Call of Duty 2 (2005)

PC / Xbox 360 / Macintosh
single player / multi player / online (verschilt per platform)

Ontwikkeld door Infinity Ward
Uitgegeven door Aspyr en Activision

Call of Duty 2 is een first person shooter van Activision. Het spel speelt zich af tijdens de Tweede Wereldoorlog. De speler vecht mee met de geallieerden; voor het Sovjetse Rode Leger als Vasili Koslov, voor het Engelse leger als onder andere John Davis en voor het Amerikaanse US Army als Bill Taylor. In de online multiplayer modus is het mogelijk om met de Duitsers mee te vechten.

avatar van Martijn
Veteran is toch het hoogste? Hardened daar onder dacht ik. Of is dat alleen met de andere Call of Duty games

Ik snap alleen niet waarom mensen het zo leuk vinden op het moeilijkste niveau. 1 eronder bied genoeg uitdaging, en ook nog 1 waar je fatsoenlijk kunt spelen.

Is toch leuk als je op hoogste niveau speelt,freaaking out:-).
Zit juist wel vast in de woestijn missie waar je de vliegers moet uitschakelen. Denk nog eens verder doen daarmee:-)

joeri592
maar is veteran bij cod 2 nou moeilijker of makkelijker dan bij veteran bij cod 4

hetzelfde waarschijnlijk

joeri592
oke is er co-op?? want dan koop ik hem wel

Damm dit is een goede opvolger van deel 1 op de pc. De console versies van de ps2 en andere oudere platformen verbleken hierbij. Zit nu in de woestijn maar bij sommige momenten deed ik effe niets en zat ik me te vergapen aan de omgevingen, situaties en de voertuigen en in de Sovjet campaign de totale chaos in Stalingrad. ben dus ook van plan deze helemaal te spelen tot het einde.
Deze is zo goed dat Turning point en M.O.H. Airborne zwakke afspiegelingen zijn van de WW II next-gen games. Vooral Turning point
zou zich moeten schamen voor hun wanprestatie...(maar dat is wel bekend bij die game, met een flop notering!!).
Voor een game uit 2005 is deze zeker nog geen vergeten en geziene game...belooft wat als ik Cod 4 & 5 eens kan gaan halen...maar ze zijn naar mijn smaak nog te duur, maar het vakantiegeld komt eraan!!
Deze dubbel en dwars verdient....5*****!!!!!

avatar van andnino
Zo zeg er is wel een verschil van dag en nacht tussen het spelen van de D-Day missie op regular met brightness hoog en het spelen op veteran met brightness zo laag mogelijk. Compleet intense chaos. Zwaar onder de indruk, terwijl de rest van de game ervoor me compleet koud liet.

warzone
Wat ik toruwens ook goed vind aan deze game is dat je het ene moment op de grasvlaktes bent in Amerika een ander moment ben je weer in het besneeuwde Stalingrad en daarna in de woestijnen in Egypte erg goed gedaan die totaal verschillende levels.

avatar van Tha Luz
nee dude amerika zat niet in deze game

avatar van eltorro
Geweldig spel naar mijn mening de beste call of duty.
Je bent niet heel erg lang bezig met de game, maar de vuurgevechten zijn geweldig met als hoogtepunt d-day.

avatar van Awake78
Spel zit goed in elkaar, veel afwisseling ook in locaties, alleen wel een volle punt aftrek voor die tank-missie. Jezus wat ben ik daar gefrustreerd door geraakt zeg. Zat ook op een gegeven moment vast geloof ik.

Dat stuk bij Normandië begint geweldig, maar verslapt iets daarna. Toch erg mee vermaakt en een goed deel in deze goed lopende serie.

avatar van Pooiertje
Die ene tank missie is echt verschrikkelijk ja.
Wat een slechte besturing zeg.

avatar van Tha Luz
De Amerika missie's zijn ook het leukst vind ik,zijn ze eigenlijk altijd , vooral de missie dat je als ranger moet terug trekken van een stadje terug naar point du hoque.Zo mooi en chaotisch...Heerlijk spel

avatar van gukker
Bij een vriend het level D-day gespeeld. Wat is het heerlijk om door die loopgraven te lopen zeg.

avatar van Awake78
Als je dit spel 5* geeft vind je dus blijkbaar die tank-missies ook heel vet?

avatar van Tha Luz
Vreemd ik heb nooit last gehad van die missie? Ik heb het op de pc gespeeld , bedoel je de missie daarop of op de 360?

avatar van Awake78
Ow ok, sorry...misschien is ie op de PC anders idd. Ik heb hem inderdaad op de 360 gespeeld.

avatar van Tha Luz
Oke ik dacht al, op de pc is het gewoon normaal vond ik

Idd. Tha Luz, op de pc is die tankmissie echt wel relax...heb 't in één keer doorgespeeld. Had er zelfs plezier in met alles afknallen met zo'n metalen monster hehe.

avatar van GameEvolutie
Uit gespeeld op veteraan en ik moet je zeggen dat ik COD2 echt top vind alleen omdat we nu weer 4 jaar verder zitten graphics gedateert zijn geef ik nu een 3.5 een 7 dus!!

XkellyyD
Ik ben al een tijdje op zoek naar Call of Duty dat je ergens begint in Parijs ofzo ( wat ik me kan herinneren..) in die level moet je dan nog achter koeien liggen om te schuilen enzo voor een groot huis dat weet ik er nog van kan iemand mij vertellen welke dat misschien is ? THNX

avatar van Martijn
Poe was dat niet United Offensive?

avatar van Starmaster501
Nee, dat is gewoon deel 1

avatar van Martijn
Oke het is ook zo lang geleden. Ik haal die 2 niet meer uit elkaar (singleplayer dan)

Deze game blijft goed..speel hem nu voor de 2de keer en hij blijft supergoed!!
De leukste velden zijn toch de missies in het begin met Vassili rondom Stalingrad. De Alliesmissions zijn ook supertof..maar games met sneeuw.(vooral Shooters) zijn erg vermakelijk en past ook goed bij het gure weer buiten aan het eind van het jaar!!

Hij blijft megagoed en het gameplezier is super van kracht bij deze game!!

k w
Erg mooie game. Ben hem nu net weer aan het spelen en het speelt heerlijk, vind net als gamelord de missies van het rode leger in Stalingrad het mooist.
Vond de tank missies van de Britten geen hol aan om eerlijk te zijn, kreeg er ook frustraties van, dit soort missies vind ik het nooit goed doen, was bij de vorige Call of Duty ook al als ik het me goed herinner.
Verder ziet het er Grafisch nog steeds erg mooi uit.
Leuk trouwens dat hier ook Captain Price in meespeelt. Zat ook in de Modern Warfare reeks, leuk gedaan

4* geef ik, Was 5* geweest als ze de Britse Campgain wat meer variatie hadden gegeven, want dat begon toch wel een beetje saai te worden op gegeven moment.

GameEvolutie schreef:

Je moet spellen beoordelen naar de tijd waarin ze zijn gemaakt vind ik. Toen waren deze graphics geweldig. Nu zijn ze nog steeds erg mooi.

avatar van Aazhyd
Ik vond het wel een aardig spel, maar ik was erg snel door de missies heen en de gameplay was wel erg lineair. Meestal kon je steeds maar precies 1 kant op. Het zag er wel goed uit en kwam realistisch over.

avatar van SamFisher
Ik sta er toch iedere keer weer van te kijken hoe intens deze game is. Geweldige muziek en omgeving. Besturing op de PC is zoals besturing hoort te zijn. Lekker simpel. De missies in de USSR vond ik het meest episch.

Wel een beetje jammer van het steeds herhalende taaltje van de characters.

Heb hem wer afgestoft. Opa overleden, die heeft gevochten bij El Alamein..

avatar van Draugen
Aardige shooter met goed gevoel voor dramatiek en vaart. Ook de variatie in de omgevingen is leuk, maar de game is af en toe zo lineair dat het aanvoelt als een on-rails shooter. Leuk voor tussendoor, maar te weinig diepgang om echt indruk te maken.

avatar van Blueyed
Mooie missies, Goede gameplay en lekker classic.
Niet van die domme perks online en gewoon lekker knallen.

Dat is mijn samenvatting van de game.

avatar van Boznaldo
goed vervolg maar overtreft het eerste deel zeker niet.

wel een lekker sfeertje in de game.