Total War: WARHAMMER (2016)

Action / Strategy

Ontwikkeld door Creative Assembly
Uitgegeven door Sega

Voer het bevel over vier verschillende Warhammer facties: de Empire, de Dwarfs, de Vampire Counts en de Greenskins, elk met hun eigen unieke personages, eenheden en vechtstijl. Leid je troepen naar de oorlog als één van de acht Legendary Lords uit het Warhammer Fantasy Battles universum en voorzie hen van legendarische wapens, bepantsering en magische krachten, die je hebt verdiend in de verschillende queestes.

avatar van MrPunk
Deze game lijkt me veelbelovender dan Total War: Shogun 2 voor mij was.

avatar van Eliandjiee
Op dit soort momenten baal toch wel even dat ik niet meer op de pc game.

Staat op pre-order, hoewel de releasedate een beetje ongelukkig is (net na Fire Emblem!). Ik kijk ernaar uit, hoewel ik de vorige 2-3 delen van Total War niet gespeeld heb (wel in bezit...eh...uiteraard! Had er de laatste maanden gewoon niet veel zin in maar zaten in een bundel). Ik ben erg benieuwd naar hoe de overzetting van het Warhammer universum gelukt is - persoonlijk had ik het liever volledig TBS gehad (dus ook de battles, niet alleen de campaign map), maar goed - desalniettemin ben ik als fan van zowel Warhammer als Total War (tot en met Medieval 2 wel grijsgespeeld) behoorlijk onder de indruk van wat ik tot nog toe gezien heb.

Het enige waar ik me een beetje zorgen om maak is het gebruik van de Heroes en magische krachten. Ik hoop dat dit het spel niet volledig uit balans haalt - maar dat zullen we tegen dan wel zien.

avatar van Martijn
online gameplay. Ziet er goed uit.

Vreemd dat voor dit soort spellen blijkbaar weinig publiek is hier. Heb het sinds vanavond in huis (de monthly humble bundle) en toch meteen een uurtje of twee inzitten en het is een geweldige ervaring. Zelfs de beste omzetting van het Warhammer gebeuren tot nog toe imo. (ook al is Dawn of War ook geweldig en zijn er nog wel een aantal erg goede games). Het turnbased gebeuren blijft heel erg goed gedaan (overigens een hele mooie, sfeervollen overworld map), en de tactische combat is echt de kers op de taart. Het blijft kicken om je netjes samengesteld leger op de vijand te zien inrennen (of andersom) en de overwinning te zien behalen. Of net niet. Door een kleine blunder je troepen keihard op hun bek te zien gaan. Absoluut geweldig en zeker iets waar ik nog wel behoorlijk wat uurtjes ga instoppen.

Overigens ben ik niet zo'n fan van DLC, MAAR ik vind het dan wel weer leuk dat er meerdere rassen verkrijgbaar zijn (Beastmen, Chaos, Wood Elves en binnenkort blijkbaar Bretonnians (en die laatste zijn gratis - wel weer netjes)). Niet dat je die meteen nodig hebt - want de al aanwezige facties zijn zodanig verschillend dat je toch iedere keer weer een andere ervaring hebt - maar het is voor de fans wel de moeite om op te pikken in een sale.

Overigens ben ik ook benieuwd naar de eventuele vervolgen - de makers van het spel lieten zich een tijd terug al ontvallen dat het een trilogie dient te worden, dat iedere keer plaatsvind in een andere era en werelddeel van de Warhammer wereld.