Letter Quest: Grimm's Journey (2014)

Alternatieve titels: Letter Quest: Grimm's Journey Remastered | Letter Quest: Remastered

PC / Macintosh / Xbox One / PlayStation 4 / PlayStation Vita / Nintendo Switch / Android / Apple iOS
Puzzle / Action

Ontwikkeld door Bacon Bandit
Uitgegeven door Digerati

Help Grimm en Rose, een stel schattige grim reapers, bij het verslaan van monsters, geesten, kwaadaardige konijntjes en nog veel meer, met de kracht van woorden! Hoe langere woorden je vormt, des te krachtiger je aanval.

Heerlijk spel! Best ingenieus in elkaar gestoken scrabble-achtig spel met rpg-invloeden. En verbijsterend verslavend.

Casual as hell, maar toch is de motivatie hoog genoeg om alle trophies binnen te halen. De meesten komen er na het volledig doorspelen van de "story"-mode. Enkel de 3000 woorden trophy zal wat langer duren, na een 12-tal uren staat de teller op 1600...

Had helemaal leuk geweest wanneer je ook de Nederland taal kon selecteren (zeker voor kinderen)

Da's waar, Rujar. Voor mij is Engels echter goed, ik denk ook dat ik daardoor wat oefen ivm woord-spelletjes als deze, kan nog ooit bij een of andere kwis nuttig worden.

Na een uur of 21,75 uitgespeeld op 100% wat betreft de trophies. Wat helemaal geen uitdaging is, behalve als je geen Engels speekt, natuurlijk. Heerlijk casual game, voor tussendoor. Het RPG aspect is goed uitgewerkt, hoewel het op een bepaald ogenblik na ongeveer1/3 van het spel de voortgang te makkelijk maakt. Ik heb het gevoel dat ze dit nog een tikkeltje beter hadden kunnen uitwerken. Om de verzameldrang te vergroten, maar al bij al zeer de moeite.

Dit is inderdaad best een vermakelijk spel om zo af en toe eens op te zetten. Grappig bedacht - leuk om naar te kijken en gewoon erg aangenaam om even je gedachten mee te verzetten. Wat ik wel jammer vind is dat er geen multiplayer mode in zit (ala bvb een Puzzle Quest). Een potje online scrabble op deze manier met vrienden had ik zeer zeker wel zien zitten.

Over woord-spellen gesproken, Sinner. Speel je niet toevallig Quizduel (2012) - GamesMeter.nl op je smartphone? Daar kun je online tegen elkaar kwissen, ook zeer vermakelijk!

Nope. Nooit geprobeerd. Misschien een keertje doen. Als ik het installeer ben je de eerste die het hoort.

...het is echt wel verslavend! Ik heb er sinds gisteren zomaar even bijna 4 uur inzitten. Grappig - ik zou bijna roepen 'HIDDEN GEM'! Of hoe de simpelste en goedkoopste spellen bijwijlen gewoon beter zijn dan de zoveelste uitgemolken AAA titel. Ik snap ook best dat het zeker op de Vita echt tot zijn recht komt - dit is ideaal voor een potje op de trein of in de wachtkamer van de doktor te spelen.

Voor een paar euro opgeduikeld in de eShop, had 50% korting, anders had ik deze game waarschijnlijk nooit bekeken.

Heb er nu een paar uur in zitten en ik vind het een erg leuk concept, soort scrabble met hindernissen RPG, waarbij de upgrades zorgen dat je door wilt spelen!

Heel goed speelbaar in korte bursts waarbij je je aandacht ook nog half op andere dingen kunt houden

Voor nu 4*

Grovonion schreef:

Heb je in 12 uur alle sterren uit de story mode weten te behalen? Of het verhaal doorgespeeld?

Enkel verhaal doorgespeeld vermoed ik, want ik heb er uiteindelijk 20 uren op zitten spelen.

Grovonion schreef:

Ik dacht al, zit zelf ook rond 20 uur maar ben nog niet door verhaal heen en iets over de helft qua gele sterren en haal de levels meestal wel in 1x, maar neem af en toe echt de tijd om 6 of 7 letterwoorden te vinden dus dacht nu ineens misschien dat jij rushte, of veel beter in Engels scrabble bent, dat het blijkbaar stukken sneller kan ?

Mij Engels is goed, maar niet uitzonderlijk goed, dus twijfel of ik hier iets anders dan een midelmatige tijd ingestoken heb.