Final Fantasy VII Remake (2019)

PlayStation 4

Ontwikkeld door Square Enix
Uitgegeven door Square Enix

In deze remake van Final Fantasy VII stap je wederom in de schoenen van ex-Soldier, Cloud Strife. Door een baantje aan te nemen voor rebellengroep Avalanche, om een Mako Reactor van het militair-industrieel bedrijf Shinra op te blazen, raakt hij meegesleurd in een veel groter complot, dat verbonden lijkt met zijn eigen verleden.

Bij Final Fantasy VII:

Inmiddels de FF VII remake aangekondigd. Zou dit de eerste remake zijn die vanaf scratch wordt gemaakt en alleen gebruik maakt van het verhaal? Of wordt er ook nog eens extra content toegevoegd? Ben benieuwd naar de gameplay. Zou deze ook ander battesysteem krijgen?

Dit is een instant-buy. Dat had ik niet gedaan bij een HD remake.

avatar van Marcellussss
Nooit meer gedacht dat dat zou gebeuren, zeker na de teleurstelling van die persconferentie waar ze de port voor PS4 aankondigden. Voor mij het hoogtepunt van de eerste écht goede persconferentie die ik op E3 gezien heb (kijk ze normaal gezien als ramptoerist).

Heb persoonlijk het liefst een remake met wat extra's en tweaks hier en daar, wat verder trouw blijft aan het origineel. Misschien wel de meest veilige optie, maar gezien de sterke emoties die deze titel bij veel mensen oproept is daar is in dit geval niets mis mee.

avatar van JacoBaco
Jawel Rujar, er komt een echte officiele remake. De game wordt alleen in episodes uitgebracht, wat wel jammer is!! Maar uiteindelijk koop ik het in 1x compleet!

Final Fantasy VII Remake will be broken up into episodes - destructoid.com

JacoBaco schreef:

Final Fantasy VII Remake will be broken up into episodes - destructoid.com

Wat is de reden om het in delen te verkopen?

Volgens mij is het project te groot om in één keer uit te brengen en o.a. vanwege financiële redenen. Desondanks ben ik nog steeds van de partij.

Euh, is hij niet al te verkrijgen op de PS4 in de PSN store? Aah, heb blijkbaar iets gemist en zijn er twee versie aangekondigd, deze port en de nog te komen remake...

Het is beetje vaag.

Vind het link het link wanneer ze om financiële redenen de game in delen gaan verkopen. Als de verkoop tegen gaat vallen dan kunnen ze ook besluiten om deze halverwege af te breken.

Bovendien zit ik ook niet te wachten om de game te moeten gaan onderbreken en vervolgens moet wachten op het volgende deel. Hoe lang duurt dat dan? 1 maand, 3 maanden half jaar?

En wat gaan ze vragen? full priced sowieso (6o euro), maar ik heb het idee dat er zomaar een opslag bijkomt wanneer ze het in delen gaan verkopen.

Volgens mij kunnen ze het beter op de mobiel uit brengen.

M.a.w. het is technisch dus niet haalbaar om de game in één keer 1 op 1 over te zetten naar een HD remake versie, omdat de game daar veel te groot voor is?

Vind ik wel vreemd, maar goed ik ben ook absoluut geen expert.

Rujar schreef:
M.a.w. het is technisch dus niet haalbaar om de game 1 op 1 over te zetten naar een HD versie, omdat de game daar veel te groot voor is.
Wat natuurlijk enorme nonsens is. Zo groot kan een spel niet zijn dat het niet in 1 keer kan worden uitgebracht. Qua tijdsbestek valt het wel te rijmen, een eerste episode uitbrengen om daarna aan de volgende verder te werken kan misschien nog zin hebben. Maar de uiteindelijke echte reden is simpel: geld. Een hoge pief in de marketing afdeling heeft het zo beslist. Eens met JacoBaco

avatar van JacoBaco
Ja het schijnt een aanzienlijk grote onderneming te zijn om de hele game helemaal opnieuw te herbouwen met de huidige technologie..

Jaa-ja... Ik zie het als een makkelijk excuus.. Ik blijf inderdaad bij de geldkwestie als voornaamste reden. Maar dat zullen ze nooit openlijk toegeven.

Het is eigenlijk gewoon een hele nieuwe game, logisch dat het veel tijd en geld kost. Wat ik alleen niet begrijp is dat ze het niet aandurven om de game helemaal te funden. Het is echt een volwaardige game. Wellicht met de oude game mechanics, waar dan het risico in zou moeten zitten.

avatar van JacoBaco
Dat het sowieso veel geld en tijd kost, begrijp ik... Maar de voornaamste reden dat het in episodes wordt uitgebracht, is naar mijn idee om ervoor te zorgen dat ze er bij Square/Enix (nog) meer aan hopen te verdienen.

Met de geldkwestie doel ik niet op de productiekosten, maar op de omzet. Maar ik ben vooral blij dat deze remake er nu eindelijk gaat komen! Wel of geen losse episodes, deze game (remake) MOET ik hebben!

Gameplay Trailer!

Wordt dus PS4 timed exclusive. Volgens Amazon 29 december 2017.
Episodic zou wel echt een bummer zijn, killed veel van de feel...

Aan de prijs en de datum te zien zal dan de volledige versie te koop zijn? Ik ga de game ook zeker niet in losse delen aanschaffen. Ben echt benieuwd hoe de wereld eruit komt te zien.

avatar van Nomak
De eerstkomende jaren hoeven we geen release te verwachten.

Release in the next 3 years or so

Nomak schreef:
De eerstkomende jaren hoeven we geen release te verwachten.

Release in the next 3 years or so

Daar lag ik toch echt even dubbel van. Dus ... in het kort wil dit zeggen - nadat de PS3 al geen nieuwe Kingdom Hearts heeft gekregen zit de kans er ook in dat de PS4 overgeslagen wordt? Want in 2020 of 2021 of zo zie ik toch echt wel weer een nieuwe generatie in de rekken liggen. En 'or so' klinkt bijzonder vaag...

De Final Fantasy remake maal ik niet zoveel om, maar Kingdom Hearts vind ik toch jammerlijk...

Edit: DEZE Final Fantasy remake maal ik niet zoveel om. Final Fantasy XII zou ik graag nog eens een kans geven in een HD update.

avatar van Ulysses
Na lang wachtten krijgen we eindelijk nog eens beelden van de lang verwachtte game te zien. Meer details zullen juni komen. Hopelijk zullen we dan meer weten of de game dit jaar nog zal uitkomen. Mijn hoop blijft in ieder geval dat het dit najaar een release zal krijgen:

De nieuwe teaser