Final Fantasy VII Remake (2020)

PlayStation 4

Ontwikkeld door Square Enix
Uitgegeven door Square Enix

In deze remake van Final Fantasy VII stap je wederom in de schoenen van ex-Soldier, Cloud Strife. Door een baantje aan te nemen voor rebellengroep Avalanche, om een Mako Reactor van het militair-industrieel bedrijf Shinra op te blazen, raakt hij meegesleurd in een veel groter complot, dat verbonden lijkt met zijn eigen verleden.

avatar van Mithrandir
Zit nu al bijna op het einde van de game, maar wat waren de 3 uurtjes die ik vannacht beleefd heb intens, damn dat was goed. Ben door de trainyard en de destruction of the pillar and the plate gerend deze nacht, maar wat een spektakel waren deze chapters, ongelooflijk wat Square Enix hier heeft weten neer te zetten, een blockbuster movie verbleekt hierbij, ook een brok inde keel gehad bij, de sterfscenes van Jessie, Wedge en Biggs, zo overtuigend gebracht, ook de voice actors verdien maximale krediet hiervoor.

Deze remake doet echt niet onder aan de ps1 versie, het voegt veel toe en na 23 jaar wordt ook alles nog duidelijker, losse eindjes die ik na 22 jaar had worden haarfijn aan elkaar geknoopt, fenomenaal gedaan door Square Enix, daarom een welverdiende 5,0*!!!

Nadat ik de eerste run erop heb zitten, begin ik gelijk met een 2de run op hard difficulty, hoop wel dat er zoiets als een nieuw game+ is, zodat je op hard mode (blijkt genadeloos te zijn) je stats kan meenemen, misschien gear en skills...maarja dat zie ik daarna wel!!!