Final Fantasy VII Remake (2020)

Alternatieve titel: Final Fantasy VII Remake Intergrade

PlayStation 4 / PlayStation 5

Ontwikkeld door Square Enix
Uitgegeven door Square Enix

In deze remake van Final Fantasy VII stap je wederom in de schoenen van ex-Soldier, Cloud Strife. Door een baantje aan te nemen voor rebellengroep Avalanche, om een Mako Reactor van het militair-industrieel bedrijf Shinra op te blazen, raakt hij meegesleurd in een veel groter complot, dat verbonden lijkt met zijn eigen verleden.

Grovonion schreef:
Verhaal vond ik als niet kenner van het origineel best in orde...

Maar daar knaagt het natuurlijk een beetje, je speelt hier tenslotte niet het volledige verhaal maar slechts 1/4de of hooguit 1/3de. Het is dan ook jammer dat je zal moeten wachten op de vervolgen. (hopelijk?).

Ik zou hem vroeg of laat graag eens spelen, en niet alleen 'ter vergelijking'. Maar goed. Even kijken of ik me binnen x aantal jaren alsnog een nieuwe console haal.

avatar van FlorisV
Woeha, ik heb hem. Tweedehandsie, maar wat maakt het uit. Graphics zijn alvast vingerlikkend mooi. Gameplay is hopelijk verslavend genoeg.

Wat raar dat hier maar 1 mening staat trouwens.

avatar van harm1985
Ik ga ook proberen een tweedehands te scoren, dit alles in het kader van duurzaamheid natuurlijk.

Kun je nou nog steeds gratis upgraden naar de PS5 versie?

was dat niet een heel gedoe? Afhankelijk of jet het spel fysiek of digitaal op PS4 hebt, en nog helemaal anders als je het via PS+ hebt gescoord. Je kunt het blijkbaar wel gratis upgraden als je de fysieke versie hebt. Maar om de Integrade episode rond Yuffie te spelen zul je toch moeten betalen.

Wat een gedoe. Da's ook een heel ding dat mij tegenwoordig een beetje tegensteekt. De diverse uitgaves in diverse prijscatogerieen en al dan niet fysiek of digitaal met gratis dit, dat, dus of zo. En is het niet kan je het eventueel later misschien wel erbij kopen als DLC. Of weer niet. (zoals bvb de drie verschillende edities van Borderlands 3 bij launch, de limited Epic only timed exclusive op PC daarbij komende etc etc).

avatar van harm1985
Ik heb een disc version van de PS5. Laat nog wel weten of het me lukt met de fysieke versie van dit spel.

Betaalde DLC doe ik niet aan. Zelden de moeite waard.

je bedoelt PS4? Want PS5 is natuurlijk gewoon de Intergrade versie.

Wacht...mis ik hier iets van? Is de remake dan 'compleet'? Of volgen er nog episodes? Want ik heb het FF VII remake gebeuren even niet gevolgd maar was het niet de bedoeling dat er nog episodes of stukjes zouden volgen?

avatar van JacoBaco
Capcom brengt remakes naar de next level. Deze remake is in 30 a 35 uur uit te spelen, maar het betreft de eerste 5 uur van het origineel. Wat mij betreft iets te overdreven. Het origineel is in ongeveer 50 uur uit te spelen. Als het zo doorgaat krijg je straks een game waar je 300 uur over doet om uit te spelen.

Sinner schreef:

Integrade heeft 1 extra "episode", waar je in parallel met het hoofdspel, de acties van het karakter Yuffie speelt. Deze episode is er enkel in de PS5 upgrade, een soort van DLC zeg maar. Maar FFVII op zich is inderdaad bedoeld als een saga die over meerdere spellen gaat. Hoewel FFVII - 2 nog niet is aangekondigd, als ik het goed heb.

Grovonion schreef:
Hoewel FFVII - 2 nog niet is aangekondigd, als ik het goed heb.

Ah ok. Dat verklaard het wat beter. Dacht al dat het dan wel bizar snel aan me voorbij was gegaan allemaal.

je bedoelt PS4? Want PS5 is natuurlijk gewoon de Intergrade versie.

Mijn console is de PS5 disc version. Ik heb een fysiek (tweedehands) exemplaar van de PS4 versie van dit spel gekocht.

Zal dinsdag wel binnen komen, dan zal ik eens kijken of hij kan geworden geüpgraded naar de intergrade versie en of dat gratis kan. Zo niet, prima, zo wel, mooi meegenomen.

Ben wel benieuwd, het origineel maakte genoeg indruk een paar jaar geleden om in mijn top 10 te belanden.

harm1985 schreef:

Net even opgezocht en getest: indien je jet PS4 spel hebt, zelfs onafhankelijk van het feit of je deze fysiek of digitaal hebt gekocht, krijg je een gratis upgrade naar de PS5 versie.

Indien je echter de de INTERmission episode wilt spelen, die enkel op de PS5 te spelen is, moet je deze als DLC apart voor 19,99€ aanschaffen. Je kunt dus maw niet gratis upgraden fan FFVII Remake - PS4 naar FFVII Remake Intergrade - PS5.

avatar van harm1985
Gisteren voor het eerst gespeeld. Ik heb eerst de PS4 versie geïnstalleerd en daarna via de store geüpgraded naar de PS5 versie en de PS4 versie verwijderd. Wellicht dat die eerste stap niet had gehoeven, maar soit.

Eerste indruk is dat het spel erg erg mooi uitziet (ik heb de PS4 versie niet vergeleken met de PS5 versie). Ik heb ruim de tijd genomen om alles te bekijken (behalve toen ik de Mako reactor moest ontsnappen natuurlijk). Het oog voor detail is verbluffend, één van de meest in het oog springende dingen zijn de materia die je in het Buster zwaard van Cloud ziet zitten.

Het battle systeem is weer even wennen, maar redelijk intuïtief en interactief. Er zitten in het begin al direct een paar taaie bazen (de robot schorpioen en de soldaat met schild). Nu kan het zijn dat mijn tactiek niet helemaal goed was, maar het voelde alsof ik nauwelijks voortgang maakte.

Verder uiteraard positief verrast door de muziek. Alle klassieke tunes zitten erin, maar natuurlijk voorzien van een flinke upgrade.

Ik ben benieuwd wat de rest van dit deel me gaat brengen en wat de toegevoegde waarde gaat zijn van de remake behalve mooiere graphics en voice acting.

Klein puntje van kritiek wat dat laatste betreft: die gasten blijven maar praten, net als in FFXV. Ik verlang alweer naar de stilte van FFVII op de PSX.