Tomb Raider II (1997)

Alternatieve titel: Tomb Raider II: Starring Lara Croft

Macintosh / PC / PlayStation / PlayStation 3 / PlayStation Portable

Ontwikkeld door Core
Uitgegeven door Eidos

Lara Croft gaat op zoek naar de dolk van Xian. Volgens de legende kan met deze dolk de macht van een draak worden verkregen als de bezitter hem dwars door zijn hart steekt. Lara's zoektocht begint bij de Chinese Muur en brengt haar achtereenvolgens in Venetië, op de bodem van de zee in een gezonken passagiersschip à la de Titanic, in een klooster in Tibet en weer terug naar China.

De beste uit de Tombraider reeks.
Vooral Venice vergeet ik nooit meer.
Spannend, Mysterieus en mooie levels.

4.5

avatar van roman123
Zeker de beste Tomb Raider! vooral die sneeuwscooters en schieten op echte mannetjes ipv dino's was echt vet! 4*

avatar van Thomas83
Je bent alleen vergeten te stemmen zo te zien. Heb ik ook wel eens. Kwam ik van de week nog achter na jaren bij Golden Axe.

avatar van HorrorSurvivor
Qua alles de overtreffende trap: de grapichs zijn gepolijster, de gameplay uitgebreider en het geluid mooier. Het verhaal is misschien wel beter dan in deel 1 en de levels waren een stuk afwisselender; een bijzonder mooi spel...

avatar van Niinoke
Gisteren gekocht op PSN-store.
Het was ontzettend leuk om deze game na 14 jaar nog eens terug te spelen.
Alleen....ik krijg die verdomde controls nietmeer onder de knie
Lara springt altijd net iets te laat, waardoor ik bijna altijd fail haha.
Zal wel aan mij liggen, met de soepele controls van tegenwoordig...^^
Maar hoe dan ook, het blijft een ongelofelijk leuk spel !

avatar van thoyouknow1980
Fantastisch spel
Waar dit deel in uitblinkt is vooral de route in de wereld die je aflegt.
Je komt op de meest betoverende locaties,en er zijn veel geheime plekjes en sneaky routes.
De game play is leuk,uitdagend,en met de duidelijke controls ook nergens oneerlijk.
Zelf je weg vinden en het bekende eenzame Rémi gevoel is ook weer subliem aanwezig in dit deel