Monster Boy and the Cursed Kingdom (2018)

PC / PlayStation 4 / Xbox One / Nintendo Switch
Platform / RPG

Ontwikkeld door Game Atelier
Uitgegeven door FDG

Ter ere van het dertigjarig jubileum van Wonder Boy, komt nu eindelijk het vervolg van zijn verhaal. Onze held keert terug naar Monster World en zal vele vormen moeten aannemen om het koninkrijk voor eens en voor altijd te zuiveren van de monsterlijke vloek.

Ik ben dol op dit soort kleurrijke graphics - associeer het alleen wel eerder met Nintendo dan met een PS4. De originelen staan ook bij mij hoog aangeschreven en blijven jaren na dato gewoon leuk, dus ook hier kijk ik erg naar uit. Ben blij dat het in ieder geval ook op Steam beschikbaar zal zijn.

avatar van finalman
Ah, ik kan het ook op PC spelen?

avatar van Maxigames
Sinds gister heb ik dit spel voor de Switch, helaas alleen als Amerikaanse import verkrijgbaar maar het spel lijkt het me wel waard., Er zit trouwens een ouderwets mooie, volledig in kleur gedrukte handleiding bij, doet me denken aan de goede ouwe tijd . Illustraties en muziek zijn erg mooi en sfeervol gedaan. Aangezien ik pas net begonnen ben kan ik nog niet veel over de gameplay zeggen, maar tot nog toe erg leuk!

Maxigames schreef:

Ik vraag me af of het limited edition is voor de switch. Nogal schaars in aanbod en op Ebay verkopen ze het aan woekerprijzen.

avatar van Maxigames
finalman Ik heb geen idee, ik hoop het niet, maar daar heb ik ook niets over gehoord, alleen dat het niet in Europa uitgegeven zou worden omdat dat veel duurder zou zijn (waarschijnlijk omdat ze dan voor veel aparte landen toestemming moeten hebben).

avatar van finalman
Ik zal dan maar eentje bestellen via Amazon.com.

avatar van finalman
En net toegekomen via de post! Ik kijk ernaar uit om het te spelen.