LEGO Star Wars: The Force Awakens (2016)

PlayStation Vita / PlayStation 3 / PlayStation 4 / Nintendo Wii U / Nintendo 3DS / Xbox One / PC / Xbox 360
Platform / Action
single player / multi player / online (verschilt per platform)

Ontwikkeld door Traveller's Tales
Uitgegeven door Warner Bros.

In LEGO Star Wars: The Force Awakens volg je het verhaal uit de gelijknamige film, en speel je de meest iconische actiescene's na, met je favoriete acteurs als LEGO-figuurtjes: Rey, Finn, Poe Dameron, Han Solo, Chewbacca, C-3PO, BB-8, Kylo Ren en vele anderen. Nieuw in de serie is de toevoeging van dogfights in arena's. Hierbij heb je een ruime keuze aan voertuigen om mee deel te nemen, waaronder de legendarische Millenium Falcon.

Denk toch wel dat ik hier voor zal moeten gaan zwichten.

Iemand al gespeeld?

Is gewoon volle mep en dat ga ik er voor nu niet voor uittrekken.

Wacht het nog even af, op den duur moet hij er wel zeker komen maar.

Film heeft me al een vermogen gekost.

Heb door dit alles al een fortuin geïnvesteerd in de industrie.

Kijk het nog even aan.

Kon het niet laten en zojuist de deluxe edition aangeschaft

Geniaal spelletje dit. Ik speel zelden Lego games en dit is eigenlijk de eerste die ik volledig speel. Maar wat een sfeer en heerlijk om de Force Awakens her te beleven. Zitten ook aanvullende verhaallijnen in. Ja ik ben hier nog wel even zoet mee, met name kwa replay-ability en collectibles!

Toppertje dit!

avatar van Winkelwagentje
Winkelwagentje (moderator)
Mee eens. Speel 'm op de Vita, toch een versie die normaal gezien flink onder zou moeten doen voor de console versies, maar dat valt dit keer reuze mee. Waar veel van de eerdere LEGO games echt sterke afraders zijn op de Vita, is dit een zeer degelijke port. Alleen zonder de multiplayer fun natuurlijk.

Dat ze nu één film vertaald hebben tot LEGO spel in plaats van een hele trilogie doet de game wel goed. Er is iets meer ruimte om levels uit te werken, en net genoeg variatie om het interessant te houden. M'n favoriete levels zijn de deels on-rails, en deels vrije levels waarin je mag vliegen in de Falcon of X-Wing. Doen me erg sterk terug denken aan Rebel Assault. Nostalgie overload!

-marco- schreef:

Ik vind de Lego games (althans degenen gebaseerd op films en comics) allemaal van een bijzonder hoog niveau. Toegegeven het is steeds hetzelfde trucje, en na een tijdje zit er enigszins sleet op de formule, maar het blijft gewoon ontzettend leuk - al helemaal om de tientallen verschillende karakters te unlocken.

Deze heel even bij een vriend gespeeld vandaag en ja, ook deze beland gewoon in mijn collectie. Ook zeker benieuwd inderdaad naar de aanvullende verhaallijnen. (overigens zitten het soort on-rails levels ook in Disney Infinity - en met name in Rise Against the Empire zijn ze erg leuk uitgewerkt). Zowel Lego als Infinity blijven bij mijn favoriete casual games.

Ik heb hier meer plezier mee gehad dan met de laatste Star Wars film. Afwisselende levels, bizar veel karakters/voertuigen en vooral erg leuk om te spelen. Een speelbare BB-8 is alleen al de moeite waard. Andere favoriet is Captain Phasma die vrij veel kan en een uber-gun heeft. Die komt vooral van pas tijdens de schaarse, maar erg coole, third-person (a la Gears) cover shoot-em-up secties. Naast de nieuwere karakters zijn alle klassieke figuren ook te unlocken, er is zelfs een plekje voor Jar Jar Binks. De space/air dogfights (soms on-rails, vaak ook vrij) met de Millennium Falcon of bijv een X-Wing fighter speelt ook perfect.

De 12 main chapters vertellen je het verhaal van de film. De 6 adventure levels + DLC vertellen je wat side stories die ik allemaal erg de moeite waard vond. Deze levels zijn ook wat creatiever en wat meer doorspekt met humor. Net alsof de makers in deze levels carte blanche hebben gekregen. Ja leuke game!

avatar van Autobahn
Viel toch wel tegen ten opzichte van de eerdere lego star wars delen, de open wereld was niet heel boeiend helaas, je had het wel snel allemaal gezien. Ook hebben ze de dialogen uit de film overgenomen en dat draagt niet echt bij aan de originaliteit en humor van het spel. Desondanks is het wel weer erg leuk om met de star wars personages aan de slag te gaan. Ook is het vliegen met ruimteschepen enorm verbeterd en een stuk leuker.