
Call of Duty: Infinite Warfare (2016)
PlayStation 4 / Xbox One / PC
Shooter
single player / multi player / online
Ontwikkeld door Infinity Ward
Uitgegeven door Activision
Het verhaal speelt zich af in de verre toekomst, waar de natuurlijke bronnen van de Aarde inmiddels volledig uitgeput zijn. Dit zet landen ertoe aan om samen de U.N.S.A. (United Nations Space Alliance) op te richten. Deze organisatie behandelt alles wat te maken heeft met exploratie in de ruimte en het vergaren van grondstoffen uit verre koloniën. De onschatbare waarde van deze koloniën, trekt echter de aandacht van diverse militia, die de macht over deze willen overnemen. Om de zaken te bemoeilijken, heeft zich ook nog een factie van de U.N.S.A. afgescheiden, inmiddels bekend als de S.D.F. (Settlement Defense Force). Na een onverwachte aanval van de S.D.F. op de U.N.S.A. verkeert de Aarde op de rand van een oorlog, die ver buiten de planeet voelbaar zal zijn. Als Tier 1 Special Op van de U.N.S.A. is het jouw taak om de S.D.F. af te stoppen.
TRAILER
https://www.youtube.com/watch?v=EeF3UTkCoxY
Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.
Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat GamesMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe GamesMeter met je privacy omgaat.
De volgende Call of Duty zou zich zomaar (volledig) kunnen gaan afspelen in Vietnam. Uiteraard is er nog niets bevestigd. Nog maar een jaar te gaan en Sledgehammer Games is al dik 2 jaar bezig met deze nieuwe CoD, dus binnenkort -begin volgend jaar denk ik- zullen we het zeker weten.
Next Call of Duty Set During Vietnam? - screenrant.com
Toch wel in een Vietnam met robots en drones neem ik aan?

De volgende Call of Duty zou zich zomaar (volledig) kunnen gaan afspelen in Vietnam. Uiteraard is er nog niets bevestigd. Nog maar een jaar te gaan en Sledgehammer Games is al dik 2 jaar bezig met deze nieuwe CoD, dus binnenkort -begin volgend jaar denk ik- zullen we het zeker weten.
Next Call of Duty Set During Vietnam? - screenrant.com
Kijk daar zit ik nou wel op te wachten, eindelijk een goede Vietnam shooter(?)
We wachten af...
Kijk daar zit ik nou wel op te wachten, eindelijk een goede Vietnam shooter(?)
We wachten af...
Het refereert denk ik meer naar de oude gameplay / multiplayer. De beste MP is wat mij betreft Black Opps. Sowieso is Treyarch de beste COD ontwikkelaar.
Volgens mij moet je het gewoon ieder jaar afwisselen. Een jaar games zoals deze en het jaar daarop gewoon tegenwoordige/verleden tijd zonder al die jumps en snellere gameplay. Dan kan men ook een beetje kiezen. Een goede MP kan je makkelijk 2 jaar spelen.
Het refereert denk ik meer naar de oude gameplay / multiplayer. De beste MP is wat mij betreft Black Opps. Sowieso is Treyarch de beste COD ontwikkelaar.
Volgens mij moet je het gewoon ieder jaar afwisselen. Een jaar games zoals deze en het jaar daarop gewoon tegenwoordige/verleden tijd zonder al die jumps en snellere gameplay. Dan kan men ook een beetje kiezen. Een goede MP kan je makkelijk 2 jaar spelen.
Volgens mij refereert het naar een game welke in ontwikkeling was door Sledgehammer Games. Een oorlogsgame wat zich af zou spelen in Vietnam.. Het vermoeden is dus dat ze dit alsnog hebben opgepakt voor de aankomende COD 2017.
Activision legt uit waarom Call of Duty terug naar roots gaat | Power Unlimited - pu.nl
Misschien wordt deze reeks dan weer eens een beetje interessant. Moet deze Infinite Warfare over een half jaar nog wel voor een tientje eens spelen.
voor die prijs kan ik hem wel proberen toch ?

De setting bleek creativiteit te inspireren bij Infinity Ward. Je hebt toegang tot een scala aan gadgets en wapens en tegen mijn verwachting in zat ik af en toe echt even te kijken hoe vet ze wel niet waren. Net als bij AW heb je weer een stel geinige graten, zoals anti-grav, shock, seeker, foam, en de normale frag grenades. Ze functioneren precies zoals de namen doen suggereren en zijn leuk om mee te variëren. Tevens kun je robots hacken met een hackertool, drones oproepen om je te helpen, en een draagbaar schild uit je mouw schudden. Qua wapens heb je natuurlijk je standaard machinegeweertjes, pistooltjes, shotguns, en rocket launchers, en naast varianten die een soort plasma schieten heb je de Eraser, welke met een tof effect grote ravages aanricht; de F Spar Torch, welke functioneert als een soort energie-vlammenwerper; en de P-Law, een allesvernietigend wapen welke je helaas maar een enkele keer kunt gebruiken. Alles kun je modificeren met upgrades, evenals je ruimteschip, en hoe meer missies je doet, hoe meer je vrijspeelt. Ditmaal kun je ook steeds je eigen loadout zelf samenstellen, wat een fijne afwisseling was vergeleken met AW.
Het blijft natuurlijk Call of Duty en het zou leuker geweest zijn als je deze gadgets en wapens kon gebruiken in een custom mappack of iets dergelijks waar je zelf de baas bent en niet Infinity Ward, maar voor een lineaire, cinematische single player campaign vond ik dit een erg toffe ervaring. Multiplayer waag ik me van de week nog wel een keer aan. De volgende gaat weer naar de Tweede Wereldoorlog, heb ik begrepen, maar dat is niet mijn setting, dus ik moet nog zien of ik daar aansluit. Voor sci-fi fans is dit in ieder geval de CoD om te spelen.
Eigenlijk heeft deze IW de meeste minpunten wel weggewerkt uit Black Ops 3. Sowieso schiet je maar af en toe nog een mech omlaag en zijn de meeste tegenstanders gewoon soldaten van de vijand. Maakt het meteen een heel stuk aangenamer, want puur als shooter stelt CoD zelden teleur. Ook in IW knal je weer heerlijk door diverse locaties heen met een best tof wapenarsenaal. Ook de omgevingen zijn verbetert. Nu voelt de toekomst ook echt als een space-setting aan met enorme ruimteschepen en nieuwe planeten. Zelf mag je ook regelmatig een straaljager in, wat dat gevoel versterkt. Je krijgt tijdens ruimte-veldslagen zelf de vrijheid om te vliegen waar je wil en dat is zeker in het begin best tof. Maar ze slaan er helaas mee door en als je aan je tiende veldslag begint dan is het weer saai. Dan heb je het locken en afschieten van andere staaljagers weer gezien. Niet echt een pluspunt dus. En ik vond het slot van het verhaal een beetje als een nachtkaars uitgaan, was niet echt episch of opvallend.
Sowieso is de gameplay nogal repetitief, maar daar heeft de CoD reeks al jaren last van. Gelukkig ligt het tempo hoog en is het verhaal redelijk standaard gehouden. Als er eens een personage dood gaat doet me dat ook helemaal niks in een game als deze. Dat was bij een recente spelervaring als Life is Strange wel anders. Maar goed, dit speel je om te knallen en dat onderdeel werkt gewoon prima. Je mag ook zelf bepalen welke missies je speelt en welke wapens je mee neemt. Dat staat me nooit aan in shooters. Ik volg gewoon liever dan het pad wat de ontwikkelaars voor me hebben bedacht. Ik heb zulke vrijheid in een shooter niet nodig, dan speel ik wel iets als GTA als ik dat graag wil. Visueel is de game trouwens prachtig, met enorme objecten, de nodige diversiteit in gebieden en prachtige zaken als lichtinval en explosies. Ook het geluid is absoluut top. Ik heb geen spijt van de koop, maar kijk wel veel meer uit naar Call of Duty: WWII. Dat is echt mijn setting en als ze dat weer kunnen mixen met een spectaculaire achtbaanrit, dan rehabiliteert de franchise zich best aardig. We gaan het zien.
(Kleine) 3.5*
(...) Je mag ook zelf bepalen welke missies je speelt en welke wapens je mee neemt. Dat staat me nooit aan in shooters. Ik volg gewoon liever dan het pad wat de ontwikkelaars voor me hebben bedacht. (...)
Grappig, dit is echt de eerste keer dat ik iemand dit zie zeggen.
Grappig, dit is echt de eerste keer dat ik iemand dit zie zeggen.
Zeg ik dan echt iets heel geks? Ik vind een serie als CoD juist geschikt voor een lineaire benadering. Je krijgt in de levels ook nauwelijks vrijheid, dus waarom daarbuiten wel?
Is weer anders bij series als GTA of The Witcher, waar je je gewoon in een volledige wereld begeeft. Daar is vrijheid juist wel een enorm pluspunt.
Soms heb ik ook wel eens behoefte aan een game waar je even lekker hersenloos kan schieten in een route die al voor je uitgestippeld is.
Oh, ik heb het zelf ook wel af en toe. Zo nu eens Call of Duty for een feelgood cinematische ervaring waar je echt alleen maar met schieten bezig bent. Maar bewust voor zo'n ingekaderde single player campaign kiezen, of toegeven dat je dit prefereert boven een shooter die je aan het werk zet (dan denk ik aan DOOM, bijvoorbeeld), dat is een mening die ik niet vaak vertegenwoordigd zie. Maar goed, ik heb dan ook niet zoveel shooter-spelende vrienden, dus daar kan het aan liggen.
Waar ergens zeg ik dat ik een ingekaderde shooter verkies boven een shooter met vrijheid? Het past gewoon niet bij elke game. Bij pakweg Far Cry als shooter past het wel.
(...) Je mag ook zelf bepalen welke missies je speelt en welke wapens je mee neemt. Dat staat me nooit aan in shooters. Ik volg gewoon liever dan het pad wat de ontwikkelaars voor me hebben bedacht. (...)
Hier zeg je dat toch? Of lees ik het nou verkeerd?
Het prototype van een stoere Amerikaanse soldaat met oneliners. Hoe hij ook zijn medesoldaten aanspreekt, zoals Salt voor Salter. Ik vind hem zo overacting dat hij me heftig irriteert.
Heb alleen de singleplayer van deze CoD gespeeld. Multiplayer interesseert me niet. Ik vind de game erg matig. Die futuristische werelden zijn lang zo niet boeiend als WW2 of WW1

En dan blijft ook het beeld nog regelmatig een seconde of zo stil staan op mijn XBox one tijdens het spelen.