Hour of Victory (2007)

PC / Xbox 360

Ontwikkeld door N-Fusion
Uitgegeven door Midway

Hour of Victory is een Tweede Wereldoorlog-shooter waarin jij met drie grote helden uit de Tweede Wereldoorlog speelt: majoor Ambrose Taggart, luitenant William Ross en sergeant Calvin Blackbull. Aan het begin van elk level kun je kiezen met welk personage je wilt spelen en kun je ook tijdens missies op bepaalde punten wisselen tussen de drie.

0,5
Wat een naar spel zeg! Zo'n beetje alles eraan is slecht, dus wat mij betreft is de hoge positie in de flop 100 meer dan terecht. Misschien dat dit spel zelfs wel de nummer 1 positie verdiend.

Ik begin maar met de gameplay. Die is erg beroerd zeg, het spel is compleet onspeelbaar. Fatsoenlijk "aiming down the sights" zit er al niet in (dit doe je met R3 (360) en niet, zoals bij de meeste CoD's met LT). Dit is erg frustrerend, en kan niet aangepast worden. Hierdoor kun je minder snel richten, en word je vaak geraakt. Op een gegeven moment moet je een tank besturen, en dan begint het feest pas echt. Wederom gaat het richten zeer stroef, en inzoomen met je turret is niet eens mogelijk.

Maar de gameplay is nog niet eens het grootste minpunt van het spel. Dit zijn namelijk de checkpoints. Of beter gezegd: het gebrek eraan. Met name in het tanklevel is dit behoorlijk irritant, aangezien je tank nogal gauw vernietigd is en je dan weer helemaal opnieuw moet beginnen. De missies zijn ook nogal eentonig, en het kiezen tussen de drie personages is weliswaar een leuk idee, maar het pakt volkomen verkeerd uit omdat je tactische beslissingen nauwelijks impact hebben op het spel.

Grafisch is het spel ook dramatisch. Het spel is ontzettend lelijk, en gedetailleerde omgevingen zijn er nauwelijks. Het beste is om een PS2-spel te spelen, dat ziet er meestal nog mooier uit. Ook de geluiden zijn van schandalig laag niveau; het vuren van je wapen klinkt behoorlijk nep, en de muziek is vaak veel te bombastisch voor de situatie. Ook irritant zijn de stemmen van de Duitsers. Onze oosterburen zeggen telkens hetzelfde, en meestal ook in onlogische situaties. (Vorsicht! Panzer!, terwijl ik rustig rondloop en mijn tank elders heb geparkeerd.

Online heb ik niet gespeeld, maar ik vermoed dat er toch niemand is, aangezien het zo'n dramatisch spel is.

Hoewel Hour of Victory een pakkende titel heeft en doet denken aan CoD en MoH, mag het spel hier absoluut niet mee vergeleken worden. Grafisch kan het zelfs niet tippen aan de eerste delen van deze series. Het spel is alleen aan te raden als je je echt dood verveeld, en kan genieten van allerlei ergernissen in games. Aangezien ik waarschijnlijk iemand moet betalen om dit spel kwijt te raken, is het het beste om het spel gewoon in de vuilnisbak te mieteren, en deze traumatische ervaring zo snel mogelijk te vergeten.

0,5*, omdat lager niet mogelijk is.