Ironcast (2015)

Macintosh / PC / PlayStation 4 / Xbox One / Nintendo Switch
RPG / Puzzle

Ontwikkeld door Dreadbit en Polygon Hearts
Uitgegeven door Ripstone

Het verhaal speelt zich af in een spannende alternatieve geschiedenis: een tijd waarin verfijnde mannen en vrouwen met hoge hoeden en bonnetten gigantische lopende oorlogsmachines bestuurden om de vijanden van de Britse Rijk te vernietigen. Bestuur de Ironcast, een zeven meter hoog lopend voertuig, en neem het op tegen een binnenvallende strijdmacht van vijandelijke Ironcast om het Victoriaanse Engeland uit 1880 te verdedigen.

Heb er ook al even ingehangen en erg leuke combo tussen rogue-like rpg en bejeweld puzzel stijl game. Steampunk-achtig design is ook erg aangenaam, en door de vele upgrades, snelle battles en de gestage progressie flow idd lekker verslavend. 9/10 iets te hoog imo, maar ben ook niet zo'n fan van 't match 3 genre. Vind 'm tot nu toe wel een van de leukste games in die categorie.

Voor 4 euro opgepikt in de Humble Store sale gisteren en ik ben erg verrast. Sowieso vind ik het mach 3 genre wel leuk om te spelen - zeker als het ook nog eens op een leuke manier wordt gebracht (ik noem maar een Puzzle Quest, Puzzle 'n Dragons of de Mario Variant of Hunie Pop) en dat is hier zeer zeker het geval. Het hele Steampunk sfeertje voelt lekker aan, en het gaat aardig diep qua gameplay met idd het upgraden van je Ironcast, unlocken van diverse skills - maar ook tijdens de battle ervoor zorgen dat bvb je shields opgeladen blijven en je waterkoeling hoog genoeg blijft om het ding draaiende te houden. Nog maar een uurtje gespeeld tot nog toe maar zeker bij de betere in het genre.