menu

Zero Time Dilemma (2016)

Alternatieve titel: Zero Escape: Zero Time Dilemma

mijn stem
3,70 (5)
5 stemmen

Nintendo 3DS / PC / PlayStation Vita / PlayStation 4
Adventure
single player

Ontwikkeld door Spike Chunsoft
Uitgegeven door Spike Chunsoft en Aksys

Dit derde deel in de Zero Escape -trilogie speelt zich af tussen de gebeurtenissen uit Nine Hours, Nine Persons, Nine Doors en Virtue's Last Reward. Een groep van negen personen, met uiteenlopende achtergronden, zitten opgesloten in een ondergrondse bunker. De opdracht lijkt eenvoudig: ontsnappen. Maar dat is nog niet zo makkelijk als het lijkt. De drie teams van drie bevinden zich allen in een apart deel van de bunker. Om te ontsnappen moeten zes geheime codes worden verzameld. Maar er is slechts één manier om aan deze codes te geraken. Voor iedere code zal één van de negen zijn of haar leven moeten geven. Om uiteindelijk te ontsnappen, zullen dus zes personen moeten sterven. Maar wie moeten zich opofferen? En wie weten heelhuids aan deze dodelijk puzzel te ontsnappen?

Trailer

https://www.youtube.com/watch?v=LKIUbSaEGkI

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat GamesMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe GamesMeter met je privacy omgaat.

zoeken in:
avatar van Grovonion
4,0
Gisteren afgespeeld tijdens mijn verlof, en nu dus ook alle nonary games, zowaar mijn eerste games-trilogie die ik afspeel. Na virtue's last reward het beste deel in de reeks, ook al had 9-9-9 een hoge standaard gezet.

Het begint met een weeral subliem gebracht verhaal, verbazend genoeg helemaal niet gestoord door de fragmentarische aanpak, iets wat achteraf gezien heel goed lijkt te passen bij het verhaal. Het duurde wel een tijdje voordat ik aan de grafische stijl gewend raakte, hier was VLR duidelijk beter, beetje raar dat ze daarvan afgestapt zijn, maar soit. Ook heel goed uitgewerkte karakter's die weliswaar soms kunstmatig op gebeurtenissen reageren, maar dat is verschuldigd aan de logica van het verhaal. Ook het uitbundige gebruik van geweld was iets meer uitgesproken dan bij de voorgangers, maar omdat er een zin schuilde achter elke moord kon ik er wel mee om.

Ik heb enkel op het einde even online moeten opzoeken hoe het verder ging. En wel niet omdat ik vastzat bij een raadsel of het antwoord niet wist op fragmenten die ik moest weten op dat tijdstip. De reden was dat ik simpel genoeg te vroeg bepaalde fragmenten had doorgespeeld. Niet echt een bug maar wel een design-fout,in mijn ogen.

Al bij al, een dikke 4 *

avatar van Sinner
Weer een hoge score dus. Ik ben nog altijd erg benieuwd. Heb zelf geen van de drie games maar ze staan wel bovenaan mijn verlanglijstje voor de 3DS. Binnen afzienbare tijd (*uhum* als ik bepaalde mensen hun geld heb gegeven voor games die apart worden gehouden voor mij) ben ik wel absoluut van plan ze te bestellen.

avatar van Grovonion
4,0
Sinner, waarom niet direct de nonary games compilatie scoren voor PSVita of PS4. Dan heb je ze ineens alle drie

avatar van Sinner
Grovonion schreef:
Sinner, waarom niet direct de nonary games compilatie scoren voor PSVita of PS4. Dan heb je ze ineens alle drie


Oh had ik nog niet bij stilgestaan. PS4 is inderdaad een optie, een PSvita is nog niet meteen aan de orde voor mij. Ik dacht gewoon meteen 3DS omdat dit soort spel me eigenlijk wel ideaal lijkt voor lekker in de zomer buiten op een stoel s'avonds op een handheld te spelen en ik dat ding toch al in huis heb.

avatar van Winkelwagentje
4,0
Winkelwagentje (moderator)
Sinner schreef:
omdat dit soort spel me eigenlijk wel ideaal lijkt voor lekker in de zomer buiten op een stoel s'avonds op een handheld te spelen

Ja dat is het ook wel. Ik kan me ook niet voorstellen dat ik nou eens lekker even voor de tv ga zitten om een visual novel te spelen. Nog nooit gedaan, maar het lijkt me zo eigenlijk niets. Het is inderdaad gewoon lekker om 's avond in de bank of in de tuin te spelen. Lekker ook om ff af te wisselen met andere games...

Grovonion schreef:
Sinner, waarom niet direct de nonary games compilatie scoren voor PSVita of PS4. Dan heb je ze ineens alle drie

Alleen de eerste twee hé. Voor Zero Time Dilemma heb je toch een 3DS of Vita (of PC) nodig.

Voor het spelen van de eerste game (999) is de compilatie wel een aanrader over de originele DS release. Als is het maar omdat je time-line hebt waarbij je makkelijk naar andere vertakkingen binnen het verhaal toe kan. Voor de DS versie heb je gegarandeerd een walkthrough nodig.

avatar van Grovonion
4,0
Winkelwagentje schreef:
Alleen de eerste twee hé. Voor Zero Time Dilemma heb je toch een 3DS of Vita (of PC) nodig.
Serieus? Oef, beetje dom, niet? Waarom niet direct een complete collectie op de markt brengen?

avatar van Winkelwagentje
4,0
Winkelwagentje (moderator)
Voor de Vita zijn er misschien technische bezwaren? Volgens mij zijn de game cards nog geen 4GB. En een PS4 versie is er natuurlijk nog niet. Al zal het mij niet verbazen als die er als nog komt.

avatar van Finidi
3,0
Ik vond deze (op de PC) toch wel een grote stap terug ten opzichte van VRL en ook 999. Grafisch minder, verhaal was minder, puzzels waren minder...

Gast
geplaatst: vandaag om 14:20 uur

geplaatst: vandaag om 14:20 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.

Let op! Je gebruikersnaam is voor iedereen zichtbaar, en kun je later niet meer aanpassen.

* denotes required fields.