Keepsake (2006)

Ontwikkeld door Wicked
Uitgegeven door Lighthouse en The Adventure Company

Het verhaal van Keepsake gaat over het arme meisje Lydia. Zij verdient haar brood door op de markt zelfgemaakte spulletjes te verkopen, maar ze hoopt op een dag een wijze tovenares te worden. Daarvoor moet ze studeren aan de Dragonvale Academy. Wanneer ze eindelijk toegelaten wordt, blijkt er niemand in de school aanwezig te zijn. Natuurlijk gaat ze op onderzoek uit, en ze wordt daarbij geholpen door de wolf Zak. Zak was vroeger een draak, maar hij is betoverd door ondeugende leerlingen van de school.

Een half uurtje gespeeld en m'n interesse is gewekt. Wel een beetje raar dat er een tutorial bijzit. Verder is de voice acting goed en de animatie mooi vloeiend.

Nog een paar dingetjes; jammer dat er een '?' is, nu ben ik eerder geneigd op te geven als ik het even niet weet ( hoewel dat nu nog niet het geval is). En dat je inventory al je voorwerpen al laat zien, welke je moet vinden. Dan is het nog wat makkelijker.

En het lijkt een klein detail maar ik vraag me af waarom developers niet eens een keer een echt lekkere chick in een adventuregame stopt die leuk is om naar te kijken. Ik kan nauwelijks naar de plofkop van Lydia kijken als ze aan de praat is, linksonderin.

avatar van Shangri-la
Ik vond dit wel een aardige game, alleen die hints die maken het inderdaad wel verleidelijk om te spieken, wat de gameplay niet ten goede komt. Verder vind ik al die kamers en verdiepingen een groot doolhof waardoor je jezelf soms te pletter zoekt. Daarom krijgt deze game geen al te hoge waardering van mij.

Vergeten; de camera angles zijn meestal mooi, maar irritant, waardoor ik nog wel eens de verkeerde richting uitloop.