Bloodstained: Ritual of the Night (2019)

PC / PlayStation 4 / Nintendo Switch / Xbox One / Apple iOS / Android

Ontwikkeld door Inti Creates, WayForward en ArtPlay
Uitgegeven door 505

In deze spirituele opvolger op Castlevania, van diens producent Koji Igarashi, volg je het verhaal van Miriam. Als jonge wees is haar een vloek opgelegd welke tot gevolg heeft dat haar lichaam langzaam maar zeker aan het kristalliseren is. Om deze vloek te kunnen verbreken moet ze op zoek naar diegene die de vloek ooit over haar heeft uitgesproken, een alchemist welke schuil gaat onder de naam Gebel. Ze moet echter een met demonen gevuld kasteel doorkruisen alvorens ze met Gebel de confrontatie aan kan gaan.

Ik had hem vandaag al verwacht maar er zouden fouten in de software zitten en dan voor namelijk in Switch versie. Nu komt ie 2 juli pas uit...

Ik heb hem binnen voor de Switch maar ik raak dit hele spel nog niet aan! eerst moeten de updates het spel maar eens flink verbeteren..

Bloodstained: Ritual Of The Night Nintendo Switch Review - Less Lively - GameSpot

Hm. Staat sinds vrijdag op Xbox gamepass. Als mijn hand-oog coordinatie weer wat in orde is toch wel even demo'en, zo tussen Resonance of Fate door.

avatar van JacoBaco
Ik moet meteen eerlijk bekennen dat deze game mij iets beter is bevallen dan Hollow Knight. Maar waarom? Wat ik in mijn review al aangeef was ik tijdens HK ontzettend vaak verdwaald, moest ik enorme afstanden afleggen met als gevolg regelmatig youtube raadplegen waar de fuck ik naartoe moet. En in HK begon dat grauwe droevige wereldje mij ook een beetje tegen te staan. Ritual of the Night daarentegen heeft een fijn Kleurenpalet. De map is groot, maar met de vele fast travel kamertjes is het soepel heen en weer reizen.

Bloodstained: Ritual of the Night is een relatief uitgebreide game geworden. Zo kan je bijvoorbeeld van 99% van je tegenstanders Shards bemachtigen. Je moet ze doodmaken en dan afhankelijk van de drop rate krijg je een Shard. De 1 is natuurlijk leuker dan de ander. De 1 laat je bijvoorbeeld gebruik kunnen maken van een schild en de ander laat je HP langzaam weer aanvullen, maar dit gaat zo traag dat ik het nooit gebruikte. En een Shard gebruiken kost uiteraard magic power. Verder een groot arsenaal aan zwaarden, bijlen, zwepen, armor, ringen enz. Er zit een eenvoudig craft systeem in de game. En zo kan je armor en wapens laten maken en zelfs voedsel laten bereiden. Hier zijn natuurlijk wel ingrediënten voor nodig. Voor armor, wapentuig en dergelijke droppen vijanden materiaal zoals ijzer, emerald enz. en voor voedsel droppen vijanden tevens aardbeien, vlees enz.

Ja, genoten van deze game! Ik heb er volgens mij zo'n 14-15 uur over gedaan om de final boss te verslaan. Daarna nog 25 uur extra om de platinum trofee te halen.

p.s. De game is trouwens op standje Normal nog best pittig af en toe.

avatar van thoyouknow1980
Sfeervol 2d avontuur
Echt een heel goed spel,als je van het metroidvania concept houd.
Je kunt de eindbaas al vroeg verslaan maar dan heb je pas 30% van de game gezien.
Zo rond die 20 uur ga je zeker uitkomen dus content genoeg.
De map is goed ontworpen met veel oog voor detail,en de muziek is geweldig.
Een Army of lovers - i crucifie remix bijvoorbeeld,en die klinkt nog bruut ook
Het speelt verder allemaal heerlijk weg met bekende rpg gameplay en vloeiende controls.
Top game dus

Echt mooi maar ik knapte af op het respawnen van vijanden elke keer als je de kamer opnieuw betreedt. Ik heb vaak veel tijd nodig om mijn weg te vinden en dan is het erg vervelend om dezelfde lastige vijanden nog een keer te moeten verslaan. Als je dat respawnen uit zou kunnen zetten dan zou ik het spel zeker verder spelen. Nu snap ik dat sommigen dit fijn vinden...het flink kunnen doorlevelen. Maar ik vind het blijkbaar te pittig.

avatar van JacoBaco
FlorisV: Vond dat zelf ook wel vervelend/lastig hoor. Er zitten echt wat moeilijke ettertjes tussen. Vaak was ik al lekker ver, maar het werd dan te moeilijk en te weinig potions. Vervolgens zat ik dus ingesloten, want als ik mezelf terug wilde trekken dan moest ik weer opnieuw (bijna) alles doodmaken in de kamer waar ik vandaan kwam en vaak ging ik dan vooral zelf dood. Het went, maar leuk wordt het niet.

Voor wie dit of Castlevania Symphony of the Night tof vond is deze misschien wel een topper:
Record of Lodoss War - Deedlit in Wonder Labyrinth (2020) - GamesMeter.nl
Met veel liefde gemaakt en extra cool als je fan bent van de oude anime zoals ik. Maar helaas net als Bloodstained wel retemoeilijk en met respawns...oei oei.