Team Fortress 2 (2007)

Macintosh / PC / PlayStation 3 / Xbox 360
multi player / online

Ontwikkeld door Valve
Uitgegeven door Valve en Electronic Arts

Speel de Heavy Weapon Guy, Spy, Scout, Demoman of één van de andere negen karakters. Elk met hun eigen kenmerken, waardoor de samenstelling van je team dus erg belangrijk is. Gebruik een scout om de tegenstanders in de val te lokken van je engineer. De Spy om tegenstanders Snipers uit te schakelen en een Medic om een teamgenootje te helen. Tactiek en samenstelling waren nog nooit zo belangrijk om tot overwinning te komen.

Team Fortress 2 is ook iets dat je op de PC moet spelen

avatar van Deftones_JP
Klopt ja er wordt regelmatig gemeld dat de ps3 versie het minst is maar op de 360 wordt je ook niet vrolijk van de frame-rate.

Meeeeediiicc!

Team Fortress 2 is dé multiplayer sensatie. Ik heb het niet zo op multiplayer eerlijk gezegd, maar ik wist gewoon dat als Valve een komische multiplayer shooter zou maken dat het goed moest worden. Inmiddels vind ik TF2 een beetje overkill. De maps gemaakt door clans zijn soms echt belachelijk en dat hele systeem met onnodige hoedjes en accessoires vind ik gewoon dom. Maar ik probeer vooral de goede kern te zien onder de nogal zware (onnodige) modificaties die Valve heeft ingevoerd de afgelopen jaren.

Je kan kiezen uit negen klassen kiezen:

-Scout (specialiseert zich vooral in snel rennen en behendigheid)

-Soldier (lomp, maar krachtig en kan zichzelf in de lucht knallen met zijn bazooka)

-Pyro (Handig in kleine gebieden waarbij je je slachtoffers in brand kan steken met een vlammenwerper)

-Demoman ( zijn bommen zijn snel en handig voor hoekjes)

-Engineer ( je kan je eigen sentry's in elkaar knutselen op slimme plekken om zo veel mogelijk vijanden te doden)

-Sniper (spreekt voor zichzelf, maar het is een vrij simpele klasse met een zeer goed bekend wapen: de sniper rifle)

-Spy ( Mijn favo klasse. De bedoeling is om je te vermommen als vijandelijke teamleden om vervolgens hun in de rug te steken met een stilletto)

-Medic (handige klasse. Zijn bedoeling is om al zijn teamgenoten te genezen)

-Heavy (de lompste en sterkste van allemaal. Met zijn minigun blaast hij iedereen weg als ze maar dichtbij genoeg komen)

De game kent een vrolijke, koddige stijl maar toch zit er ontzettend veel bloed in. Dit heeft soms hilarische momenten als gevolg. Ook hoe iedereen hulp van de medic roept terwijl het helemaal niet nodig is, is lollig. Je moet overigens als een team samenwerken en dingen bereiken. En die samenwerking werkt vooral goed tussen Heavy en Medic. Maar hun zwakke hoek kan weer blootgelegd worden door de Spy (die hun een rugsteek met een mes geeft)
Zo zijn er meerdere zwaktes en sterktepunten van de klasses.

Het enige nadeel wat ik zo snel kan bedenken is dat het spel soms snel verveelt en dat je soms goed moet zoeken voor een leuke server. Voor de rest is het een topspel!

De gameplay blijft wat mij betreft steeds flink verbeteren met al de updates die Valve eraan geeft. De houdbaarheid van deze game is tot nu toe nog altijd ongelimiteerd!

Valve: Ga zo door!

is er geen deel 1 hiervan?

avatar van LimeLou
Team Fortress Classic, ja Maar die is zo te zien nooit toegevoegd...

Vanaf heden volledig gratis via Steam.

avatar van LimeLou
Geweldig, he Ook geweldig is dat 'meet the medic' filmpje: klik!

ik heb hem ook al gedownload van steam, maar hij wordt niet gespeeld op de xbox 360

kiriyama
Ben hem nu ook aan het downloaden. Ben benieuwd, helemaal in een Valve periode nu.

avatar van Spock
"Gratis op Steam!" vertelden ze me bij mijn studentenvereniging. Nou, hij is nu aan het downloaden. Ik heb al eens een kijkje genomen op de Xbox (maar ik heb geen Live), en het ziet er super uit. Heel strak design, eigenlijk tijdloos. Valve heeft me nu al vier keer "gewowed", dus hopelijk gaat ze dat ook lukken met deze. Ik had niet gedacht dat deze titel zo populair is anno 2011.

avatar van LimeLou
Het is geweldig. Een van de beste MP ervaringen voor me

avatar van dave
Fantastische shooter van Valve alweer, met negen hilarische klasses, geweldige items en leuke 'maps'. Mijn drie favorieten zijn de 'Sandvich-etende' Heavy, de engineer die zijn moersleutel nooit loslaat en de onbetaalbare Sniper, om wiens accent ik steeds in een deuk lig.

Verder ook heel positief: Geen gezeik van medespelers! Geen gescheld, geroep, geblaat. Gewoon knallen.

avatar van Spock
Hmm, ik krijg hem nog niet goed aan de praat. Vooral gedoe met de internetconnectie volgens het spel. Punt is dat ik wel gewoon andere spelers tegenkom.

avatar van LimeLou
Er zijn door middel van de grote TF2 fanbase zoveel van dat soort leuke filmpjes te vinden Erg leuk.

inderdaad,

Wat een game is dit !:O wow ik was verbaasd toen ik hem voor het eerst opstarten en ik was ook een tikkeltje voorbarig, maar die cartoony style is heel vet en de shoot-outs mogen er ook wezen. Ik vind dat je dat je deze game zeker moet proberen. Daanaast zitten in de orange box, ook nog Portal wat een super game is en Nog Half Lilfe 2 plus 2 expisodes.

avatar van P.O.W.
watta schreef:

Je hoeft die Orange Box niet meer te halen inmiddels hoor, TF2 is Free to Play geworden vorig jaar.

Niet dat je je een buil kan vallen aan de Orange Box. Volgens mij heb je ook veel meer perks als je de betaalde versie speelt.

Heb zelf al een tijd niet gespeeld, en volgens mij een inmiddels zeer waardevolle backpack, misschien eens kijken of ik er echt cash voor kan krijgen haha. Veel handel in dat spel. Heb nog iets van 5 Bills en anderhalve pagina vol andere hats (klik). Ooit alle 100 hats gehad (toen er nog maar 100 waren). Traden was echt verslavend...

avatar van Ricxz92
TF2 krijgt de komende dagen, dePyromania Update. Het introduceert een gamemode genaamd Doomsday Pit, meer craft voorwerpen en Meet The Pyro! (er zullen vast wel nog meer komen..) komende dagen meer nieuws.

Fantastische online multiplayer. Geen lag, en humor samen met intense actie.
En gratis; geen reden om dit spel niet op zijn minst uit te proberen!

Dikke 5*

Ik denk dat iedereen die dit probeert ook zeker niet teleurgesteld zal raken, het is echt een unieke game, wat helaas veel te weinig aandacht , en zeker mee aandacht verdiend. Dit is plezier puur sang en hoewel games als Killzone en Call of Duty zeer vermakelijk zijn, is dit gewoon geen mindere game.

avatar van Ricxz92
Team Fortress 2 krijgt een co-op horde mode.

avatar van Deftones_JP
Deze even van steam geplukt nadat ik de xbox versie links had laten liggen door lege servers en vooral de lag maar het bevalt weer prima hoor! Gewoon voor de fun wat potjes spelen in een game die stiekum heel diep is qua gameplay. Pure klasse.

avatar van N811
Hijs is gratis op steam, alleen krijg ik steam niet aan het werk.

avatar van Niinoke
Hallo mensen
Ik heb een probleem... elke keer als ik TF2 start in steam, krijg ik een klein vierkant scherm waar het zich op afspeelt, na het introfilmpje van VALVE, gaat het inneens weg en kom ik terug op de steam-page.

KAN IEMAND ME AUB HELPEN