Pokémon Moon (2016)

Nintendo 3DS
single player / online

Ontwikkeld door Game Freak

Net als in de voorgaande Pokémon RPG's stap je in de schoenen van een jonge trainer, en duik je in een nieuwe wereld, vol met nieuwe Pokémon en grootse avonturen. Kies uit één van de drie Pokémon welke je vanaf het begin af aan zal vergezellen; het gras-type Rowlet, het water-type Popplio of het vuur-type Litten. Via de Pokémon Bank kun je Pokémon uit eerdere (virtual console) versies van Pokémon spellen (waaronder Red, Blue en Yellow) overdragen naar jouw team in Pokémon Moon.

avatar van Yann Samsa
Hypetrain

Denk dat ik voor deze ga. Vind de legendary veel toffer.
En als starter ga ik voor de water zeehond!

avatar van bro
bro
Ik ben blij dat ze het eindelijk gedurfd hebben om een heleboel dingen te vernieuwen. Het lijkt er op dat ze eindelijk gehoor nemen naar wat gezegd wordt door de fans.

avatar van bro
bro
De game is helaas nog zeker niet perfect. Zo zal iedereen achterover slaan dat er nog steeds Zubats in de grotten zitten. Het Call-for-help systeem lijkt ook iedereen op hun systeem te werken. Zeker voor mensen zoals ik die geen reet geven om Shiny Pokemon of Online-battles.

Maar over het algemeen heb je bij het spelen van Sun en Moon werkelijk het gevoel dat je een spel speelt dat in 2016 is uitgekomen terwijl de vorige versies toch altijd hopeloos verouderd aanvoelden in vergelijking met hun tijdsgenoten.

avatar van youngtick
Zoals gewoonlijk weer een goede Pokemon game in de main series.

Is deze qua moeilijkheidsgraad een beetje interessant? De meeste Pokemon games zijn toch vooral heel makkelijk.

Glacius schreef:

Nee, deze is ook supermakkelijk.