Call of Duty 2 (2005)

PC / Xbox 360 / Macintosh
single player / multi player / online (verschilt per platform)

Ontwikkeld door Infinity Ward
Uitgegeven door Aspyr en Activision

Call of Duty 2 is een first person shooter van Activision. Het spel speelt zich af tijdens de Tweede Wereldoorlog. De speler vecht mee met de geallieerden; voor het Sovjetse Rode Leger als Vasili Koslov, voor het Engelse leger als onder andere John Davis en voor het Amerikaanse US Army als Bill Taylor. In de online multiplayer modus is het mogelijk om met de Duitsers mee te vechten.

joeri592
zijn de graphics goed???ook voor nu?

avatar van desteven007
Inderdaad toch één van de betere oorlogsspellen.
Ik ben meer iemand voor de Multiplayer en Online, daarvoor is dit spel ook zeer goed, de Single Player ben je ook enkele weken zoet mee. De online/Multiplayer maps zijn erg uitgestrekt, sommige in de sneeuw andere in de vlakke zon. Je hebt ook een ruime keuze in wapens.

joeri592 schreef:
zijn de graphics goed???ook voor nu?

Ja de graphics zijn nog steeds erg goed,verwacht geen graphics van crysis of call of duty 4 maar het is nog steeds erg mooi.

Gameinspecteur schreef:
Is dit hetzelfde als Call Of Duty 2: Big Red One ?

Nee big red one is een totaal anders spel:)

avatar van hectometersnor
Op LAN games veruit de favoriet onder de shooters, single player is wel oke, ben ik niet helemaal kapot van, spel ziet er wel aardig uit maar moet het vooral hebben van de gameplay die goed in elkaar steekt.

Normaal gesproken voor mij een aardige shooter maar vooral door de multiplayer krijgt deze game een hoog aanzien van mij.

avatar van eloyyy
Gewelige game misschien wel de beste game ooit naar mijn smaak opvolgende games natuurlijk ook goed maar niet zo goed dus een 5 voor my

Imperial Figure
De online functie van cod2 op de 360 is echt monsterlijk goed, maximum 8 man online waardoor je een goed overzicht krijgt en daardoor erg speelbaar is.
In cod4 heb je wel de mogelijkheid om als sniper te werk te gaan maar je krijgt bijna geen kans om te sniperen maar cod2 is perfect om te sniperen.
Ben benieuwd naar cod5 maar of het in de buurt van cod2 zal komen betwijfel ik.

avatar van Tha Luz
Ben weer begonnen met de MP,Het blijft gewoon leuk!:)
Gewoon lekker knalle met je garand in Carentan,of in Toujane met je kar98 zoveel mogelijk Tommy's neerknalle:)
Love it

avatar van Starmaster501
jammer dat er niks met vliegen in zat. vond deel 1 tog het best, een 3,5 pc

avatar van hitman47
is deze call of duty hetzelfde als call of duty:big red one?

avatar van Martijn
Nee.

avatar van desteven007
hitman47 schreef:
is deze call of duty hetzelfde als call of duty:big red one?

Vond het eerst nooit wat, dit spel, altijd maar bashen samen met UO clan maten etc. etc. Toen ben ik het een tijdje gaan spelen, en het is echt een topper. Alleen verkies ik in dit spel de scoped Kar boven de normale rifle, waar dat bij UO andersom is. Is dus wel even wennen maar je hebt er lang plezier van.

Ook de donkere sfeer die in dit deel hangt vind ik erg prettig, ten opzichte van de toch erg heldere UO. Denk maar eens aan Carantan.

warzone
Geweldig spel

Leuke missies vooral die in egypte waren erg leuk om te spelen. Gelukkig duurden de missies langer dan bij het vorige verder ontzettend mooie graphics en een ruime wapenkeuze de Multiplayer was ook leuk om te spelen ookal verveelde die wel na een tijdje.

de Tankmissies vond ik minder leuk gelukkig waren dat er maar twee dus veel maakt dat niet uit. Hilarische uitspraken van sommige teamleden in de singleplayer. Verder leuk dat er nog wat nieuwe dingetjes bij zijn gekomen zoals de rookgranaten en de grenade danger indicator die ook heel handig was.

Bij de multiplayer is er eigenlijk maar weinig veranderd behalve de nieuwe maps wat niet erg was want de multiplayer is zoals ik al heb verteld erg leuk om te spelen.

Conclusie: Dit is toch wel een van de beste oorlogsspellen die ik ooit gespeeld heb en als je Call Of Duty 1 goed vond dan vind je deze zeker ook heel goed. 5 sterren.

joeri592
o ja deze wil ik ook nog is kopen als ik hem ergens voor goedkoop zie weet iemand waar???

avatar van Martijn
Ik denk dat je hoofdzakelijk alleen nog de game of the year edition kunt krijgen, die is alleen weer wat duurder.

avatar van Tha Luz
Wat is het verschil eigenlijk?

Martijn schreef:

ik bedoelde voor de xbox 360

Dit spel nog eens herbegonnen op moeilijkste niveau en blijft dan toch speel baar en fun moet ik zeggen.
Laatste level van staligrad was wel echt klote.

avatar van ps3me
Leuk spel dit, lekker als je even wilt schieten

avatar van Starmaster501
ik ben zelf niet meer van die spellen waarmee je niet kan dekken achter muurtjes ofzo. (zoals GOW) zukke spellen zijn dan kansloos rondlopen en schieten. en toch is deze leuk

Lexcoaster
Tijdje geleden dat ik dit speelde, maar ik heug het me goed. Geweldig oorlogsspel. Prachtige graphics, harde actie, ruime keuze aan wapens en een geweldige gameplay. Super game! 4.5*

Geweldige game, vooral in de desert. Wel wat grof in de pixels. Een echt verhaal is er ook niet. 4.5*

avatar van Tha Luz
Ja ach,CoD heeft nooit een geweldig verhaal gehad Behalve CoD4 dan.

een erg goed oorlogspel mijn fijne controls en een grappige multiplayer

joeri592
is veteran bij dit spel moeilijk?? je krijgt 100 gamerscore als je het op veteran uitseeld op de 360, maar bij call of duty lukte me alleen ed eerste 3 missies op veteran

avatar van oliver
Ik heb het volledige spel op de pc op veteran uitgespeeld, maar soms zat ik uren te sukkelen aan 1 missie.

avatar van Tha Luz
veteran is niet eens zo moeilijk probeer het eens op hard

avatar van oliver
Ik dacht dat veteran het moeilijkst was, ik heb het in ieder geval op allermoeilijkst uitgespeeld.

avatar van Tha Luz
lol ik dacht expert ja heb ik ook vaak gedaan,die singleplayer blijft maar geweldig vind ik,vooral de USA missies.