Gitaroo Man (2001)

Alternatieve titel: Gitaroo Man Lives!

PlayStation 2 / PlayStation Portable
Music / Puzzle

Ontwikkeld door iNiS
Uitgegeven door Koei

Het draait allemaal om een jongeman met de fraaie naam U-1. De arme ziel heeft helemaal geen vrienden, op zijn pratende hond Puma na. Op een goede dag krijgt U-1 de schok van zijn leven, hij wordt namelijk uitgeroepen tot de nieuwe Gitaroo Man en belast met de taak de wereld met behulp van het geheimzinnige Gitaroo-instrument te redden van de duivelse Gravillians.

Leuk music rhythm-spelleke, met een licht aangepaste twist op het genre. Verhaal is klassieke underdog-redt-de-wereld-van-aliens--krijgt het meisje-van de klootzak type, maar blijft leuk om te volgen. De moeilijkheidsgraad neemt al direct vaart op en enige oefening per level is wel vereist. Na iets meer gespeeld te hebben is de moeilijkheidsgraad zelfs een tegenvaller, al vanaf het 3de liedje liggen mijn vingers halverwege in de knoop.