Tomb Raider II (1997)

PC / PlayStation / Macintosh / PlayStation Portable / PlayStation 3 / PlayStation Vita

Ontwikkeld door Core
Uitgegeven door Eidos, Acer, Victor, Aspyr en Sony

Lara Croft gaat op zoek naar de dolk van Xian. Volgens de legende kan met deze dolk de macht van een draak worden verkregen als de bezitter hem dwars door zijn hart steekt. Lara's zoektocht begint bij de Chinese Muur en brengt haar achtereenvolgens in Venetië, op de bodem van de zee in een gezonken passagiersschip à la de Titanic, in een klooster in Tibet en weer terug naar China.

Deze game evenaarde deel 1 denk ik wel. Dat was lastig, maar het lukte wel.
Rondrennen bij jouw villa en je butler pesten was natuurlijk leuk haha.

De game was gewoon goed. Hier ging men verder op het uitstekende concept van deel 1. Terug de natuur in. Naar die gekke grotten, watertandende wolfen en kranige kraaien
Lara bleef weer een toppertje, de game net zo goed!
TR 1 en 2 speelden gewoon zo lekker! Ik vond het echt leuk en dat is toch het belangrijkste als je een game speelt.
Hierna ging de serie helaas snel bergafwaarts.

avatar van Donkerwoud
Ik vond deze ook meer dan de moeite waard, met zijn combinatie van menselijke vijanden en juist mythologische gedrochten. Het is heerlijk vergezocht en je reist letterlijk de hele wereld over. Misschien op sommige punten beter dan het origineel...?!

avatar van thoyouknow1980
Fantastisch spel
Waar dit deel in uitblinkt is vooral de route in de wereld die je aflegt.
Je komt op de meest betoverende locaties,en er zijn veel geheime plekjes en sneaky routes.
De game play is leuk,uitdagend,en met de duidelijke controls ook nergens oneerlijk.
Zelf je weg vinden en het bekende eenzame Rémi gevoel is ook weer subliem aanwezig in dit deel

avatar van Duke Nukem
De nadruk ligt in dit vervolg meer op de actie en minder op het puzzelen, zoals iemand al zei. In het eerste Tomb Raider spel heb je inderdaad meer het gevoel van isolatie en spanning.
Mega Man schreef:
Dat was juist één van de punten waar dit deel minder in uitblonk dan de eerste Tomb Raider. Het gevoel dat je compleet afgezonderd was van de buitenwereld en dat de nadruk meer lag op het puzzelen dan het uitschakelen van menselijke tegenstanders is juist het kenmerk van de originele Tomb Raider (...) De gebieden die zich afspelen in de mensenwereld mogen van mij achterwege gelaten worden. Het gevoel dat je er letterlijk alleen voor staat en moet zien te overleven in enorme grotten, tempels, valleien en gewelven en het opneemt tegen wolven, leeuwen en zelfs raptors blijft voor mij de ultieme Tomb Raider ervaring.

Ik ben het met jou eens maar vind allebei deze spellen ongeveer even goed. Het hangt er maar van af waar je zin in hebt. Ik was van het eerste spel helemaal ondersteboven, heb maanden doorgebracht in catacomben en grotten met het gevoel nooit meer levend eruit te komen. Bij het tweede spel genoot ik van het avontuur en het gevoel een wereldreiziger te zijn.
Het zijn allebei topgames!