Severed (2016)

PlayStation Vita / Apple iOS / Nintendo Wii U / Nintendo 3DS / Nintendo Switch

Ontwikkeld door DrinkBox
Uitgegeven door DrinkBox en Flyhigh Works

Kruip in de huid van Sasha, een krijger met slechts één arm. Volgt haar op een zoektocht naar haar vermiste familie. Daarbij neem je het op tegen allerlei vijanden. Bij een succesvol gevecht kun je ledematen van je vijanden amputeren en als upgrade gebruiken.

Ik ben dit even aan het spelen en kan me voorlopig niet wennen aan de gevechten, vooral als er 2 of meer tegenstanders opdagen. De gevechten gedragen zich een beetje als getimede puzzels, je moet precies weten hoe elke tegenstander zich gedraagt, en op het juiste moment toeslaan of verdedigen. Maar in de eerste dungeon ben ik al tig keren doodgegaan. Het rare is wel dat je direct weer verder kunt, net voor de vorige verloren battle. Als dat zo is lijkt de moeilijkheid wel redelijk laag.

Grovonion schreef:

Ehm. Dat is toch zowat in ieder spel zo? Van fighter tot shooter, al van in de jaren '80 e.d - de aanvalspatronen van je tegenstander(s) herkennen en daarop inspelen is toch echt niets nieuws meer. Dit is dan weliswaar in een 3D jasje gegoten maar voor de rest toch echt wel knak hetzelfde als wat je al bijna 40 jaar speelt.

Sinner, heb je deze al gespeeld? Ik heb het misschien niet goed verwoord, maar je tegenstanders staan elk in hun eigen kwadrant, en je wisselt op knopdruk tegen wie je "swiped". Je ziet telkens slechts 1 tegenstander en je moet daardoor precies timen wanneer je weer terug van tegenstander verandert. Dat is toch iets anders dan bij de meeste fighters of shooters.

Nope. Staat nog in de wishlist. Maar dan begrijp ik het inderdaad beter - als je voortdurend van 'scherm moet wisselen' (om het zo maar te zeggen) lijkt me dat inderdaad licht irritant. Dat staat dan toch weer een stuk af van fighters en shooters. En is mijn interesse weer wat minder (nou dat ik erop let zit dat ook in de trailer e.d maar viel me dat niet meteen op). Ik had verwacht dat het een beetje ala Punch-out of Rage of the Gladiator was - een scherm met eventueel meerdere vijanden.

Wow dit lijkt me leuk..
Horror met hack and slash en dan in deze stijl...
Ik houd hem in de gaten..

Is het zo dat je dit spel alleen op het kleine scherm kan spelen en niet op je tv?

Guacamelee! (2013) - GamesMeter.nl werd bejubelt en hier kraait geen haan naar?

Nou laat mij maar even.. Severed is van de dezelfde makers (DrinkBox) die hierna bijna niks meer hebben uitgebracht!. Wat ik jammer vind.. want hun spellen hebben echt een eigenzinnige stijl, hier in moet je gangenstelsels (op een houterige manier) verkennen en dat werkt alleen via je gamepad en je styles wat in het begin erg wennen is (een soort click and point). Maar wat toch wel leuk en zeker uniek aanvoelt onderweg tik je wat potten kapot en open je schakelaars om veder te komen. En al snel ontmoet je vijanden die je kunt verslaan door ze als een zwaard te doden dus heen en weer gaan met je styles over het scherm er zit ook nog wat tactische elementen in zoals precies op het juiste moment een klauw raken om hem te verdoven. Dit klink al heel intensief en dat is het ook! na een uur spelen krijg ik al kramp. Hoe leuk en hoe uniek ik dit spel ook vind de bediening is te intensief.