Kirby: Planet Robobot (2016)

Nintendo 3DS
single player / online

Ontwikkeld door HAL

In Planet Robobot hebben indringers Dream Land gemechaniseerd. Om ervoor te zorgen dat alles bij het oude blijft in zijn land moet Kirby het opnemen tegen de robots. Kirby kan de robottechnologie van zijn vijanden kopiëren en gebruiken. Kirby's Robobot-pantser is bijzonder sterk en kan zelfs obstakels vernietigen die de weg versperren. Net als Kirby zelf kan het Robobot-pantser vaardigheden van vijanden kopiëren en in versterkte vorm gebruiken.

Kirby en Robot's dat kan haast niet mis gaan..
Maar hopelijk zit er in dit spel wel een hard modes in..
Want hij schijnt wat te makkelijk te zijn

Kirby Planet Robobot - Review - Koddig en kipsimpel | IGN Benelux - nl.ign.com

Maar deze schaf ik wel aan..

avatar van Kimmyboy
Kirby-games zijn traditiegetrouw wel altijd vrij simpel geweest, dus ik vrees dat moeilijkere modi niet in de game zitten.

Gisteren op hotel uitgespeeld. Heel vermakelijk en eenvoudig spel, toch een beetje moeite moeten doen bij de vele vormen van de eindbaas. Maar ook hier kwam het spel tegemoet, want na een leven te laten werd je gewoon weer naar de laatste incarnatie van de boss gestuurd met volle levensbalk. Grafisch was vooral het laatste level erg indrukwekkend, met top 3D effecten. Enige vorm van kritiek is de rare besturing, zelfs na het uitspelen had ik Kirby nog niet volledig onder controle. En ja, de "evil wizard" uitdossing is over-powered. Gewoon ergens staan zweven en je tegenstander op afstand afmaken. Cool maar zelfs op Kirby niveau te eenvoudig!