweede vraag kan ik geen antwoord geven, deel 1 ken ik niet.

Mooi dan haal ik hem.
vooral om die singleplayer hoor, die multiplayer van deel 1 was behoorlijk gaotisch en je kreeg bijna geen tijd of ruimte voor tactiek of strategie..

banjo schreef:

Oh, dat is nog steeds zo.

kiriyama schreef:

Oh, dat is nog steeds zo.

En dat vind jij fijn spelen Kiriyama?

banjo schreef:

En dat vind jij fijn spelen Kiriyama?

Ja hoor, ben ook opvallend goed in het spel. Dat had ik van tevoren echt niet gedacht, normaal ben ik helemaal niet zo goed in FPS. Ruimtelijk inzicht en snelle reflexen hebben in dit spel vaak meer nut dan een vooraf opgezette strategie. Tip voor beginners is om eerst vooral amped hardpoint te spelen, dan weet je in elk geval een beetje waar de actie zich zal afspelen. Probeer het gewoon eens, matches duren vaak ook maar een handvol minuten.

kiriyama schreef:

Ik heb hem binnen en ga deze week beginnen...
Ik weet al dat die ondersteuning van die Mechs (robots) heel gaaf is...

Ik vind de singleplayer echt te gek, het speelt allemaal heel soepel en snel.
Hier is gewoon met veel aandacht een spel gemaakt zoals het hoort.
Het is ook erg verslavend wat ik zelden heb bij shooters..
Ik ga hem denk ik op extra hard spelen want hij schijnt vrij kort te zijn.
hoelang heb jij er over gedaan kiriyama?.

avatar van kiriyama
Volgens mij kan je nergens zien hoe lang je er over hebt gedaan, ik schat een dikke 5 uur op normal. Misschien dat ik hem ook nog wel eens op een hogere moeilijkheidsgraad ga spelen, maar ben nu nog volop met de MP bezig.

Het verhaal in de Single player is gewoon net een slechte B film..
Wie bedenkt zo iets?, maar het doet wonderlijk geen enkele afbreuk aan het spel...
En met de Multyplayer vermaak ik me ook uitstekend mee..
Vooral omdat de maps meer ruimte bieden.

Als www.Gamesmeter.nl nou een jaarlijkse top 10 kreeg, dan stond deze Titanfall hoog op het lijstje..

Net uitgespeeld!, en ik heb er alle tijd over gedaan op de harde modes..
Alleen voor de singleplayer is de aanschaf van dit spel al waard..

banjo schreef:
Alleen voor de singleplayer is de aanschaf van dit spel al waard..

Eens! Gehaald in de ultimate game sale en heb me uitstekend vermaakt met de single player. Toffe brute shooter met hele vlotte gameplay. Exploratie, platforming, shoot-outs, unieke boss fights, goed beeld en geluid, ja alles zit erin. Op hard was ik er in een kleine 8 uurtjes doorheen en dat vind ik eigenlijk wel prima.

Deeltje 1 heb ik overgeslagen vanwege het ontbreken van een echte Single Player story mode, dat hebben ze in dit deel ruimschoots goed gemaakt. Welverdiende 4*

Een kapot gespeeld en lees net dat deze word toegevoegd aan de EA acces vault voor leden

avatar van Maiky
Hier prima mee vermaakt. Maar ben toch niet zo enthousiast als het merendeel van de recensies die ik heb gelezen.

Ik speelde 'm op Hard en dat was een eitje. De single player is kort - ik was er in 7 uurtjes doorheen maar voor mijn gevoel duurde het veel korter. Desalniettemin is de korte campaign best aardig. De omgevingen zijn weinig opzienbarend - je blijft natuurlijk wel lopen door de obligate industriële en rotsachtige omgevingen - maar Respawn laat sporadisch wel wat van zijn creativiteit zien. Zo speelt de actie zich op een gegeven moment af in een enorme fabriekshal waar huisjes in elkaar worden gezet. Het begint met een leeg vlak met een strook gras, en terwijl je van platform naar platform springt worden er stoelen, trappen, muren en daken aangeschroefd. Best geinig. Ook dat moment waarop je instant kan switchen tussen heden en verleden is leuk gedaan.

't Ziet er allemaal goed uit, en het geluid is uitstekend. Het wapenarsenaal knalt heerlijk door de luidsprekers/koptelefoon. Maar de voice acting is bedenkelijk: je eigen Titan spreekt op dezelfde vlakke heldentoon als Optimus Prime in Bay's Transformers-films, en in de stem van Cooper zit maar weinig karakter en pit. Dat vlakke stemmenwerk staat op gelijk niveau met het verhaal, want dat is zo mogelijk nóg knulliger. Buiten enkele fraaie set pieces blinkt de game nou niet bepaald uit in originaliteit.

De game geeft de volle speelduur flink gas en pakt regelmatig uit in spectaculaire actie. Het was vooral tijdens die momenten dat de logge besturing van de Titan begon te irriteren. Dat logge is natuurlijk logisch, maar vond het op een gegeven moment toch vervelend worden. Kwestie van smaak, lijkt me. Ook kreeg ik amper een helder beeld van wat de verschillende Titan-uitrustingen nou écht konden. Doorheen het spel deed ik dan ook maar wat. En in het eindgevecht schroefde ik uit frustratie de moeilijkheidsgraad maar terug naar Easy, want ik was er wel klaar mee. (En ha, dan tóch nog die achievement krijgen dat ik 'm op Hard had uitgespeeld. Slordig!)

Ondanks het feit dat ik de multiplayer laat voor wat het is, ga ik hier toch een cijfer aan hangen. Ik denk dat het amper invloed zal hebben op mijn uiteindelijke score. Multiplayer blijft voor mij toch bijzaak als een game ook een single player bevat. Leuk om een keer door te spelen voor een zacht prijsje, óók als je niets om multiplayer geeft.

Maiky schreef:

Dat vind ik eigenlijk best wel meevallen tbh. Ik had verwacht dat bij een game waar de nadruk ligt op de multiplayer de campaign veel en veel korter zou zijn. De meeste FPS games zijn qua lengte niet meer dan een 8-10 uur dus hier kan ik wel mee leven. Misschien toch een keertje oppikken in een sale.

"Standby for Titanfall!"

Van deel één had ik eens de bèta gespeeld, maar nooit de eindgame zelf. Desondanks smaakte het wel naar meer, vandaar dat ik dit vervolg heb gespeeld en vooral vanwege de single player.

Het verhaal zelf is vrij simplistisch opgezet; het standaard goed versus slecht tussen een rebellen militie en bad guys in de vorm van IMC. Hiervoor stap je in de schoenen van een groentje die bij toeval een Titan mag besturen. Gestrand op een onherbergzame planeet moet je een weg banen door verscheidene vijanden.

'Titanfall 2' kenmerkt zich door een snelle pacing, waarbij je steeds iets anders aan het doen bent. Het ene moment ben je simpel wat vijanden aan het doden, om vervolgens getrakteerd te worden op baanbrekende free running en als slagroom op de taart mag je in een heuse Titan helemaal losgaan. Juist door deze drie elementen samen te voegen, stap je in een achtbaan gevuld met knallende actie.

Jack Cooper en B.T. vormen een prima team, hoewel het stemmenwerk beter kan. De stemacteur van Cooper is in het bijzonder een droogkloot. Toch zit er wat leuke humor in verwerkt. Jammer genoeg gebeurt er qua omgeving - bestaande uit veel rotsen en industriële designs - weinig bijzonders. Hier en daar lijkt men nog iets interessants te doen, maar het mag niet baten. Wat betreft de graphics en sound heb ik helemaal geen klachten.

Al met al een vermakelijke game voor tussendoor. Eens kijken wat deel drie gaat brengen.

Dikke 3,0 sterren.

avatar van youngtick
Paar maten van mij waren heel idolaat over de sp van TT2 dus die poging gewaagd. Gelijk hadden ze. Dit is een zeer compacte, action-packed en dope game. Het meest genoten van de Titan-battles. Pfff. Heel dope.

Qua verhaal niet megabijzonder maar dat mocht de pret niet bederven.

4 sterren.

avatar van Wii00
Dikke aanrader! Helaas iets te korte SP.

In de Xbox Live sale gekocht voor 6 euro. Gisteren eventjes gespeeld - de bedoeling was 10 minuutjes maar ik zat toch algauw op een anderhalf uurtje. Lekker shootertje - denk je. Ziet er goed, klinkt heerlijk, erg goed geimplementeerd dat free-running gedoe en dan krijg je voor het eerst de controle over je eerste Titan. Wat een brilliant gevoel zeg! Heb slechts weinig in shooters in de sporadische vehicle of whatever stukjes dat ik denk van 'aha'...maar hier had ik zelfs in die 10 minuutjes dat ik erin doorbracht (tot nu toe) al een echt een hele grote AHA (voor interpretatie vatbaar inderdaad). Super geimplementeerd zonder dat ik denk van 'nu ben ik zo overpowered dat ik overal wel even over wals'. Van de week maar even verder mee gaan dus.

avatar van MikeMannuh
TF1 en TF2 zijn de meest ondergewaardeerde games van deze generation. De sales van TF1 werden geschaad door de Xbox One exclusivity maar was een geweldige shooter. TF2 voegde daar een single player campaign aan toe. Helaas werd deze game gesaboteerd door EA zelf door hem gelijktijdig te releasen met BF1. Waarschijnlijk een vooropgezet plan zodat ze Respawn entertainment uiteindelijk op konden kopen. Zonde, maar het zijn twee geweldige shooters.

MikeMannuh schreef:
TF1 en TF2 zijn de meest ondergewaardeerde games van deze generation.

Na het uitspelen van deel 2 deel en enkele potjes multiplayer te hebben gedaan kan ik daar alleen maar in meegaan. Jammer dat het spel zo weggemoffeld is tussen BF1 en (als ik met niet vergis een week of wat later) COD Infinite Warfare. Beide zijn weliswaar in mijn ogen geen slechte shooters maar moeten het echt wel afleggen tegen Titanfall 2. Heb er ongeveer een 8 uur over gedaan om de campaign tot een goed einde te brengen en nog een 2 uurtjes max in de multiplayer doorgebracht maar ik kan echt zeggen dat ik van het begin tot het einde genoten heb. Het verhaal is net als bvb een Bulletstorm lekker cheesy en over-the-top - een b-film als het ware maar dan zonder zich al te serieus te nemen (zoals sommige franchises dat wel eens willen doen). De actie lekker gevarieerd, van het free-runnen tot het 'normale' shooten of het meer strategisch vechten in de Titan - alles voelt gewoon bijzonder goed aan.

Ook het feit dat ik best wel wat plezier beleef in de multiplayer wil heel wat zeggen aangezien dat over het algemeen niet zo mijn ding is - het voelt gewoon nergens onfair aan. Zelfs niet als je tegenstander(s) over een Titan beschikken en jij en diverse teamgenoten nog in je uppie rondlopen. Wil ook weer wat zeggen.

Voor mij ook een 4.5. En nu ben ik eigenlijk toch best wel benieuwd wat Respawn terecht gaat brengen van de Star Wars game waar ze momenteel aan werken. Ze zijn duidelijk wel in staat om kwaliteit af te leveren dus ik wacht met spanning af.