Pony Island (2016)

PC / Macintosh
Puzzle

Ontwikkeld door Daniel Mullins
Uitgegeven door Daniel Mullins

Pony Island is geen lieflijke, kleurrijke game over pony's, maar een puzzelgame in vermomming. Je zal al snel tegen tal van bugs aanlopen welke je belemmeren de game te spelen. Zodoende kom je er achter dat deze slecht geprogrammeerde game het werk van niemand minder dan de duivel is. Deze wil niets liever dan dat je vast loopt in zijn wirwar aan gebrekkige code en schijnbaar onoplosbare puzzels. Het is aan jou om een manier te vinden om te ontsnappen.

avatar van Finidi
Metagames zijn niet aan mij besteed (The Stanley Parable, Undertale en dergelijke). Dit is zo’n game, met trolly internet humor. Je speelt het natuurlijk voor de dialoog en de grapjes, plus de meta-y dingen die je moet doen. In deze game begin je bijvoorbeeld met het repareren van het menu van Pony Island, anders kun je niet op play game klikken. Het heeft twee soorten gameplay: vrij simpele puzzels en een erg simpele sidescroller. En als de humor dan niet voor je landt, blijft er weinig over.

2,5/5