Lumo (2016)

Macintosh / PC / PlayStation 4 / PlayStation Vita / Xbox One / Nintendo Switch

Ontwikkeld door Triple Eh?
Uitgegeven door Rising Star

Lumo is een moderne benadering van het bijna lang vergeten isometrische platformgenre. Met meer dan 400 kamers verdeeld over vier unieke gebieden, zes verborgen minigames en allerlei geheimen om te ontrafelen is Lumo een ware ontdekkingsreis. Hoeveel je ontdekt hangt af van hoe goed je zoekt.

Nog eentje waar ik aangenaam verrast door ben - Lumo doet me meteen denken aan de Isometrische Avonturenspellen uit 8bit en 16bit generatie en voor met name het brilliante Head Over Heels (C64) en Solstice (NES). Dus van kamer tot kamer gaan en diverse obstakels overwinnen voor items te vinden of gewoon de volgende kamers te kunnen bereiken. Diverse manieren om je figuurtje te controleren, een heerlijk gezapig sfeertje en muziekje en aangename kleurrijke graphics - en erg leuk - de optie om op 'klassieke mode' te spelen - dus tegen de tijd zoals vroeger met maar enkele levens en geen save optie of op 'Adventure mode' - waar je op je gemak kan opslaan waar je wil tijdens het lopen en puzzelen (ideaal voor 20 minuutjes tussendoor dus). Wederom - aangezien het uit 2016 stamt een beetje late to the party maar daarom niet minder leuk.