Myst IV: Revelation (2004)

Alternatieve titel: Myst 4

Macintosh / PC / Xbox

Ontwikkeld door Ubisoft
Uitgegeven door Ubisoft

Zoektocht naar het lot van Atrus' verraderlijke zonen en de era's waar ze naar verbannen werden. Je ontdekt al snel dat, hoewel de zonen verbannen werden, noch de patriarch noch z'n vrouw Catherine of dochter Yeesha zonder schade uit dat verhaal kwamen. Yeesha is verdwenen, en de enige aanwijzing is haar magische amulet. Elke keer als je een puzzel oplost, geeft het amulet je een flashback uit Yeesha's verleden dat je wat meer over het achterliggende verhaal vertelt - maar ook over de puzzel die je aan het oplossen bent. Op die manier bouw je ook een dagboek op met foto's.

avatar van Shangri-la
Dit deel vind een van de mindere uit de serie, dit komt mede doordat sommige puzzels véél te moeilijk waren waaroor ik hem nooit uit heb kunnen spelen, zelfs niet met een walkthrough.

avatar van Caroline
Visueel was het echt een plaatje, maar inderdaad, veels te moeilijk . Dingen die je gewoon echt niet zelf bedenkt. Toch een 4 voor deze game, al was het maar om de graphics. Ik vond Spire echt heel heel moeilijk...