Day of Defeat (2003)

multi player / online

Ontwikkeld door Valve
Uitgegeven door Activision

Day of Defeat speelt zich af in de Tweede Wereldoorlog. De speler speelt voor één van de twee beschikbare teams: De "Allies" (Amerika of Engeland) of de "Axis" (Duitsland). In elk team zijn er vervolgens verschillende klassen met elk hun eigen wapens die de speler kan kiezen. Het doel van het spel is om met je team je missie te voltooien voordat de tegenstander dat kan doen. In de meeste gevallen gaat het om het veroveren van bepaalde punten in het level. Soms kan het ook gaan om het opblazen van tanks of bunkers terwijl de tegenpartij die moet beschermen.

avatar van davidov
Voor mij was dit de beste (team) multiplayer shooter die ik ooit heb mogen spelen.

Geweldige wapen klassen die goed gebalanceerd waren, en leuke verschillen tussen de teams. Mooie levels die erg gedetailleerd waren en niet zo simpel en oppervlakkig als bijv vaak in UT of CS. Je kent het wel, gangetje...hal...kamer...blokje hier en daar en that's it. Bij Day Of Defeat krijg je een gesloopte wijk van een stad voor je kiezen. Neem ik de snelle route over straat met veel gevaar of ga ik sluipen door gangen en donkere steegjes terwijl dat veel langer duurt. Overal plaatsen om te schuilen en in iedere hoek kan een verrassing zitten.

Je kan het spel lekker asociaal in je 1tje spelen (daarmee bedoel ik dus alleen maar aan je kills denken), maar zo zal je nooit ver komen. Als je het spel echt leuk wil maken dan ga je samen werken om zo je objectives te bereiken. Voor het eerst dat elkaar dekken in een spel echt belangrijk kon zijn.

Uren heb ik dit spel kunnen spelen, tot diep in de nacht.... aan het laatste jaar van mn middelbare school was dat dan ook wel te merken. Een absolute aanrader.... en dat voor een spel dat begonnen was als een hobby van een paar fans. 5*

avatar van ewalk
Deze game was er toch al veel eerder? Hij kwam toch als mod van Half-life uit? Ik kan me herinneren dat ik hem eerder al speelde.

avatar van davidov
Mods staan niet op de site, wel spellen die ooit uitgebracht zijn en te koop waren. Pas in 2003 ging het spel de verkoop in, daarvoor was het gewoon een fan based mod....

davidov schreef:

Inderdaad, dat moet zo rond 2001 zijn geweest.

avatar van Tha Luz
Vind source beter ik denk dat het vooral komt door de graphics.
Maar is hier dan ook echt veel meer teamwork te vinden dan in source?Anders ga ik deze spelen want in source is amper teamwork te vinden.

avatar van ewalk
Ik ben bang van niet. Dat heb je toch met dit soort games. Het is de aard van het beestje. Mensen doen lieverhun eigen ding of je moet ze dwingen samen te werken maar dan gaan ze weer zeuren dat ze betalen om te doen wat ze willen etc. etc. I've been there before, you know!

avatar van Tha Luz
Oke,wel erg jammer want dat haalt dan ook erg de fun naar benede aangezien het hier zo erg omging.

davidov schreef:

Ik ben het 100% met je eens Davidov, heel erg goed verwoord van je.

Wat jammer is van source is dat er minder wapen klassen zijn, de game gaat dan soms een beetje snel vervelen en ik heb dan eigenlijk meer zin om weer de oude game te spelen. Ook lijken de nieuwe maps in source allemaal op elkaar en het team element is niet meer zo nodig in de nieuwe levels. Ook een grote fout is dat je van spawn heel gemeen de laatste vlag kan verdedidgen en op veel servers wordt je gekicked als je vanuit spawn schiet. Het is erg dom dat er deze vage regels bij moeten komen omdat de maps niet goed genoeg uitgewerkt zijn.

Dus deze game is een dikke 5, source is een 2.5 in mijn mening.