Active Soccer 2 (2015)

Alternatieve titel: Active Soccer 2 DX

Android / Apple iOS / Macintosh / PC / Windows Phone / Xbox One / PlayStation 4 / PlayStation Vita
Sports

Ontwikkeld door The Fox en Gianluca Troiano
Uitgegeven door The Fox

Active Soccer 2 is een top-down arcade voetbalspel met razendsnelle gameplay. Naast het spelen van oefenwedstrijden, biedt het spel ook een complete carrière modus met daarin een groot aantal internationale competities, bekers en kampioenschappen. Overige eigenschappen zijn een lokale multiplayer tot acht spelers, een teameditor, verschillende camera standen en verschillende weersomstandigheden.

Wow dit is gewoon Sensible World of Soccer. Ik wil hem wel checken voor de mobiel al ben ik echt nooit te spreken over de controles op je scherm.

Rujar schreef:
Wow dit is gewoon Sensible World of Soccer.

Naast SWOS ook heel erg gebaseerd op Kick Off 2. De game is namelijk gemaakt door Gianluca Troiano, een Italiaan die ik een paar heb ontmoet op WK Kick Off toernooien die hij ook een paar keer heeft gewonnen. Door middel van de ball assist optie (aan of uit) heb je een soort van SWOS dan wel Kick Off.

Doordat de game is gemaakt door iemand die ik persoonlijk ken, heb ik de game meteen gehaald voor de Xbox One. Speelt vertrouwd als je eerder genoemde games kent. Snelle arcade gameplay. Menu is wel onhandig en te gevoelig voor een controller, je selecteert te vaak iets anders dan wat je wil. Controller settings kun je ook niet goed opslaan. Game vind ik ook te duur (15E) op de One.

Deeltje 1 heb ik wel op de iPad gespeeld en dat ging best redelijk, maar met de controller vind ik het veel leuker spelen. Afgelopen dagen vrij veel gespeeld dit, een hele career modus met Barca. Prima mee vermaakt. 3*

Heb hem voor de mobiel gehaald. Nog geen 3 euro.

Besturing valt allerzins mee. Helaas is het niet accuraat genoeg. Zeker diagonaal. Een virtual joystick werkt simpelweg niet goed genoeg voor een snelle gameplay. Maar heb er zeker wel lol mee, het is zeker nostalgisch, maar kan mij voorstellen dat de generatie die nooit met SOWS/Kickoff heeft gespeeld er heel weinig mee heeft.

Menu is inderdaad echt voor verbetering vatbaar. Aan de gameplay ligt het niet, maar helaas door de beperking van een tocuhscreen werkt het niet optimaal. Dit is volgens mij ook niet op te lossen.

Het is jammer dat er niet meer van dist oort geames gemaakt worden. Er was een kickstarter opgezet voor een SOWS remake (naam socialble soccer ). PS XBOX PC Niet gehaald maar het blijkt dat de game toch aan het einde van dit jaar gaat uitkomen.

avatar van Sateck
Gekocht in een gekke bui in de PS store. Opzich wel leuke partygame. Mogen er wat mij betreft meer van worden gemaakt. 3,5*