Resistance: Fall of Man (2006)

PlayStation 3

Ontwikkeld door Insomniac

Resistance: Fall of Man speelt zich af in een afwijkende werkelijkheid in de 20e eeuw. De Verenigde Staten en Groot-Brittannië proberen Europa en Azië te redden van een geëvolueerd buitenaards virus, genaamd Chimera. Dit virus heeft in een korte tijd vrijwel alle levensvormen in Europa en Rusland laten muteren naar vreselijke monsters. Jij speelt een Amerikaanse soldaat, genaamd Nathan Hale en moet de mensheid proberen te redden.

TonyTHorror schreef:
Ik snap het echt niet hoe deze game zo gewaardeerd word, het ziet er niet uit, het voelt kaal aan, eentonig, wapens verassen me ook niet en kwa afwisseling is het gewoonweg beroerd.

Het tweede deel is een stuk beter, maar ook die vind ik niet geweldig.

Hmm, ik vond het er mooi uitzien, vooral de sfeer is erg sterk.

Kaal is het inderdaad wel een beetje, maar het is ook een verwoeste stad, en dan is het nou eenmaal kaal, en verlaten.

De, afwisseling was zeker niet onaardig van wat ik tot nu toe heb gespeeld, nee, vette game, die fijn, en ook vlot wegspeeld, met coole monsters.

Maarja iedereen beleefd iets anders.

Trouwens komen er nog wel bosses?

Dr. Salvador schreef:
Zeker een vette game, alleen de game liep vast toen ik al 2 uur had gegamed, dus dat is al een minpunt, moet ook nu opnieuw beginnen..., maarja, de game is wel erg vet!

Dit moet ik even rechtzetten, toen de game vastliep, DACHT ik dat ik alles opnieuw moest beginnen, maar godzijdank is dat niet zo!!!

Gelukkig een autosafe, maar dat is dus opgelost.

Maar over de game nu:

Wat is deze game vet zeg!

Echt een enorm vette, originele, en verslavende shooter.

Het kapot geschoten, en verwoest Engeland, erg sfeervol, met goed, en leuk verhaal, zonder allerlei ingewikkelde dingen, daar hou ik van.

De zeer vette monsters, zo zag ik: Grote, soort schorpioenen, die met groepen komen, en dan een granaat gooien, terwijl er niks meer dan bloed, en pootjes over is, is geweldig!.
Grote honden/wolven, die op straat zwerven, met wolfengehuil in de verte, echt heel cool gedaan.

De coole, en erg originele wapens, de standaard shotgun is heerlijk, en alle wapens zijn gewoon goed gebalanceerd, en schieten gewoon erg goed. Ook mooi design van wapens en monsters, ja, vooral de Auger, met een tijdelijk schild is een erg leuk wapen

De voertuig gedeeltes, zijn er niet heel veel tot nu toe, maar een leuke variatie, tussen het schieten, en is leuk gedaan. Vooral met een tank door de verwoeste stad rijden.

De levels hadden misschien wel meer variatie kunnen gebruiken, maar het schieten, de vette monsters, en voldoende uitdaging, en omdat de game vooral leuk is, stoort dat eigenlijk nooit.

De zeer mooie, en opzwepende muziek, echt zon spektakel gevoel!.

De graphichs vind ik ook er nog steeds mooi uitzien, zeker na bijna 4 jaar, weet deze game zich perfect staande te houden tussen de huidige games.

Al met al, ik ben enorm verast door deze game, zeker na de laatste tegenvallende games die ik heb gespeeld, dan is dit echt weer een vette game, dit wordt een goede, en vooral mooie score, want dat verdient, deze shooter, die net iets anders durft te zijn, dan andere Oorlogsshooters, want voor de rest heb ik eigenlijk niks met de zoveelste WO2 shooter, maar dit is echt super!

Goed om te zien dat de game zo bevalt Salvador. Ja, Resistance 3 komt als het goed is in 2011 uit waar ik echt hele grote verwachtingen van heb. Weet zeker dat deel 3 zelfs de 1e twee delen gaat overtreffen.

Dr. Salvador
Thanks! , Ja ik ben echt verrasd door deze game, en vind het jammer dat ik hem niet eerder heb gespeeld, want dit is echt een vette game!.

Ik heb ook al beelden gezien van 2, maar ik weet niet, de setting vind ik een stuk minder, en natuurlijk ook teveel van hetzelfde, natuurlijk is een vervolg ook meer van hetzelfde, maar vond het er wil minder bijzonder uitzien, alhoewel dat grote monster die je met een raket moet afmaken, er op dat filmpje wel cool uitzag!

Deel 3 tja...

avatar van maikel01
Ik zie hier en dan allemaal goeie reacties , nou .. ik vind het echt bagger! slechte gameplay! de graphics zijn slecht, niet fijn om te spelen.. een afrader!

James Sawyer
maikel01 schreef:

Vreemd, wat is er dan zo slecht aan de gameplay? Het speelt juist heel makkelijk. Ik als absoluut niet fanatieke gamer had het zo onder de knie. Speelt juist erg fijn.

Dr. Salvador
Ik wou net zeggen, ik zat er zo in, en speeld echt heerlijk weg, de graphichs zijn ook al 4 jaar oud he! , maar vind ze nog steeds wel mooi, gewoon verder spelen, is gewoon een absolute topper, 1 van de beste FPS games die ik ken.

shadowmaster100
maikel01 schreef:

het is te laat om het af te raden,,,want iedereen vind het al een VETTE game

bijna iedereen dan he

avatar van bankhanger
nu ja slechte graphics, toch behoorlijk hoor voor de allereerste game op ps3. Toendertijd helemaal niet slecht

Dr. Salvador
Inderdaad, ziet er ook nu nog goed uit, zeker voor de eerste game ja, en het is boven al ook gewoon een erg vette game

Ik vind die graphics inderdaad ook prima kunnen. Heb een uur of twee gespeeld nu, en bevalt goed. Die sp's van fps's kunnen soms snel gaan vervelen, maar volgens mij blijft deze wel boeien.

eeey ik heb een vraagje over de campagne mode.

hoe moet je die goliath eigenlijk ownen in het level reuzendoder ( giant slayer )

stephan73
Enorm goede, en ook best makkelijke FPS. Visueel niet op hetzelfde niveau als de games nu, maar toch ziet het er nog steeds erg goed uit.
Pas bij de laatste 2 a 3 levels werd het nog best pittig, maar over het algemeen is dit goed te doen voor mensen zoals ik (iemand die pas sinds een jaar weer intensief gamed).
Deel 2 zal ik binnenkort maar eens aanschaffen en dan ook maar wachten op deel 3.

Offline is deze game mij redelijk bevallen, de sfeer was goed, en het verhaal word op een leuke manier gebracht, ook de wapens waren orgineel, kortom de beste game van de beginperiode van de PS3, wat ik wel mistte dat waren grootschalige eindbazen(wat in deel 2 beter is)

avatar van TonyTHorror
Opnieuw een poging gewaagd (wil toch wel graag de serie helemaal proberen) en het blijft een beetje een twijfelgeval. Ben wel iets genuanceerder dan in mijn vorige berichten, maar enkele kritiekpunten blijven overeind. Visueel karig, vergelijkbare shooters (ook qua 'schaal') zoals Gears of War uit hetzelfde jaar maken veel meer indruk. Het speelt als een redelijke run & gun FPS maar het gehele wapenarsenaal voelt licht (sound, impact etc) en is wat dat betreft complementair aan de wat grauwe / saaie look van het geheel. Benieuwd hoe de volgende delen hierop verder bouwen!