The Witcher 3: Wild Hunt - Blood and Wine (2016)

PC / PlayStation 4 / Xbox One

Ontwikkeld door CD Projekt
Uitgegeven door CD Projekt

Deze uitbreiding voor The Witcher 3: Wild Hunt speelt zich af in de regio Toussaint, een land nog onaangetast door de oorlog. Maar de zorgeloze sfeer van verwennerij en ridderlijke rituelen maskeren een oud en bloederige geheim. Als Geralt wordt ontboden door de hertogin van Toussaint, Anna Henrietta, raakt hij betrokken bij een duistere samenzwering onder de adel van Nilfgaard, en worden oude wonden weer opengehaald.

Blood and Wine is the more substantial of The Witcher 3's two DLC's, said to offer around 20-30 hours of gameplay, with a brand new large area to explore. Because CD Projekt want to take time ensuring criticisms of the last expansion are being addressed, the add-on is now due in the first half of 2016 instead of Q1.

Duurt nog ietsje langer, maar wordt nog ietsje vetter...

avatar van threeohthree
Klinkt geweldig in ieder geval! Kan niet wachten om weer in de wereld van The Witcher te duiken.

avatar van solidKevin
Hearts of Stone was al geweldig, dus ik heb er wel vertrouwen in. Laat maar komen!

avatar van dr channard
Altijd zalig om terug te keren naar de, voor mij, beste game van 2015. Wacht vol spanning af naar wat het gaat worden.

Wanneer gaat deze uitkomen?

Glacius schreef:
Wanneer gaat deze uitkomen?

Het enige dat we weten is dat de releasedatum "sowieso voor E3 wordt aangekondigd". Maar dat is de aankondiging van de releasedatum, dus niet de release zelf. Het plan was de eerste helft van 2016, maar daar zitten we nog in en loopt eind volgende maand af. Ik verwacht dat 't tijdens de E3 uitkomt (14-16 juni).

3bdelilah schreef:
Ik verwacht dat 't tijdens de E3 uitkomt (14-16 juni).

Yes please! Zo zin in deze uitbreiding!

avatar van 3bdelilah
Schijnbaar stond er eerder vanmiddag op Steam dat ie 30 mei uit komt. Maar die pagina is inmiddels verwijderd, dus officiële aankondiging is waarschijnlijk zeer binnenkort?

MikeMannuh
Vandaag nog eens de soundtrack van de originele game opgezet en ik krijg meteen weer zin om me in deze wereld te storten. Hij kan wat mij betreft niet snel genoeg komen!

avatar van 3bdelilah
En zojuist officieel aangekondigd: 31 mei! Teaser trailer hier.

Dat is al snel ineens

Awesome...maar...ik ga hem voorlopig niet spelen. Wil het hele spel in zijn volledigheid samen met 1 en 2 eens een keertje doen. In eh... 2019 of zo. Nu ligt het me allemaal nog te vers in het geheugen.

30+ uur??? Magnifiek !

avatar van Eliandjiee
Developer diary Witcher 3 Blood & Wine verschenen | Power Unlimited - pu.nl

Dit ziet er toch wel zeeeer interessant uit. Toffe setting zeg!

Ben net met het eerste boek begonnen. Tot nu toe zeker een aanrader voor The Witcher fans!

MikeMannuh
Wederom een top dlc. Een prachtige nieuwe area en soundtrack, voldoende nieuwe secondary quests, scavenger hunts, witcher contracts en een top main quest. Ik heb me eerst een aantal dagen vermaakt met het verkennen van het nieuwe gebied en het doen van secondary quests en witcher contracts voordat ik uberhaupt begon aan de main quest. Zelfs als opzich staande game zou dit waarschijnlijk nog een 5 verdienen. Top content van een top developer. Ik hoop stiekem dat dit toch niet het laatste avontuur van Geralt gaat zijn, al lijkt het me waarschijnlijk dat ze met Ciri verdergaan in The Witcher serie. Cyberpunk en een nieuwe Witcher game kunnen wat mij betreft niet snel genoeg uit komen.

Ben er ook mee gestart en het is nu al geweldig. Wat een pracht en praal in Toussaint.
Vroeg me af, is er ook nieuwe witcher gear te vinden?

MikeMannuh
Yup, ze hebben nu Grandmaster upgrade sets voor Feline, Ursine, Griffin en Wolf en een nieuwe set voor de school of the Manticore. Er is een Armorsmith in de grootste stad met een questline die alle scavenger hunts hier voor unlocked, ten zuiden van Gran'Place.

Ah top! Thanks!

avatar van Eliandjiee
Bizar dat de fysieke versie van deze game in zo'n beperkte mate te koop is en telkens uitverkocht of tegen bizarre prijzen verkocht wordt. Ik heb nog wel even geduld.

avatar van solidKevin
Blood and Wine is een waardige afsluiter voor Geralt. Geweldige omgevingen, goede story, leuke humor en prachtige personages maken het een fantastisch geheel. Eigenlijk is deze Expansion gewoon een game op zich en het is de prijs die ik heb betaald voor de season pass dan ook meer dan waard. Het is dat ik zo'n nostalgie heb voor KOTOR, want anders stond The Witcher 3 op de eerste plaats in mijn top 10.

avatar van dr channard
15 uur bezig en nog lang niet gedaan. Een lekker lange expansion pack en dat voor een mooie prijs. Het nieuwe gebied is prachtig. Mooi dat ze er weer een gwent tournament hebben ingestoken (kan ik eindelijk mijn revanche pakken) , mooie verwijzing naar de Late-David Bowie (titel van de quest `Turn and Face The Strange` dat refereert naar de tekst in het nummer Changes) en een grappig Asterix en Obelix gevoel tijdens de quest in de bank

En toen kwam ook dit avontuur ten einde. Wat een beleving, in het prachtige Toussaint. Het laatste avontuur van Geralt? Hoop van niet, maar ben bang van wel.

Nog 1 Witcher contract en 9 ? In Toussaint En dan sluit zich voor mij het boek van The Witcher 3. Zoveel uren van plezier beleefd en alle hoekjes van de game uitgepluist Helaas, maar aan alle mooie dingen komt ook een eind en mooi was het!

-marco- schreef:

Heb je de boeken ook gelezen?

Glacius schreef:

Heb je de boeken ook gelezen?

Nope. Ben niet zo'n lezer

Ik eigenlijk ook niet, maar de boeken van Sapkowski zijn echt heel leuk om te lezen. Daarnaast vullen de boeken en de games elkaar heel mooi aan.

avatar van dr channard
Uitgespeeld, kreeg het einde met de twee zussen dood. Aanvankelijk voelde ik me niet super, maar heb de andere eindes op YouTube bekeken en die van mij bleek wel het meest ontwikkeld qua verhaal..

Prachtig laatste hoofdstuk van een van de beste games ooit gemaakt. Ik zal Geralt missen

dr channard schreef:

Same ending en ook ik ga de wereld van The Witcher 3 en Geralt enorm missen.

Dat er überhaupt een game is gemaakt die Zelda OOT van nummer 1 heeft afgegooid in me top 10, zegt genoeg lijkt me

Nope. Ben niet zo'n lezer

Als je echt een Witcher fan bent zou ik toch een poging wagen. The Last Wish, het eerste boek, is op bol maar 6 euro oid.