Quell: Reflect (2011)

Apple iOS / Nintendo 3DS / PC / Android
Puzzle

Ontwikkeld door Fallen Tree en FK
Uitgegeven door Fallen Tree, Green Man Loaded, Flyhigh Works en CiRCLE

Het tweede spel in de Quell reeks. Ook hier moet je ervoor zorgen dat je bal het veld op de juiste manier en in de juiste volgorde doorloopt om zo specifieke objectieven per level te vervullen. Er zijn 88 levels in dit spel.

Quell Reflect is toch wel een uitstekende puzzel-game. Ik heb het eerst opgepikt in 2016 en na een uurtje spelen toen weer opzij geschoven. Maar deze week, ziek in bed, was er niet veel anders binnen hand-bereik en dan maar deze opgezet. En sindsdien eigenlijk non-stop gespeeld, de hoofdreeks puzzels (bijna) zonder hulp afgespeeld en momenteel bezig met de 28 bonus-puzzles.

Een aanrader voor fans van schuifpuzzels met een twist.