World of Final Fantasy (2016)

Alternatieve titel: World of Final Fantasy: Maxima

PlayStation 4 / PlayStation Vita / PC / Nintendo Switch

Ontwikkeld door Square Enix
Uitgegeven door Square Enix

Het verhaal speelt zich af in de wereld van Grimoire, een land bewoond door klassieke Final Fantasy personages en monsters. Als de broer en zus Lann en Reyne, wakker worden in Grimoire met geheugenverlies, blijken ze in deze wereld vreemde krachten te bezitten. Met de hulp van alle Final Fantasy personages en een vreemd wezentje genaamd Tama, zullen ze het op moeten nemen tegen de Federation. De toekomst van Grimoire ligt in hun handen.

Jeetje zeg heb net de demo gespeeld en ben omver geblazen.
Dit is de final fantasy uit mijn dromen.
Heerlijke turn based gameplay, waarbij je monsters kan vangen en ermee vechten.

Op basis van de gevangene monsters stack je ze, er zijn 3 soorten, large, medium en small.
Het systeem lijkt ingewikkeld maar went heel snel.

Ook leuk dat je alle final fantasy characters weer tegenkomt

Ik kan niet wachten op de totale ervaring, maar als ik nu een cijfer moest geven, een 5.