A2 Racer IV (2000)

Alternatieve titel: A2 Racer 4: De Politie slaat terug!

Ontwikkeld door Davilex
Uitgegeven door Davilex

Al jaren houdt de politie de illegale A2 races nauwlettend in de gaten. Keer op keer weten de racers aan de politie te ontsnappen. Nu heeft de politie alles op alles gezet om een eind te maken aan dit roekeloze rijgedrag. Neem zelf deel aan deze gevaarlijke races of stap in de schoenen van de politie en zet de achtervolging in!

De slechste race-game die ik ooit gespeeld heb, slechte graphics, geen gevoel van snelheid, en heel snel uitgespeeld.

avatar van hitman
redelijk spel maar echt niet super.

3 sterren

avatar van Foetsj_NL
1,0
Echt een amateursistisch spel ! Een soort van B-Game, maar dan nog erger.

Foetsj_NL schreef:
Echt een amateursistisch spel ! Een soort van B-Game, maar dan nog erger.

Wat dacht je van een F-game

De F van: Flikker nou toch een eind op met deze zooi?

Of: Fuck me nou in m'n reet wat een kutgame

Het eerste spel wat ik speelde was dit stuk (...) denk ik, maar van goede oude herinneringen kan ik helaas niet spreken, door de uberslechte besturing en natuurlijk niet te vergeten de uberlelijke graphics was dit gewoon onspeelbaar. En ehh.. hoezo pop up??

Een hele dikke grote mooie middelvinger naar Davilex uiteraard.

avatar van Kiadjo
Dit vond ik toch altijd een heel leuk spel. Brengt voor mij een soort van nostalgie naar boven en heb dit spel dan ook helemaal dood gespeeld. Ook leuk met de politie erbij enzo.

Lexcoaster
Dit was niet bepaald een hoogvlieger...

christianadofan
Weet iemand hoe je dit op vista kan afspelen?

riczz
compabiliteit ook al geprobeert op 98 of Me te zetten?

christianadofan
Zou je kunnen vertellen wat ik dan moet doen of aan klikken, ik heb er toaal geen verstand van.

riczz
rechtermuisknop op .exe bestand waarmee je het spel start dan eigenschappen --> compabiliteit --> dit programma in deze compabiliteitsmodus uitvoeren aanvinken, --> dan windows 98 proberen.

avatar van polopolo150
Aardige spel vond ik het vroeger als klein kind..

Ze hadden volgensmij wat leuke voice actors erin gezet in deze spel. En ze hadden een paar leuke mappen waar ik soms verslaafd aan was geweest. Maar het waren niet zo veel wagens, en ook niet zo veel mappen... maar 4 of 6 ofzo...

Maar, het maakte een kind van 6 jaar oud wel blij... ^^

avatar van WeZet
Als kind was dit een prima game (Nederlands gesproken) en ging het je puur om de auto's en het racen (door Nederland nog wel!). In retrospectief was het eigenlijk slecht, oer-Nederlands slecht. Gelukkig maakt Davilex geen games meer.

avatar van wolff
wat een vreselijk autos en personages!

de vorige a2 racers waren gewoon beter

maar als kind vond ik dit geweldig

2.5 vind ik het nog

the deftone schreef:

Dit spel is juist heel leuk, het heeft goede graphics, je kunt je auto helemaal naar de malle rijden en je kunt juist heel snel racen met turbo met de auto van Commissaris D.T. Harry! Ik heb thuis heel veel racespellen zoals, NFS Most Wanted, NFS Undercover, Europe Racer, Grachtenracer, NFS Hot Persuit etc. Maar van al mijn racespellen is A2 Racer 4 de allerleukste en de allerbeste.

En als je vind dat je hem te snel uitgespeeld heb, dan speel je hem toch opnieuw uit!

4 jaar later

avatar van wolff
markwiering schreef:

polopolo150 schreef:
Aardige spel vond ik het vroeger als klein kind..

Maar, het maakte een kind van 6 jaar oud wel blij... ^^

A2 Racer 4 heeft standaard 9 racemappen. Met de downloadbare racemap erbij: 10 racemappen. In het Tournament kun je kiezen tussen de 5 deelnemers van A2 Racer 4. Dit zijn: Barbarally, Katharina, Tommie, James Brons en Edgar de Flits. In de Quick Race kun je kiezen tussen de 5 deelnemers van A2 Racer 4 en het kleine politiewagentje (6 wagens dus). Als je de wagen van Commissaris D.T. Harry hebt uitgespeeld, heb je de keuze tussen 7 wagens. Als je ook nog eens de downloadbare auto van de schaduw gedownload en geïnstalleerd hebt, heb je de keuze tussen 8 wagens.

In het kort:
10 racemappen, 8 wagens

clutch schreef:
De F van: Flikker nou toch een eind op met deze zooi?

Of: Fuck me nou in m'n reet wat een kutgame

Een hele dikke grote mooie middelvinger naar Davilex uiteraard.

Wat jammer dat jij geen mooie herinneringen hebt aan A2 Racer 4 - De Politie Slaat Terug. Hetgeen wat jij daar zegt, ben ik niet met je eens.

Jouw eerste kritiekpunt: "uberslechte besturing".
De besturing van A2 Racer 4 - De Politie Slaat Terug is juist heel simpel. Het is gewoon de pijltjestoetsen. Met de toets Ctrl gebruik je turbo-olie waardoor je tijdelijk extra snel vooruit gaat, spatiebalk is toeteren, Alt is de handrem. Elke keer als je gaat racen, krijg je een een startscherm te zien waar alle toetsen staan. Ik vind het eerlijk gezegd wel erg dom van je als de besturing niet weet, want de besturing van A2 Racer 4 - De Politie Slaat Terug is hetzelfde als dat van bijna alle andere racespellen. Zelfs als je iemand bent die voor het eerst in zijn leven een videospel speelt op de computer: voordat je gaat racen krijg je een startscherm te zien waar alle toetsen staan uitgelegd die pas verdwijnt als je hem wegklikt, dus de besturing kun je gewoon niet missen. Ik vind dit geen argument. Dit moet je niet het spel A2 Racer 4 - De Politie Slaat Terug verwijten, maar dat moet jij jezelf verwijten. Het startscherm negeren en vervolgens klagen over de "uberslechte besturing" vind ik eigenlijk gewoon achterlijk, debiel en zwakzinnig.

Jij vindt alle andere racespellen waarschijnlijk ook "uberslecht" omdat jij de besturing niet weet. De meeste racespellen gebruiken precies dezelfde toetsen. Als er een racespel is waar dit anders is, kun je bij de instellingen kijken wat die toetsen ook alweer zijn. Maar, bij A2 Racer 4 - De Politie Slaat Terug hoeft dat niet eens, want je krijgt het sowieso al te zien.

Dan komen we bij jouw tweede kritiekpunt: "uberlelijke graphics".
Je kunt de grafische kwaliteit instellen bij de instellingen. Als je de 3D-kaart hebt uitgeschakeld en speelt op de allerlaagste kwaliteit, dan kan ik me voorstellen dat je niet al te blij bent met de grafische kwaliteit. Dat zou ik ook niet zijn! Als jouw computer snel genoeg is en je hebt een goede videokaart, kun je de 3D-kaart inschakelen en de beeldkwaliteit op "Hoog" zetten. Dan ziet A2 Racer 4 - De Politie Slaat Terug er weer prachtig uit.

Jouw mening over A2 Racer 4 - De Politie Slaat Terug vind ik onterecht, want het is niet gebaseerd op het spel, maar het is puur gebaseerd op jouw eigen onhandigheid. Jij bent gewoon een lapzwans! Als jij nou gewoon bij de instellingen een hogere beeldkwaliteit had ingesteld en het startscherm niet genegeerd zou hebben, zouden zowel de besturing als de grafische kwaliteit dik in orde zijn en zou jij wel goede herinneringen hebben aan A2 Racer 4 - De Politie Slaat Terug.

Hee laat ik ook eens reageren op een bericht van vijf jaar terug

Autobahn
Ik geef dit spel 5 sterren. En ja ik weet dat er van alles mis is met dit spel en dat dit niet echt een hoogvlieger was, zoals bijv. need for speed of midtown madness.
Echter hoeveel plezier ik heb gehad van dit spel vroeger is ongekend. Daarnaast is het ook mijn eerste (race)spel dat ik ooit speelde. Af en toe speel ik het nog en ik lig vaak in een deuk om hoe knullig alles is! De physics zijn een drama, de besturing is walgelijk en last van de politie heb je niet echt (wat volgens de titel het geval zou moeten zijn).
Ook zitten er personages in het spel die onderweg dingen tegen je zeggen en rijden als idioten, net zoals de politiecommissaris, erg lachen! Het spel opzich ziet er redelijk uit in 3d en de etappes zijn mooi vorm gegeven.
Al met al, om nostalgische redenen vind ik dit een tof spel!

avatar van bertkruijswijk
Jeugdsentiment! Heb dit laatst weer eens gespeeld (wonder boven wonder doet hij het op windows 10), en hoewel ik het erg leuk vond om het spel weer eens te spelen, zie ik ook wel in dat dit een heel matig spel is. Matige besturing en de physics zijn zo slecht dat je er om moet lachen. Ook de personages in dit spel zijn bizar, net zoals de auto's.
Ik zal als pluspunt meegeven dat ik de etappes wel mooi vind gemaakt. Je rijdt o.a. door Amsterdam, Rotterdam en Berlijn en de bezienswaardigheden van die steden hebben ze goed nagemaakt. Ook vind ik het leuk dat er een (soort van) verhaallijn inzit.
Vanwege de nostalgie geef ik dit spel een voldoende, namelijk drie sterren.