Resistance: Fall of Man (2006)

PlayStation 3
Shooter / Action

Ontwikkeld door Insomniac
Uitgegeven door Sony

Resistance: Fall of Man speelt zich af in een afwijkende werkelijkheid in de 20e eeuw. De Verenigde Staten en Groot-Brittannië proberen Europa en Azië te redden van een geëvolueerd buitenaards virus, genaamd Chimera. Dit virus heeft in een korte tijd vrijwel alle levensvormen in Europa en Rusland laten muteren naar vreselijke monsters. Jij speelt een Amerikaanse soldaat, genaamd Nathan Hale en moet de mensheid proberen te redden.

avatar van Iron Rose
Ik heb deze weer eens uit de kast gepakt en ik moet zeggen dat dit toch wel een erg sterke titel is. Het doet in principe alles goed: vette actie, leuke wapens, het ziet er erg goed uit maar het speelt vooral erg lekker (en) snel. Het mist alleen een eigen smoel. Het voelt allemaal wat afstandelijk aan en ook hoofdpersoon Hale heeft helaas een persoonlijkheid van een platgestampte tomaat. Daardoor is het misschien niet zo meeslepend als een Half Life en niet zo episch als een Halo. Maar voor de rest is het heerlijk genieten: lekker knallen, pittig maar niet te pittig en de levels worden alleen maar mooier/gaver naarmate je verder komt in de game. Ik ben absoluut geen grote shooter fan maar Restistance mag ik graag in mn PS3 laadje schuiven.

Ik verhoog naar 4*.

SvV_Ying
Mijn eerste game op de PS3. Vette wapens, goede online, speelt lekker en vond het er mooi uitzien nadat ik ps2 was gewend.

SUPERSUPERVET!

Jackson07
Boys, kan iemand mij vertellen welke games op de ps3 in dezelfde lijn liggen als Resistance met net zo'n heerlijke gameplay???? Ik zou graag meer van dit soort games spelen!!!

avatar van Tsjo-Wi
Jackson07 schreef:

Ehm resistance 2 natuurlijk En Call of Duty 4 mag natuurlijk ook niet ontbreken als je van shooters houdt. En je kan Bioshock ook proberen.

Imperial Figure
Resistance voelt een beetje als een soort van unreal tournament aan in online mode, maar het is niet boeiend genoeg voor replay-value.
De single-player is ook niet echt bijzonder, het was alsof ik AmsterDoom aan het spelen was.

Nee geef mij maar UT3 voor ps3.

avatar van TonyTHorror
Ik snap het echt niet hoe deze game zo gewaardeerd word, het ziet er niet uit, het voelt kaal aan, eentonig, wapens verassen me ook niet en kwa afwisseling is het gewoonweg beroerd.

Het tweede deel is een stuk beter, maar ook die vind ik niet geweldig.

avatar van johnbrou
ik vind dit egt een leuk spel heb hem al een paar keer uitgespeeld en vind hem nog altijd leuk

avatar van jellecomicgek72
Jackson07 schreef:

Euu... Resistance 2 natuurlijk, en ook Kilzone 2, euuu wat nog meer je kan unreal tournament 3 ook proberen als je dat wilt. Natuurlijk ook call of duty 4 en 5 maar dat ken je waarschijnlijk al. Verder zijn er nog Dead space met een heerlijke gameplay, en F.E.A.R 2 project orgin.

Ik hoop dit dit je zal helpen.

avatar van DylanVR
gisteren uitgespeeld, prachtig spel maar vond het een beetje aan de makkelijke kant!
Is resistance 2 evengoed?

Speelt niet echt fijn als ik eerlijk ben.

avatar van jellecomicgek72
DylanVR schreef:
Is resistance 2 evengoed?

Deel 2 vindt ik nog 3 keer zo goed!!!

avatar van gamer for life
geweldige game , de eerste ps3 game die ik speelde , hij was echt zalig , goede grafics , goede geluiden , gameplay was top en het was ook een redelijk lange game . heb me uren ermee geamuseerd . topgame .

avatar van nakur
Dit vond ik echt een zéér knullig spel. Slechte AI, wapens die toch net even de impact missen en verder niets nieuws onder de zon in het FSS-genre. geen haar op mn hoofd dacht er aan om langer dan 2 uur te spelen.

nakur schreef:

Als je niet langer dan 2 uur hebt zitten gamen, hoe weet jij je score dan al als je niet tot het einde bent geraakt?

avatar van nakur
Ik heb vorige week nogmaals gekeken of er later in het spel kwaliteit naar boven kwam, maar langer dan een uur hield ik dat niet vol. Deze titel is voor mij precies hoe een shooter er in de periode 1997-2001 speelde, alleen dan met een grafische update. Karakterloze alienshooter met een debiele AI, fletse omgevingen, waardeloos artdesign, het standaard tanklevel. Ik heb het écht geprobeerd, ik geef dus gewoon een score. Gezever dat ik niet mag oordelen zonder het uit te spelen.. als het zo was zou niemand meer lage score's voor prutspellen kunnen uitdelen.

2 vragen, ik heb het met mijn vriend gespeeld ik denk bijna tot het
1. Zijn er wel bosses?
2. Hoe lang is de speelduur?

kaholiic schreef:
2 vragen, ik heb het met mijn vriend gespeeld ik denk bijna tot het eind

kaholiic schreef:
ik heb het met mijn vriend gespeeld ik denk bijna tot het eind

SvV_Ying schreef:

Wat?

SvV_Ying
Nee niks. Was even in een melige bui

avatar van nakur
Voor 10 euro plus 1,76 verzendkosten mag iemand dit spel van me overnemen. Ik kan er nogsteeds helemaal niets mee.

avatar van PsxPs2Ps3
zeer goede game 4,5*

avatar van victor drazen
vroeger met ne maat uit gespeeld.goeie game maar deel 2 vind k toch beter

avatar van Chocolade Stoel
Degelijke shooter, maar erg overrated. Lelijke, grauwe graphics, slecht design, zwak verhaal maar knalt erg lekker weg.

Eindelijk alle intel gevonden!
Damn, dat duurde lang zeg! Maar ja, ik heb ze nu eindelijk allemaal!

James Sawyer
Resistance: Fall of Man (2006)

Vette game, lees hierboven dat iemand het een zwak verhaal vind, vond het persoonlijk een leuk verhaal en origineel, althans zelf ben ik het zo nog nooit tegengekomen [Ben dan ook geen diehard gamer]

Spannende momenten en toffe wapens, elke keer als je het spel op campaign opnieuw speelt krijg je weer nieuwe wapens, erg leuk. Ik vind dit deel ook vele malen fijner spelen dan het 2e deel. Hier heb je veel wapens bij je, een duidelijke levensmeter die je weer aan kunt vullen en dat bevalt me stukken beter dan in het 2e deel. Vind het echt fijner spelen dan het vervolg.

Dit deel is ook gewoon engels gesproken met een nederlands ondertiteling en niet zoals in het 2e deel nederlands gesproken [wat echt nergens op lijkt] Dat zorgt voor mij ook voor meer spelplezier.

Het krijgt van mij 4** omdat ik de levels dat je moet spelen in zo'n rare machine me echt totaal niet bevalt. Lekker lopen met wat guns en aliens schieten is erg tof, die rare machines waar je in moet gaan zitten hadden van mij niet gehoeven en speelt ook totaal niet lekker.

Het moeilijkste level zat voor mij in het midden in de Kathedraal met al die beesten. Bijna niet te doen als je nog wat leven over wilt houden. Iemand een tip?

Dr. Salvador
Zeker een vette game, alleen de game liep vast toen ik al 2 uur had gegamed, dus dat is al een minpunt, moet ook nu opnieuw beginnen..., maarja, de game is wel erg vet!

avatar van rockgamer
2 uur lang opnieuw beginnen is erg vervelend, ookal doe je er de tweede keer waarschijnlijk 1 á anderhalf uur over, maar dat het spel vastliep moet natuurlijk niets te maken hebben met het eindcijfer van het spel hé,

Dr. Salvador
Nee, je hebt gelijk, is vervelend, maar het is een vette game, dus dat valt nog mee!

Nee, tenzij het heel vaak gebeurt, bijvoorbeeld in The Darkness die game liep wel 2-3 keer vast in de hele game, maar zeker een meesterwerk, en dan vergeef je het zo!

Een game als Riddick vol fouten, ja daar wordt niemand vrolijk van!