Competitie Manager 2000 (1999)

Sports / Strategy

Ontwikkeld door Davilex
Uitgegeven door Davilex

Ga met Competitie Manager de uitdaging aan om Nederlands kampioen te worden met je favoriete club. Als manager bepaal je het aan- en verkoopbeleid, het spelsysteem, de opstelling en zorg je voor een zinderend seizoen! Ook heb je de mogelijkheid om zelf je wedstrijden te spelen.

Het management gedeelte is nog wel aardig, dit waar het voetbal gedeelte echt nergens op lijkt. Kan me nog wel herinneren dat als je goed mikt bij de uitrap van je keeper, je rechtstreeks de bal in het doel van de tegenstander kan schieten.

Heb dit, en met name de voorgaande delen, toch wel regelmatig gespeeld. Helaas hielden ze er net mee op toen RBC promoveerde naar de eredivisie.

Omdat ik er enkele jaartjes terug toch wel wat plezier mee heb beleefd: 2.5*

Vond de Game toch wel goed in sommige opzichten, natuurlijk ontbraken er nog wel wat puntjes maar over het algemeen toch wel een leuke Game 3* voor deze Game.

Is dit het spel waar Hans Kraay Sr. zegt:

'Utrecht thuis.. Makkie! ?

Dat was Competitie Manager '97/'98.

En het was MVV volgens mij.

Het was natuurlijk niet te verwachten dat Davilex even een spel zou produceren die het geweld van Championship Manager destijds in Nederland zou kunnen stoppen. En dat is ook gebleken. Op de leuke manier van onderhandelen en de aardige 3D wedstrijden na is Competitie Manager 2000 eigenlijk teleurstellend slecht.

gotti schreef:
Dat was Competitie Manager '97/'98.

En het was MVV volgens mij.

Ohjah 97/98 Weet nog als de dag van gisteren dat ik Shota Arveladze moest ontslaan nadat hij ontucht had gepleegd met de koffie juffrouw

Haha inderdaad. Bijna net zo hilarisch als de vraag of je door de koffie juffrouw een slaapmiddel in de drankjes van de tegenstander wou stoppen. Realiteit was helaas ver te zoeken in deze manager game.

looANIMEool
zelf een wedstrijd spelen was slecht, maar voor de rest viel het hartstikke mee.

avatar van Dexter
Het voetbalspel zelf was wel een stuk verbeterd tov 97/98 en WK 98.
Die nieuwsberichten waren echt leuk. Ik had vroeger ook geen idee dat een zweepslag een blessure was

avatar van Timmy757
Is dit niet dat spel met commentaar van Hans Kraai Sr.'wat kans!! hoe kan je hem missen' ?

avatar van Dexter
Hier gaf Wim Kieft toch commentaar?
Dat ' wat een kans! hoe kun je zo'n kans missen' (oid) komt mij bekend voor van Jack van Gelder in WK' 98 Avontuur

avatar van Shaky
Dit vond ik altijd een hilarisch spel. Met opties als 'vergiftig de thee van de tegenstander'