I Am Setsuna (2016)

Nintendo Switch / PC / PlayStation 4 / PlayStation Vita

Ontwikkeld door Tokyo RPG Factory
Uitgegeven door Square Enix

Laat je meeslepen in de belevenissen van Setsuna, wiens geschiedenis gekenmerkt wordt door hartverscheurend verdriet. Het spel is een eerbetoon aan JRPG klassiekers, met een gevechtssysteem dat geïnspireerd is door dat van Chrono Trigger.

avatar van horizon
Mooie poster, mooie trailer.

avatar van Nomak
Deze game ziet er geweldig uit. Wel heel jammer dat er geen disc release is.
Vrij korte speelduur ook voor een rpg blijkt uit de reviews.

avatar van Onderhond
Ook de platformen vind ik wat raar. Veeleer een handheld game, zeker tegenwoordig. Nu niet iets waarvoor ik achter een TV/PC ga zitten.

avatar van SilverGun
Maar komt toch ook voor de Vita uit? Of begrijp ik je verkeerd?

Ben nu een eindje op weg en vind het echt heel gaaf! Doet sterk aan de 16 bit titels denken maar met gfx van nu, een prachtige sfeer en een geweldige soundtrack!

Nog iets wat dit spel zo fijn maakt; geen random encounters!

Met ongeveer 30 uur op de teller heb ik zojuist de game uitgespeeld. Wat een mooi verhaal!

Ik vond het een erg traditionele JRPG, die door de vele characters en spritnites (soort spreuken) veel variatie biedt qua vechten, tactieken en combo's. Binnenkort schijnt er gratis DLC te komen waarin je met je characters tegen anderen kunt spelen dit ga ik zeker doen.

Highlights: een prachtig verhaal in een prachtige wereld, vind het echt mooi in beeld gebracht, begeleid door een hele mooie (bijna uitsluitend piano!) soundtrack.

Minder sterke punten: qua graphics soms wat eentonig: veel sneeuw en ook de dungeons lijken soms gerecycled te zijn.

Kortom: een aanrader voor iedereen die zin heeft in een JRPG a la Suikoden of Secret of Mana in een wat moderner jasje maar wel met de charme van toen.

Ps: wbt de soundtrack: Eternal Winter - Tomoki Miyoshi .Zo'n sterk nummer!

De soundtrack van deze game zet ik vaak op voor mijn dochter van 6 maanden, vindt ze mooi ?

centurion81 schreef:

Blijf er bij terugkomen - een jaar later luister ik deze soundtrack nog steeds regelmatig en het blijft magisch. De game komt niet in de buurt van mijn top 10 ever, maar de soundtrack wel bij mijn meest geluisterde muziek ooit!

Nu 20 uur op het klokje en ja dat verhaal dat pakte mij ook gelijk ik kan er niet te veel over zeggen maar het is erg goed gedaan, terwijl het spel rustig voort kabbelt met die fijne soundtrack en met die mooie serene sfeer.