Carmageddon: Max Damage (2016)

PC / PlayStation 4 / Xbox One
Racing / Action

Ontwikkeld door Stainless
Uitgegeven door Stainless

In dit deel in de Carmageddon -reeks is het wederom de bedoeling om zoveel mogelijk schade aan te richten. Dit doe je in één van de drie spelmodi: Career, Freeplay of Multiplayer. In de Career modus dien je missies te voltooien, waarin je diverse opdrachten moet uitvoeren of objecten moet verzamelen. In Multiplayer kun je samen met een vriend zo veel mogelijk schade aan te richten, of het in een arena opnemen tegen vijf andere spelers.

Als dit voor een normaal prijsje te koop is wil ik het wel op de Xbox spelen. Heb stiekem nog altijd een zwak voor de reeks. Paar jaar terug nog Carmageddon 1 op mijn telefoon volledig opnieuw gespeeld, haha. En uitgespeeld he.

Het is wel jammer dat een grote uitgever dit niet eens op pakt, met een flink budget. Maar het zal nog altijd wel te controversieel zijn om dit grootschalig te verkopen. Zag dat je nu ook mensen in een scootmobiel overhoop kan rijden

Is dat dan niet dezelfde ontwikkelaar van het originele spel?

Ja. Maar Stainless is geen hele rijke ontwikkelaar heb ik het idee. Grafisch ziet deze Max Damage er niet erg goed uit. Het is dat de gameplay wel grappig blijft.

avatar van Waackx
Eerste game voor mij op de PS4.
Kon niet beter beginnen met deze heerlijke hersenloze racegame die een Burnout Paradise combineert met mensen die kunt overrijden.
Grafisch niet best maar veel variatie en tijd gestoken in de tracks, de soorten mensen,lekkere muziek en ontzettend vermakelijk.
Vroeger wel op PC gespeeld maar toen vond ik het snel repetitief.

Waackx schreef:
Eerste game voor mij op de PS4. Kon niet beter beginnen...

*kuch*. Dan heb je een PS4 en je eerste spel is deze toch wel erg matige racer. Niet beter beginnen? Nee. Natuurlijk niet. Bloodborne, Horizon Zero Dawn, Uncharted 4 en Injustice 2 zijn er niets tegen.

Sorry. Ik kon het niet laten. Smaken verschillen. Heb hem een uurtje op de PC gespeeld maar meer dan een 2 sterren krijgt ie van mij niet. En dan ben ik altijd vrij gul! Maar goed omdat ik maar een uurtje erop heb zitten plak ik er obviously ook geen score op (officieel).

avatar van Waackx
Sinner schreef:

Horizon Zer Dawn heb ik ook al gediwnload maar nig niet gespeeld,Bloodborne al uitgespeeld bij iemand anders, Uncharted 3 was goed maar ik speel nooit franchises in zijn geheel, ik hou van orignaliteit en diversiteit dus ik hou oldskool en indies en deze game heeft alles voor mij voor uren vermaak net als een domme Die Hard-trilogie voor een ander.
Dit is voor mij wat gamen bedoeld is; er zijn genoeg games waar je serieus moet nadenken of zoals tegenwoordig helemaal afhankelijk zijn van hun plot.
Dit is snel en vermakelijk tegenwoordig zeldzaam in de huige gen games alles strategisch moet en als je er niet uitkomt dat je Youtube kan inschakelen.

1,5
Via de Playstation 4 now een stuk of 60 spelletjes gratis gedownload en dat is er 1 van .
Het originele van vroeger heb ik toen erg vaak gespeeld en vond ik geweldig.
Deze vond ik echt niks aan, de besturing vond ik ook erg vervelend.
Heb het spelletje maar snel verwijderd.

Een jaartje na Reincarnation ook deze gespeeld. Wat Reincarnation na 18 jaar als vernieuwing had tegenover de eerste Carmageddon is nu natuurlijk niet meer aanwezig. Ik denk dat Max Damage slechts enkele nieuwe voertuigen, tracks en powerups had. Dus in gedachten speelde ik eigenlijk Reincarnation voor een tweede keer.

Als game opzich voldoende afwisseling in spelmodi, auto's en tracks, ... al had ik na afloop niet de nood om nog te herspelen, doordat ik het 'al eens gezien had' in Reincarnation.

Ik geef zelden games een onvoldoende, omdat ik me altijd wel goed inlees of ik het leuk zou vinden of niet. Daar zit ik niet vaak naast, maar hier heb ik een gok genomen omdat Carmageddon 1 en 2 (en in mindere mate deel 3) voor mij wel nostalgisch zijn, veel gespeeld in de 90's. Het was shockerend en provocerend, het waren de jaren dat mensen uit de politiek nog riepen dat bepaalde games verboden moesten worden of dat het extreme geweld slecht voor ons was. Nou ja, met plezier destijds omaatjes met looprekjes geplet en ik ben daarna ook nog goed terechtgekomen dus het viel allemaal wel mee. Het waren destijds al geen hele goede games, maar ze waren wel vermakelijk.

Helaas had ik Carmageddon lekker in de 90's moeten houden, want 25 jaar later verveelt het al heel snel. Er zit dan ook weinig inhoud en diepgang in de game. Eigenlijk is het enige wat ik leuk vind mensen pletten en tegenstanders vernielen. Checkpoints rijden is dodelijk saai en past ook totaal niet bij de vibe van de game. Maar na 100 of 200 mensen voor je auto te hebben gehad geloof je het wel. De game is visueel echt lelijk, het komt uit 2016 maar 2006 of ouder had ik ook geloofd. Zo weinig details, zo weinig polygonen, zo weinig vrijheid, niks. Het bestuurt ook allemaal voor geen meter, die wagens zijn zo flexibel als de Titanic die richting de ijsberg vaart. Fatsoenlijk een bocht nemen of goed mikken zit er bijna niet in. En dan is er nog de careermode, waar je de meeste uren in kan stoppen maar die is gewoon saai. Je moet levels ook tig keer spelen wil je genoeg punten hebben om een nieuw level te unlocken. Had me gewoon een freeplay modus gegeven waar alle locaties beschikbaar waren vanaf het begin, dan had ik me denk ik meer vermaakt. Ik heb het nu na een paar uurtjes opgegeven. Gelukkig heeft de game me maar een paar Euro gekost, dus dan kan je soms een gokje wagen.