Gran Turismo Sport (2017)

PlayStation 4 / PlayStation VR
Racing

Ontwikkeld door Polyphony Digital
Uitgegeven door Sony

Dit spel in de Gran Turismo -reeks telt drie spelmodi, welke zowel online als offline speelbaar zijn: Campaign, Sports mode en Arcade mode. Je kunt racen op 27 circuits verdeeld over negentien locaties. Daarnaast heb je de keuze over meer dan 130 auto's, zoals een Ford Mustang Group B Rally Car, Toyota FT-1 Vision GT Group 3 en Peugeot 908 HDi FAP LMP1.

Ze willen inzetten op E-sports .... mogen ze toch echt iets gaan verzinnen om al die idoten (spookrijders, beukers) te gaan weren en iet te doen aan aan al die wachttijden.

avatar van richiedoom
Is nou echt iedereen afgeknapt op het ontbreken van de traditionele singleplayer? Getuige het geringe aantal stemmen en reacties zou je denken van wel. Jammer want ik heb de game afgelopen weekend aangeschaft en ik ben verslaafd, iets wat ik al zeer lange tijd niet meer heb gehad met games.

GT Sport is tot in de puntjes afgewerkt. Dan heb ik het over de stijlvolle menu's, prachtige auto's, prachtige graphics, heerlijk (!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!) geluid en een aantal zeer toffe tracks. De matchmaking in het online gedeelte zit vernuftig in elkaar, je wordt bijna altijd ingedeeld bij mensen van ongeveer jouw niveau. Hierdoor zijn races ontzettend spannend, zelfs een strijd om bijvoorbeeld de 6e of 7e plek kan intens zijn.

Het gemis van de singleplayer....eigenlijk moet ik bekennen dat ik deze helemaal niet mis. Voorheen moest je altijd je rijbewijzen halen, van dat geld kon je een debiel autootje kopen. Hiermee ging je vervolgens racen tegen auto's die sneller waren dan de jouwe, als je je auto echter tunede werd het ontzettend eenvoudig om te winnen en had je totaal geen spannende races.
Ditmaal bestaat de singleplayer uit drie facetten: Rijbewijs, tracks leren kennen en missies. En het loont ook echt om dit te doen aangezien je hiermee auto's kan unlocken, credits kan verdienen, miles en ervaring kan opdoen. Ik vind het zeer strak in elkaar zitten.

Ja er zijn in verhouding weinig auto's en weinig banen, desalniettemin stoort het me absoluut nog niet. Want het racen zelf is namelijk heerlijk. Ik speel weliswaar met een gamepad maar binnenkort wil ik het met een stuurtje proberen. Een ongelooflijk gevoel voor detail en het is een genot om het camerastandpunt vanuit de cockpit te hebben. Maakt het allemaal nog net iets intenser.

Een cijfer plak ik hier pas op wanneer ik wat verder ben, maar ik ben tot nog toe ontzettend verrast in positieve zin. Wereldgame!

Laat ik het zo zeggen ... voorheen was het online vaak een drama. Ze hebben het nooit echt serieus aangepakt. Het was nooit eerlijk, Je kon gewoon van de weg gebeukt worden. Daarnast had je vaak last van trollen. (tegen het verkeer in rijden etc.) en het duurde een uur voordat je online kon racen. Beloning om verder te gaan was er ook niet. Daarnaast als je online wil spelen is een goed stuurtje inmiddels wel vereist. Kosten ook weer 350 euro ..

avatar van richiedoom
Rujar

Wat vind je zelf van de game? of nog niet gespeeld?
Voorheen kan ik niet over oordelen, ben zelf normaal gesproken niet een online gamer en speelde GT alleen singleplayer. Hier vind ik het online gedeelte tot nu toe erg goed dus dan zijn ze iig op dat punt al flink verbeterd als ik jouw reactie zo lees.

richiedoom schreef:
Rujar

Wat vind je zelf van de game? of nog niet gespeeld?

Ik heb hem niet gespeeld. Ik wacht liever op de offline versie (lekker casual) Ik denk wle dat ze het nu wel goed hebben aangepakt omdat het een E-sport met gaan worden.

Ik ben wel beniewud hoe ze omgaan met slechte coureurs die je van de weg af beuken.