Call of Duty: Infinite Warfare (2016)

PlayStation 4 / Xbox One / PC

Ontwikkeld door Infinity Ward
Uitgegeven door Activision

Het verhaal speelt zich af in de verre toekomst, waar de natuurlijke bronnen van de Aarde inmiddels volledig uitgeput zijn. Dit zet landen ertoe aan om samen de U.N.S.A. (United Nations Space Alliance) op te richten. Deze organisatie behandelt alles wat te maken heeft met exploratie in de ruimte en het vergaren van grondstoffen uit verre koloniën. De onschatbare waarde van deze koloniën, trekt echter de aandacht van diverse militia, die de macht over deze willen overnemen. Om de zaken te bemoeilijken, heeft zich ook nog een factie van de U.N.S.A. afgescheiden, inmiddels bekend als de S.D.F. (Settlement Defense Force). Na een onverwachte aanval van de S.D.F. op de U.N.S.A. verkeert de Aarde op de rand van een oorlog, die ver buiten de planeet voelbaar zal zijn. Als Tier 1 Special Op van de U.N.S.A. is het jouw taak om de S.D.F. af te stoppen.

Wat een rare reeks blijft dit toch; de trailer wordt zwaar gemind, iedereen die zegt dat ze de game niet gaan aanschaffen en eindstand lacht Activision weer een eind weg met alle bakken geld die ze binnen harken.

De setting en de trailer is ieder geval bagger. Stop eens met deze futuristische ellende. Maar de game zal vast goed verkopen, maar niet door mij. Hoogstens via 2 tientjes een jaar later.

Ajax&Litmanen1 schreef:
Hoogstens via 2 tientjes een jaar later.

Idem. Op zich vind ik het allemaal prima uitzien, zal ook vast weer aardig spelen, maar het is wel iets wat done-to-death is. Het zijn idd games die ik allicht 'ooit' speel, maar wel via een bundle of uit de budget bak of sales of zo.

Ajax&Litmanen1 schreef:

Hopelijk zijn we hier over een paar jaartjes vanaf. Al jaren worden de sales minder. Nu moeten ze zelfs CoD: MW Remastered in de package erbij duwen om sales te genereren. Aan de ene kant kun je het Activision ook niet kwalijk nemen. Er zijn nog steeds idioten die dit jaar na jaar blijven kopen. Activision kan een drol uitpoepen en een CoD sticker erop plakken en mensen kopen het nog. Waarom dan geld uitgeven aan dure development? Maar net zoals je zegt... van mij krijgen ze ook geen geld meer. Al sinds MW2 niet meer. Dat was de eerste miskoop en ook meteen voor mij de laatste.

Voorlopig nog wel het voer bij uitstek voor de ietwat minder verfijnde fijnproever.

Shinobi schreef:

Denk dat de oude garde vooral aan het morren is. Ik hou ook meer van de oude stijl. Huidge of WOII wapens, niet al teveel perks en ook niet een overkill aan killstreaks (al heb ik mij nooit zo heel erg daaraan gestoord)

Shinobi schreef:

Rujar schreef:

Ik denk dat dit te maken heeft met het feit dat de target audience van CoD (of zeer zeker een groot deel ervan) eigenlijk niet echt 'gamers' zijn. Ik weet even niet hoe ik dit anders en minder 'snobistisch' moet verwoorden, want zo is het absoluut niet bedoeld, maar een groot deel van de mensen die jaar-in-jaar-uit CoD blijven kopen zijn denk ik mensen die een console bezitten voor hun jaarlijkse dosis CoD, al dan niet gepaard met hun jaarlijkse dosis FIFA o.i.d. Deze mensen kopen waarschijnlijk niet meer dan 1 of 2, hooguit 3 games per jaar.

Daar is niets mis mee, ware het niet dat ik denk dat de games industrie haar eigen publiek niet kent. Men ziet (zag?) 20 miljoen+ sales voor CoD en men dacht: Dit is onze markt!!! Hier moeten we op inspelen!! Dit leidt natuurlijk tot zwaar overschatte verwachte sales figures en natuurlijk ook tot overschatte development budgetten. Vervolgens haalt de gemiddelde action-adventure of rpg dit soort getallen niet, omdat er geen target market van 20+ miljoen mensen is voor dit soort games, en sequels worden gecancelled of helemaal niet meer gemaakt, of mensen worden uitgemolken met vervelende dlc of microtransactions, alleen maar om CoD profit margins te kunnen bereiken.

Dit is waar de verdeeldheid bij CoD vandaan komt denk ik. Voor de mensen die gamen echt als grote hobby hebben, die weten wat er nog aan anders gamesaanbod is, die geen genoegen nemen met wederom een volgende reskin, die vele uren per week gamen, die tientallen games per jaar kopen, voor deze mensen heeft CoD een negatieve invloed op hun passie of hobby. Dit zijn dan ook de mensen die je dan hoort zeuren, klagen en videos ziet disliken, terwijl de andere meute van 15 miljoen niet eens weet wat er in de gamesindustrie speelt en gewoon hun jaarlijkse CoD gaan kopen.

word tijd dat er weer een WO2 game van call of duty komt

Die e3 showcase was fantastisch. Een dikke Fuck You naar alle haters! Al ben ik daar 1 van

Weet iemand of er zombie mode komt in dit spel

Bij Battlefield 1:

Het is wel erg apart dat de call of duty infinite warfare trailer bijna 3 milljoen dislikes heeft. ik denk te weten waarom hij zoveel dislikes heeft
ten eerste wij willen de remasterde Cod modern warfare toch ? nou hoe krijg je die ? juist, als je infinite warfare koopt en ten tweede zijn mensen klaar met de futuristiche kant van COD. als dit nou geen call of duty game was geweest dan was iedereen waarschijnlijk enorm gehyped voor deze game. des ondanks ga ik hem toch kopen

0,5
Echt een smerige streek van Kaktivsion dat je Infinite Warfail legacy edition moet kopen om Call of Duty 4 te kunnen spelen bij andere pakt dit maar NIET BIJ MIJ! Fuck Call of Duty en fuck Kaktivision!!!

MikeMannuh schreef:

Idd man fucking casual gamers die niet weten wat echt gamen is en wat echte games zijn en daar zijn wij de hardcore gamers de dupe van en dan zijn er nog die het lef hebben om te zeggen dat Call of Duty de beste game is

Red Extreme schreef:

Ik ga ervanuit dat er echt nog wel een kopie beschikbaar gesteld wordt Eerst zoveel mogelijk Infinite Warfare verkopen (omdat heel veel COD4 willen hebben) en daarna zal COD4 voor iedereen te koop zijn.

Wat heel interessant gaat worden is om te kijken hoe de MP zich gaat verhouden? Zal men vooral COD4 gaan spelen of toch deze?

Erg jammer, dat ze WEER voor de futuristische niet-passende bullshit hebben gekozen. Advanced Warfare, hun eerste poging, was al een grote mislukking. Black Ops 3, zelfde verhaal. Ben wel geïnteresseerd in COD4 multiplayer, maar die is helaas niet los verkrijgbaar.

avatar van Maarten0402
Misschien weer eens Medal of Honor: Allied Assault aanhengelen Glacius

avatar van JacoBaco
Morgen toch maar eens die MP bèta uitproberen. Hoewel de SP mij totaal niet aanspreekt zal de MP waarschijnlijk toch wel weer lekker zijn! BO3 MP speelt toch ook wel erg fijn hoor en dat futuristische valt in de MP (vaak) heel erg mee. Maar dat over 35 flats kunnen springen in Advanced Warfare ging me echt te ver! De Battlefield 1 bèta viel me overigens bitter tegen, dus ben benieuwd morgen!

avatar van JacoBaco
Nou ik vrees dat ik toch bij COD blijf hangen. Sinds Modern Warfare 3 speel ik fanatiek de MP. Al heb ik BO3 wel overgeslagen en haakte ik bij Advanced Warfare na een half jaar ofzo af vanwege dat springen. Maar Battlefield is het toch ook niet helemaal. Ik merk dat ik toch meer behoefte heb aan die COD simpelheid. Het probleem met Battlefield zijn de voertuigen. Deze hoef ik niet continu om mij heen te hebben en ik wil er ook geen gebruik van maken.

Hoewel ik erg kansloos was tijdens de Call of Duty: Infinite Warfare MP bèta, had ik het erg naar m'n zin en van die hele toekomst shit merk je niets in de MP. Nog wel een double jump, maar het is gelukkig geen essentieel onderdeel van de gameplay! En sowieso niet met elkaar te vergelijken. Je bent hier heel traag en het werk juist eerder in je nadeel dan in je voordeel!

Wat mij wel heel erg begon op te vallen was dat ik best vaak de eerste was die raak begon te schieten en ook nog is van dichtbij. Vervolgens schiet mijn tegenstander 1 kogel terug en ik ben dood. En niet eens een head shot. Maar ik ga sowieso Hardcore spelen, dus 1 shot kill en aangezien ik wel vaak de eerste ben die schiet, komt het vast wel goed!

En nee ik weet dat de wereld niet draait om Battlefield en COD, want er zijn ook nog games zoals bijvoorbeeld Overwatch en vele andere. Maar ik ga vanaf 4 november toch lekker COD spelen.

...vanmiddag wat bij een vriend mee geklooid in de single-player campaign en ik moet zeggen dat ik het absoluut geweldig vind qua spektakel. Ik weet dat er behoorlijk hardcore gehaat wordt op COD maar, al ben ik niet bepaald een die-hard FPS fan, ik zie toch absoluut de charme van de reeks in. Met ieder deel (dat ik weliswaar steevast voor een budget prijs in huis haal, zo cheap ben ik dan weer wel) verbaas ik me toch hoe leuk het speelt, hoe geweldig het allemaal klinkt en uitziet, en wat voor sfeertje het weet neer te zetten - of dat nu verleden - heden of toekomst is. Vermakelijk vind ik het zeer zeker. En ook de Zombie mode ziet er (weer) erg cool uit. Multi-player zal je me niet op betrappen, maar ik kan me echt niet voorstellen dat COD fans zich hier een buil aan zullen vallen...

Hoe is de multiplayer op de PC?

avatar van Lancher

Red Extreme schreef:

Zo, dus jullie zijn zogenaamd echt gamers? Ga toch weg man. Voel je, je nu stoer? Lekker haten en liefhebbers van bepaalde games in een bepaald negatief hoekje te drukken?

Er zijn anders genoeg gamers, die hardcore COD of een andere shooter spelen. Ja ik zou niet alleen maar één a max twee/drie games per jaar spelen, omdat je dan veel mist. Maar er zijn zoveel gamers die alleen maar één soort shooter per jaar spelen. Mensen die alleen maar bijvoorbeeld BF, Counterstrike of COD spelen en dan vaak ook geen andere game ernaast. Of die bijvoorbeeld alleen maar LOL, Dota, Fifa e.d. spelen.

Plus jullie zeggen het zelf al, het is een heel groot gedeelte wat video's loopt te disliken, die niets met de serie hebben, maar ook die de serie nooit hebben gecheckt of al jaren niet meer spelen. Plus het is tegenwoordig ook echt zogenaamd cool om te 'haten', ooh lekker bashen, leuk jongens.

De 3 op metacritic (user score) zegt toch al genoeg. Dat kan je niet eens serieus nemen. Dan is de game 'broken' en praktisch niet speelbaar, met misschien een paar leuke elementen die wel leuk zijn uitgewerkt.

En dit gebeurt niet alleen bij COD, maar ook bij andere franchises. Alleen niet zo hard als bij COD op het moment heb ik het idee.

avatar van Lancher
Sinner schreef:

Ben ook erg benieuwd naar de single player, helemaal omdat ze dacht ik schrijvers hebben ingehuurd die ook aan Naughty Dog games hebben gewerkt. Plus dan de setting e.d., verwacht ik toch wel een paar epische scenes.

avatar van Dragonslayer
Lancher schreef:

Activision maakt het er dit keer toch echt zelf naar. Ik denk dat de grootste deel van de haat komt van spelers die pissig zijn om het feit dat je MW remastered niet los kan kopen en dat ondanks al jaren door de community verzocht wordt om te kappen met dat futuristische gedoe ze er toch elke keer weer mee verder gaan.

Lancher schreef:

Sorry, maar ik had graag dat je mijn reactie niet samenvoegt met die van een instabiele Doom fanboy rager. Mijn reactie had niets met stoer te maken. Ik voel me ook niet beter dan andere gamers. Het lijkt dat er bij jou op een zeer teentje wordt getrapt.

Verder zeg ik niet dat het gehele Call of Duty publiek geen hardcore gamers zijn, MAAR op het moment dat de CoD franchise iedere keer 20+ miljoen games verkoopt en andere games halen met MOEITE 10 miljoen en de meeste blijven steken rond de 5 miljoen, dan zit er toch ergens een gap ofniet? Het heeft niets met mij beter voelen te maken. Het is simpele wiskunde. Verder is er niets mis met het feit dat iemand plezier heeft met z'n CoD game. Het wordt echter een probleem als andere developers door de CoD sales verkeerde budgetten gaan samenstellen voor hun games (denk aan rpg's etc.) die niet gekocht worden door een groot deel van het CoD publiek. Ze baseren hun forecasts dan op een target market die niet bestaat. Dit leidt dan uiteindelijk tot vervelende praktijken die slecht zijn voor de consument zodat ze op andere manieren hun geprojecteerde, maar niet behaalde winst, uit onze zakken kunnen melken.

Lezen blijft een kunst. En verder... try to get some of that sand out of your vajayjay.....

MikeMannuh schreef:

Instabiel hahaha, gaan we weer persoonlijk beginnen? Gelieve mij niet te noemen idioot.

Lancher schreef:

Als Assvision normaal doet en niet constant de geldwolf uithangt en eindelijk eens luistert naar de fans zou er geen gehaat zijn op hun broken franchise die al broken is sinds Blacks Ops 3. En ik zeg dat niet om maar te haten en maar te bashen en het was nooit stoer bedoeld COD is gewoon superslecht op het moment. Gelieve mij ook niet meer te noemen in een reactie samen met MikeManure, dank u wel. Oja Battlefield 1 > Infinite Warfail.

avatar van JacoBaco
Laat ik dan maar het eerste cijfer uitdelen.

Infinity Ward is aan deze game begonnen direct na Ghost en dat is dus 3 jaar geleden. Ghost vind ik niet te futuristisch. Advanced Warfare wel en Black Ops III ook. En Infinite Warfare is dus daadwerkelijk in space. Maar de multiplayer welke ik al zeer uitgebreid gespeeld heb, is verre van futuristisch. Alleen ik kan slecht overweg met dat wallrunnen en double jumps. Gelukkig is dat springen lang niet zo erg als in Advanced Warfare waar het echt essentieel is. In Infinity War is dat springen (in de MP) ook belangrijk, maar tot op zekere hoogte minder.

Maar eigenlijk heeft CoD het opgebouwd. Het gaat van WO2 naar Vietnam en vervolgens het huidige tijdperk en steeds een stapje verder. De fans zijn er duidelijk niet blij mee. De vraag is of Activision luistert en of Sledgehammer Games op tijd was om het weer een stapje terug te doen qua toekomst setting.. Want zij komen in 2017 weer met de nieuwe CoD. Zo niet, dan moet Treyarch met Black Ops 4 maar weer wat leuks verzinnen. Desnoods wel toekomst, maar dan met tijdreizen en oude oorlogen opnieuw spelen met de bedoeling een andere uitkomst. Maar wellicht wordt het dan te warrig en vaag. Maar het idee is best leuk! Al lijkt het concept dan wel erg op Assassin's Creed natuurlijk.

Ik heb ik genoten van de single player Infinite Warfare. Veeeeel te kort. Echt in 4 uurtjes uit te spelen naar mijn idee wanneer je geen side missions doet. Die side missions heb je trouwens ook in 15 a 20 min gehaald. De main missions duren wat langer. 30 a 45 min, maar het zijn er maar 9 zeg ik uit m'n hoofd. Veteran is wel verdomd lastig, dus die uitdaging ga ik denk ik wel aan!

P.S. ik vergeet bijna Zombie in Spaceland! Fuck, wat is dit leuk zeg! Het voelt vrolijk, fris en bevredigend!

Ik geef de SP een 7,5
De MP een 7
En zombies een 8.

22,5 : 3 = een 7,5/10

avatar van StayVisible
Ze worden steeds slechter die call of duty spellen. Wat een vreselijke campaign zeg.

Wat is Battlefield 1 dan een verademing vergeleken deze.

avatar van rudiger
DIT IS DE GROOTSTE SHIT DIE IK DE LAATSTE TIJD HEB GEZIEN ,,, DIE MW4 REMASTERED IS STUKKEN BETER

avatar van JacoBaco
De volgende Call of Duty zou zich zomaar (volledig) kunnen gaan afspelen in Vietnam. Uiteraard is er nog niets bevestigd. Nog maar een jaar te gaan en Sledgehammer Games is al dik 2 jaar bezig met deze nieuwe CoD, dus binnenkort -begin volgend jaar denk ik- zullen we het zeker weten.

Next Call of Duty Set During Vietnam? - screenrant.com